video thumb

یک عرضه اولیه سکه جعلی که از سوی فلوید می ودر تایید شده بود، توسط SEC منع شد!

یک عرضه اولیه سکه جعلی که از سوی فلوید می ودر تایید شده بود، توسط SEC منع شد!Reviewed by ثریا نیل درار on Apr 3Rating: ۵.۰

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) دو تن از بنیانگذاران یک استارت آپ خدمات مالی را به جرم سازماندهی یک عرضه اولیه سکه (ICO) جعلی متهم کرده است.

روز گذشته بیانیه مذکور توسط این کمیسیون در یک اعلامیه مطبوعاتی به چاپ رسید.

به نقل از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بنیانگذاران شرکت Centra Tech، به نام های سهراب شارما و رابرت فارکاس، به جرم جذب ۳۲ میلیون دلار سرمایه ثبت نشده از طریق توکن CTR دستگیر شده اند. فارکاس سعی داشت کشور را ترک کند، اما پیش از ورود به پرواز توسط پلیس بازداشت شد.

شارما و فارکاس ادعا کردند که این شرکت محصولات مالی مختلفی اعم از یک کارت اعتباری تحت پوشش ویزا و مسترکارت ارائه می کند که با استفاده از آن می توان ارزهای دیجیتال را فورا به دلار آمریکا و دیگر پول های قانونی تبدیل کرد. در این میان، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این ادعا را رد کرده و می گوید چنین توافق یا ارتباطی میان شرکت های Centra Tech، ویزا و مسترکارت وجود ندارد.

یک عرضه اولیه سکه جعلی که از سوی فلوید می ودر تایید شده بود، توسط SEC منع شد!

به گفته مقام نظارت مالی مذکور، این عرضه جعلی با استفاده از مدیران تخیلی که به قولی سابقه بسیار خوبی داشتند، ارتقاء داده شده، هر دو متهم از طریق آن محصول تقلبی و گمراه کننده ای را به بازار عرضه نموده و با پرداخت هزینه به افراد مشهور، از شهرت آن ها در تبلیغات خود استفاده کرده اند.

همه ما فلوید می ودر بوکسور ثروتمند آمریکایی را می شناسیم. پیش تر در مطلب «ورود سلبریتی‌ها به دنیای ارزِ دیجیتال!» در مورد او نوشته شده است. او قبلا برای حمایت از یک ICO در صفحه اینستگرام خود پستی را منتشر کرده که اکنون حذف شده است.

استفان ایواکیان، مدیر عامل بخش اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از اتهامات عنوان شده می گوید:

ما معتقدیم که شرکت Centra سرمایه گذاران را با وعده ارائه یک فناوری جدید در حوزه ارزهای دیجیتال به سرمایه گذاری در پروژه خود جذب کرده و در تبلیغات خود از نام شرکت های معتبر استفاده کرده تا با اسم یک همکاری دروغین، اهدافش را پیش ببرد. همانطور که در شکایت موجود عنوان شده، صحبت های مسئولین این شرکت اساس درستی نداشته و تمام ادعاهایشان غلط است.

شارما و فارکاس به طور رسمی به جرم نقض مقررات ضد جعل و ثبت در قوانین اوراق بهادار فدرال متهم شده اند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای مجازات متهمان یک قرار منع دائمی را در نظر داشته و قصد دارد سرمایه جذب شده را به همراه سود و جریمه به صاحبان آن بازگرداند. دیگر آنکه، بنابر تصمیم SEC شارما و فارکاس از کار در مقام شخص مسئول یا مدیر شرکت های دولتی، و همچنین شرکت در هرگونه عرضه اوراق بهادار، ارز دیجیتال، و مشابه آن منع خواهند شد.

نوامبر گذشته، SEC به سرمایه گذاران در مورد احتمال جعلی بودن ICOهایی که توسط سلبریتی ها تبلیغ و حمایت می شدند اخطار داده بود.

منبع: cointelegraph