سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

امیدواری بنیان گذار اپل (Apple) در مورد تبدیل شدن بیت کوین به تنها ارز جهانی

بنیان گذار توییتر (Twitter) آقای جک دورسی (Jack Dorsey) اخیرا در اظهاراتی اعلام کرد که تا ده سال آینده، یک ارز جهانی واحد وجود خواهد داشت و به اعتقاد او این ارز بیت کوین خواهد بود. این نکته ای است که آقای Wozniak یکی از دو بنیان گذار شرکت اپل در مورد به وقوع پیوستن آن بسیار امیدوار است.

آقای Wozniak: همه بیت کوین های خود را فروخته ام!

Steve Wozniak در مصاحبه ای با خبرگزاری CNBC که در ۱۴ خرداد ۹۷ انجام شد، گفت: “من لزوما اعتقاد ندارم که نظر جک دورسی حتما درست باشد و اتفاق بیفتد، بلکه از این جهت حرف او را تکرار می کنم که علاقه دارم این مسیر طی گردد و بیت کوین به تنها ارز جهانی تبدیل شود. این نکته یک ایده بی نظیر و ناب است.”

 امیدواری بنیان گذار اپل (Apple) در مورد تبدیل شدن بیت کوین به تنها ارز جهانی
Wozniak-hopes-Bitcoin-will-become-global-currency / src: europe.money2020

او اولین بیت کوین خود را در قیمت ۷۰۰ دلار خریداری کرد؛ قیمتی که از رقم مبادلاتیِ فعلی، ۶۷۰۰ دلار کمتر می باشد (مطابق داده های سایت CoinDesk). آقای Wozniak تنها یک واحد بیت کوین دارد و بقیه آن ها را اخیرا فروخته است. او در این باره می گوید که فقط می خواهد با این تکنولوژی در تماس باشد و قصد ندارد که به عنوان سرمایه گذار در این حوزه فعالیت کند. او همچنین دو واحد از رمزارز اتر (ETH) را نگهداری می کند. رمزارز اتر (ether) به بلاکچین اتریوم (Ethereum) تعلق دارد و دارای بلاکچینی (Blockchain) متفاوت با رمزارز بیت کوین (Bitcoin) است.

بیشتر بخوانید: ترجمه وایت پیپر ارز رمزنگاری شده اتریوم (Ethereum)؛ قسمت نخست

بیت کوین ایده ای بی نظیر است

آقای Wozniak اعتقاد ندارد که پیش بینی آقای دورسی لزوما اتفاق خواهد افتاد اما با این حال بیت کوین را بی نظیر می داند. او در این باره می گوید: “بیت کوین بر پایه ریاضیات استوار است و تنها مقدار محدودی از آن وجود خواهد داشت. این رمزارز غیر متمرکز است و توسط هیچ فرد یا نهادی اداره نمی شود. در این سال ها مدام رشد داشته و از چالش های پیش روی خود سربلند بیرون آمده است. اینها در ذات این رمزارز است که ذات پدیده ها هم بسیار پراهمیت تر از تمامی عرف ها و یا قرارداد های میان انسان هاست.”

رمزارز ها برخلاف ارز های رایج (دلار، پوند و…) توسط نهاد های نظارتیِ مرکزی کنترل نمی شوند؛ آن ها بر پایه ریاضیات و علم رمزنگاری استوار هستند. آن ها رشته هایی از اعداد و حروف می باشند که با تکنولوژی بلاکچین در ارتباط اند. این تکنولوژی، اساس و پایه رمزارز بیت کوین است. شبکه بیت کوین توسط افراد متعددی نگه داری می شود و به همین دلیل آن را کاملا غیر متمرکز تلقی می کنیم.

بیشتر بخوانید: بلاکچین به زبان ساده

حضور آقای Wozniak در کنفرانس Money 20/20

Money 20 20 Europe 2018 logo 390x139 امیدواری بنیان گذار اپل (Apple) در مورد تبدیل شدن بیت کوین به تنها ارز جهانی
Money-20-20-Europe-2018-logo

Steve Wozniak در سال ۱۹۷۶ به همراه Steve Jobs شرکت اپل (Apple) را تاسیس کرد و تا مدت ها به آن دو the two Steves گفته می شد. آقای Wozniak در ابتدای راه اندازیِ اولین رایانه های شخصی شرکت نیز حضور داشت. او در حاشیه کنفرانس Money 20/20، مصاحبه ای با خبرگزاری cnbc انجام داد و مطالب فوق را بیان کرد. این کنفرانس بزرگ ترین رویداد FinTech (فین تک یا فناوری مالی به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است) اروپا می باشد که در آمستردام هلند در حال برگزاری است. این کنفرانس از تاریخ ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) آغاز به کار کرده است و تا ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) نیز ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر بیش از یک هزار رمزارز موجود است اما بنیان گذار اپل اعتقاد دارد که تنها بیت کوین به صورت کاملا غیر متمرکز باقی خواهد ماند. او در این مورد می گوید: “رمزارز Bitcoin یک طلای خالص دیجیتالی است. سایر ارز ها تمایل دارند تا برخی از جنبه های بیت کوین را تغییر دهند. به طور مثال به جهت استفاده رمزارز برای مقاصد تجاری، مجبور به تغییر ویژگی غیر متمرکز بودن و عدم وجود کنترل مرکزی خواهند بود.”

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله استفاده شده اند متعلق به نویسنده بوده و لزوما مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

بیشتر بخوانید:

تحلیل قیمت بیت کوین؛ حفظ حمایت ۷۰۰۰ هزار دلاری، نوید افزایش قیمت در کوتاه مدت

آلتکوین های برتر سال ۲۰۱۴ امروز در چه موقعیتی و کجای جدول هستند؟

مدیر عامل ریپل؛ تاثیر قیمت بیت کوین بر بازار رمزارز ها از بین می رود

Wozniak یکی از بنیان گذاران شرکت اپل معتقد است بیت کوین از طلا بهتر است

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version