video thumb

نظرات CryptoKing وال‌استریت در رابطه با قانونگذاری رمزارز‌ها

خلاصه مطلب

  • بارت اسمیت در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود با خبرگزاری CNBC با امید زیاد به آینده‌ی صنعت رمزنگاری توضیح داده است که میزان قانون‌گذاری در این صنعت مهم‌ نیست، بلکه شفافیت و واضح بودن این قانون‌گذاری است که باعث جذب سرمایه‌ به سمت این بازار خواهد شد.

بارت اسمیت(Bart Smith) که از سوی خبرگزاری CNBC به عنوان “پادشاه رمزنگاری وال استریت” لقب گرفته است، به شکل خوش‌بینانه‌ای اعلام کرده در صورتی که قانون‌گذاری‌های مرتبط با صنعت رمزارزها به صورت کامل و شفاف ارائه شود، سرمایه‌گذاران سازمانی پول‌های خود را به سمت این بازار جاری خواهند کرد.

اسمیت به عنوان سرپرست یک شرکت سرمایه‌گذاری واقع در پنسیلوانیا با نام Susquehanna International Group شناخته می‌شود که در زمینه‌ی دارایی‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند و اولین بار در سال ۲۰۱۴ فعالیت‌های مرتبط با بیت‌کوین را شروع کرده‌آند.

از آن زمان تا کنون این شرکت خصوصی یک پلت‌فرم مبادله‌ی رمزنگاری راه اندازی کرده‌ است که توسط ده‌ها بازرگان اداره می‌شود که روزانه میلیون‌ها دلار خرید و فروش بیت‌کوین و دیگر رمزارزها را در آن انجام می‌دهند.

اسمیت در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری CNBC داشت، گفت:

bart smithما یک تیم اختصاصی از بازرگانان و افراد متخصص در تکنولوژی داریم. ما از همان اوایل به مبادله‌ی بیت‌کوین پرداخته‌ایم، اما در سال ۲۰۱۷ که بازار رمزارزها گسترش پیدا کرد، ما تعداد ارزهای تحت مبادله و میزان نقدینگی موجود خودمان را بر روی صرافی‌های مختلف را افزایش دادیم.

Bart Smith

وی همچنین افزود:

به روزانه به طور متوسط چند صد میلیون دلار مبادله بر روی پلت‌فرم CME و CFE انجام می‌دهیم (در تراکنش‌های مرتبط با بیت‌کوین آتی یا bitcoin futures) که این میزان مبادله جزئی محسوب نمی‌شود.

Bart Smith

مشکل میزان قانون‌گذاری نیست

اسمیت عنوان کرد که مبلغان صنعت رمزارزها نباید بر روی بودن یا نبودن قانون‌گذاری در این حیطه تمرکز کنند، بلکه باید نگاه خود را بر روی اهمیت شفافیت این قانون‌گذاری‌ها متمرکز کنند.

وی در ادامه‌ی گفته‌های خود توضیح داد:

در مورد اینکه چه میزان مقررات در رابطه با این صنعت باید وجود داشته باشد نظرات و بحث‌های زیادی وجود دارد؛ اما از دیدگاه ما، بخش مهم این موضوع اهمیت شفافیت این قانون‌گذاری‌ها است. توجه زیادی به نظرات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و افرادی نظیرClayton (رئیس SEC) شده است، اما این در حالیست که تعداد بیشماری آژانس نظارتی و موسسه‌ی قانون‌گذاری در جهان وجود دارد که می‌توان به آن‌ها توجه کرد، چونکه این اکوسیستم فراتر از دارایی‌های مالی سنتی گسترش خواهد یافت.

Bart Smith

اسمیت در ادامه‌ی حرف‌های خود تاکید کرد:

شفافیت (در قانون‌گذاری و نظارت) بیش از هر مورد دیگری به موسسات اجازه خواهد داد که به این صنعت وارد شوند، چونکه موسسات تمایلی به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های نامعلوم و بلاتکلیف ندارند. بنابراین ما تا آنجا که می‌توانیم رویکرد محافظه کارانه‌ای را در پیش گرفته‌ایم.

Bart Smith

ما از ETF بیت‌کوین دفاع کردیم

اسمیت گفته است که Susquehanna(یک شرکت تجاری) در رابطه با ETFهای بیت‌کوین(ETF مخفف exchange-traded funds است، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری که در بورس اوراق بهادار مبادله می‌شود و سرمایه‌گذاران جزئی را در مواجه شدن با نوسانات قیمت بیت‌کوین و ریسک‌های آن مصون نگه می‌دارد) سخت‌گیرانه موضع‌گیری کرده است چونکه به عقیده‌ی آن‌ها ETFها ابزار‌های ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاری در صنعت ارزهای مجازی هستند.

وی در ادامه گفت:

ما از ETF حمایت کرده‌ایم، به نظر ما ETF توانسته توام نگرانی‌های مربوط به قانون‌گذاری را رفع کند، خصوصا موارد مرتبط با سرمایه‌گذاران جزئی؛ ETF همچنین توانسته بسیاری از مواردی همچون نگهداری، مالیات، عملیات‌های ضد پول‌شویی و مسائل مربوط به KYC که مربوط به سرمایه‌گذاران سازمانی است را نیز برطرف کند.

Bart Smith

اسمیت گفت در صورتی که غول‌های صنعت رمزنگاری بخواهند ETF بیت‌کوین رخ دهد، باید مطمئن شوند که آن‌ها از لیست قوانین جمع‌آوری شده توسط جی کلایتون به عنوان ریاست SEC، تبعیت می‌کنند.

او گفت:

رئیس کلایتون نگرانی‌های خود را کاملا واضح عنوان کرده است، و این وظیفه‌ی ماست که این نگرانی‌ها را در اکوسیستم پی‌گیری کنیم.

Bart Smith

زمانی که از اسمیت پرسیده شد آیا رابطه‌ای بین بازار سهام و فضای رمزنگاری وجود دارد یا خیر، وی جواب داد علی‌رغم گزارشاتی که نشان‌ دهنده‌ی رابطه بیت تحرکات موجود در این دو بازار است، به نظر اون چنین رابطه‌ای وجود ندارد.

اسمیت در رابطه با این موضوع توضیح داد:

ما هیچگونه هم‌بستگی بین بازار سهام و بیت‌کوین نمی‌بینیم. از دیدگاه سازندگان بازار، با در نظر گرفتن مدیریت ریسک و جوانب عملیاتی، مبادله‌ی رمزارزها با دیگر دارایی‌ها بیشتر قابل قیاس است تا بازار سهام؛ اما تا آن‌جایی که از سوی سرمایه‌گذاران برای آن تقاضا وجود داشته باشد، و همین تقاضا باعث حرکت بیت‌کوین و دیگر رمزارزها می‌شود، ما به آن پاسخ خواهیم داد.

Bart Smith

اسمیت عنوان نمود دلیلی که باعث تحرک و نوسان قیمت بیت‌کوین می‌شود با دلیل تغییرات قیمت در بازار سهام بسیار متفاوت است چونکه صنعت رمزنگاری یک بازار با تغییرات نهادی همچون S&P 500 نیست.

وی ادامه داد در حالی که قیمت سرکش بیت‌کوین در حال نوسان است، حداقل در حال حاضر بیت‌کوین به شکل کلی در محدوده‌ی بین ۶ تا ۹ هزار دلار مبادله می‌شود.

با گذر از تمامی این مطالب، اسمیت شدیدا به آینده‌ی صنعت رمزنگاری امیدوار است. او در مصاحبه‌ای که با این خبرگزاری داشت اعلام کرد:

ما اعتقاد داریم که این تکنولوژی و این نوع از دارایی برخی از جنبه‌های خدمات مالی را تغییر خواهد داد، و ما فکر می‌کنیم که این امر برای همیشه وجود خواهد داشت.

Bart Smith

نظر شما در رابطه با گفته‌های بارت اسمیت به عنوان پادشاه رمزنگاری در وال‌استریت چیست؟ آیا واقعا شفافیت بیشتر در قانون‌گذاری اهمیت دارد و وجود آن باعث افزایش میزان سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارزها خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.