video thumb

افت ارزش بیت کوین در پی سرقت از صرافی CoinRail

افت ارزش بیت کوین در پی سرقت از صرافی CoinRailReviewed by گروه خبری on Jun 11Rating: ۵.۰

صرافی ارز دیجیتال «کوین رِیل» کره جنوبی اعلام کرده که مورد حمله هکرها قرار گرفته. این خبر موجب سقوط ارزش بیت کوین شده است.

موضوع اخیر همچنین نگرانی ها در مورد امنیت تبادل ارز دیجیتال را در حالی بر انگیخته شده که به نظر می رسد سیاست های جهانی در راستای قانون گذاری برای مبادله ارزهای مجازی ناکام مانده است.

افت ارزش بیت کوین در پی سرقت از صرافی CoinRail

بنا بر آنچه که در وبسایت کوین ریل اعلام شده، سیستم های این شرکت مورد نفوذ سایبری قرار گرفته و به این ترتیب در حدود ۳۰ درصد از سکه های مبادله شده در این صرافی از دست رفته اند. البته میزان ارزش آنها قابل محاسبه نبوده، ولی منبعی ناشناس اعلام کرده که سکه های دیجیتال به ارزش تقریبی ۳۷٫۲۸ میلیون دلار به سرقت رفته اند.

کوین ریل یک صرافی نسبتاً کوچک در کره جنوبی به حساب می آید، با این حال نوسان قابل ملاحظه ای در ارزش بیت کوین ایجاد کرده. اکنون قیمت این ارز دیجیتال به ۶۷۷۹ دلار به ازای هر سکه رسیده، در حالی که تا دو روز پیش این میزان در حدود ۷۶۰۰ دلار بوده است.

کره جنوبی یکی از اصلی ترین مراکز تبادل ارز دیجیتال در جهان به حساب می آید. پیش از این صرافی «یوبیت» در این کشور پس از دو بار هک شدن، اعلام ورشکستگی کرده بود. همچنین صرافی ژاپنی «کوین چک» خبر از سرقت ارز دیجیتال به ارزش بیش از نیم میلیارد دلار داده بود

افت ارزش بیت کوین در پی سرقت از صرافی CoinRail

کره جنوبی ۱۴ صرافی ارز دیجیتال اصلی دارد که معیارهایی برای حفاظت بهتر از کاربران را ژانویه سال جاری میلادی پذیرفته اند. از جمله مواردی که در این معیارها به آن اشاره شده، جلوگیری از ایجاد بیش از یک حساب کاربری است.

کوین ریل اعلام کرده که ۷۰ درصد سکه مجازی باقی مانده که در کیف پول الکترونیکی «cold wallet» نگهداری می شوند، در امان هستند.

در حال حاضر آژانس اینترنت و امنیت کره جنوبی با همکاری پلیس مشغول بررسی موضوع سرقت است.