سرمایکس
video thumb

رئیس BIS: پول نقد فیزیکی هنوز مهم است، حتی اگر CBDC روی کار بیاید

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بنوئت کوره (Benoît Cœuré)، رئیس مرکز نوآوری بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS)، بر اهمیت حفظ گزینه های پرداخت متعدد فراتر از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC ) تأکید کرده است.

همانطور که بسیاری از کشورها احساسات خود را در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC مطرح می کنند، بنوئت کوره (Benoît Cœuré) از بانک تسویه حساب های بین المللی فکر می کند که پول نقد فیزیکی اهمیت خود را حفظ خواهد کرد. کوره که در راس جنبش نوآوری بانک تسویه حساب های بین المللی قرار داشت، قبلاً مدیر اجرایی هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا بود.

کوره در مصاحبه ای عنوان کرد: “در منطقه یورو، برخلاف سوئد یا چین ، تقاضا برای اسکناس همچنان زیاد است.” “وی اظهار داشت: نقش آنها به عنوان وسیله پرداخت در حال کاهش است، اما همچنان وسیله پس انداز هستند.” وی در ادامه اضافه کرد:

“هیچ کس نمی خواهد مصرف کنندگان را مجبور به انتخاب روش پرداخت خود کند. تنوع چیز خوبی است و باعث نوآوری می شود. هدف ارائه انتخاب است، به این معنی که به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا پرداخت خود را با ارز صادر شده توسط بانک مرکزی ادامه دهند. “

کوره بسیاری از نکات را در زمینه ارز دیجیتال بانک مرکزی در سطح جهانی بیان کرد. وی نوآوری را بخشی طبیعی از این رشد توصیف كرد و به بیان مواضع مختلف كشورها و گام برداشتن به سوی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و همچنین لیبرای فیس بوک پرداخت.

چین به صورت ویژه ای در رقابت ارز دیجیتال بانک مرکزی در حال پیشروی است، در حالی که ایالات متحده بیشتر رویکرد انتظار و مشاهده را در پیش گرفته است.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی اساساً پتانسیل حذف کل پول نقد فیزیکی را دارند که البته پیامد خوب یا بد آن بسته به دیدگاه کشور در مورد این فناوری می باشد. برخی از مناطق مانند ایالات متحده، عمدتا به صورت دیجیتالی کار می کنند. ارز دیجیتال بانک مرکزی می تواند به معنای یک راه حل مبتنی بر بلاک چین باشد. همچنین می تواند شامل بانکداری با فدرال رزرو به جای بانک های تجاری، براساس مسیری باشد که ایالات متحده طی می کند.

كوره همچنین اظهار داشت: “ارز دیجیتال بانك مركزی به سادگی معادل دیجیتالی کوین ها و اسكناس ها است – امن ترین ارز موجود در كشور است كه توسط یک موسسه عمومی صادر می شود.”

“در آینده، شما قادر خواهید بود که هزینه قهوه خود را به روش های مختلف پرداخت کنید: بدیهی است که اسکناس و سکه در صورت لزوم در دسترس خواهند بود، اما همچنین شمامی توانید با کارت های بانکی، ارز دیجیتال صادر شده توسط بانک مرکزی، سیستم های پرداخت مانندApple Pay ، PayPal و غیره پرداخت کنید.

كوره حتی از بیت کوین (BTC) به عنوان یک راه پرداخت مناسب نام برد. وی در این خصوص عنوان کرد: “اگر بخواهید می پرداخت خود را به وسیله بیت کوین انجام دهید، این در صورتی است که شما و معامله گرتان، خطرات مرتبط با این ارز دیجیتال فعال را درک و قبول کنید.”

در پایان ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که پول نقد فیزیکی دارای ویژگی های مهمی است که احتمالاً در ارز دیجیتال بانک مرکزی در دسترس نیستند، از جمله در دسترس بودن آنها به هنگام قطع برق.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version