video thumb

جان مکافی یک ارز دیجیتال فیزیکی عرضه می‌کند

 

جان مکافی اعجاب‌انگیز که به تازگی فعال عرصه ارز‌های دیجیتال

این پیشکسوت پرحاشیه امنیت رایانه‌ای و فعال عرضه اولیه سکه (ICO)

اسکناس‌های فیزیکی این ارز در ۷ واحد از ۱ تا ۵۰۰ MRU خواهد بود. چهار قطعه اسکناس از این هفت اسکناس به عکس نیم‌تنه برهنه خود جان مکافی در حالات مختلف مزین است.

سه اسکناس دیگر هم تصاویری از ژیان وو (Jihan Wu) موسس بیت‌مین (Bitmain

جان مکافی در صفحه توییتر خود نوشته است:

«نخیر شایعه نیست. McAfee Redemption Unit واقعی است و ظرف ۲۶ روز می‌آید. عکس‌هایش با کیفیت پایین است (فعلا نیازی به جزییات دقیق نیست). بر روی کاغذ اسکناس چاپ می‌شود. دارای هولوگرام در هر دو طرف است. شماره سریال دارد. مبتنی بر بلاک چین

او گفته است که ارز جدید مبتنی بر بلاک چین است که به دارندگان اجازه می‌دهد در ازای پرداخت کارمزد آن را به بنیاد MRU بازگردانند و وجه معادل آن را دریافت کنند. ارزش اولیه هر MRU معادل ۹.۹۵ دلار امریکا برآورد شده است که می‌تواند در ازای یک ملاقات شخصی یک دقیقه‌ای با مک‌آفی نقد شود. او همچنین اضافه کرده است که تاکنون ۳۴۱۰۰۰ MRU در اسکناس‌های مختلف چاپ شده است و نهایتا ۶۰۵۰۰۰۰ MRU قرار است چاپ شود که با پشتوانه ۶۰.۲ میلیون دلار به بازار وارد می‌شود.

با درنظر گرفتن مکافی ۷۲ ساله و اختصاص روزی ۱۰ ساعت بابت ملاقات شخصی با او برای نقد کردن MRU، تقریبا چیزی معادل ۲۸ سال طول می‌کشد تا تمام MRUها بازپرداخت شوند. این با در نظر گرفتن سن و سبک زندگی وی کمی خوش‌بینانه است. لازم به ذکر است در صورت مرگ وی دارندگان MRU هیچگونه غرامتی دریافت نخواهند کرد. روند نقد کردن MRU حتی از Tether هم پیچیده‌تر است. بنابر پیامی که بر روی اسکناس‌های MRU چاپ شده است، این اسکناس‌ها فقط در کشور مکزیک و در یک شعبه قابل نقد است که تنها دو ساعت در روز باز است. تاریخ و ساعت ملاقات با مکافی قبلا به اطلاع دارنده اسکناس رسیده است. بنابر قرار قبلی در یک وعده ملاقات تنها ۱۰۰ MRU قابل نقد کردن است.

جان مکافی یک ارز دیجیتال فیزیکی عرضه می‌کند

چرا این پروسه اینقدر دشوار است؟‌ مکافی در این خصوص توضیحاتی می‌دهد:

«روند نقد کردن مخصوصا اینقدر پیچیده و پرهزینه طراحی شده است. هواداران من بسیار وفادارند و من مطمئنم که حاضرند وقت و هزینه بسیاری برای ملاقات شخصی با من صرف کنند. فقط تصور کنید این اتفاق چه تاثیری می‌تواند بر ارزش پایه‌ی این ارز داشته باشد. اگر ارزش هر ارز حتی بطور غیرمستقیم به هزینه نقد کردن آن وابسته باشد، چه کسانی حاضرند هزینه آن را بپردازند؟ آن وقت ارزش اسکناس‌ها بصورت انفجاری بالا می‌رود. اما نکته‌ی اصلی سایت‌های دلالی این ارز هستند. فعلا چیز بیشتری نمی‌توانم بگویم».

پس از انتشار خبر این ارز در توییتر کاربران بسیاری از مکافی این سوال را پرسیدند که آیا این عاقلانه است که اسکناس جدید چاپ بشود در حالی‌که اصل هدف ارزهای دیجیتال حذف اسکناس بوده است؟‌ او پاسخ داده‌است که:

«صبور باشید. شما تنها سایه‌ای از سایه‌ی کارهایی که من انجام می‌دهم را می‌بینید».