video thumb

حزب حاکم هند به کلاهبرداری چند صد میلیون دلاری از طریق بیتکوین متهم شد

طبق گزارشی که نشریه هندوستان تایمز منتشر کرده بزرگ ترین حزب سیاسی هند موسوم به کنگره ملی هند، حزب حاکم این کشور را به تلاش برای کلاهبرداری ۷۲۶ میلیون تا ۱۲.۷۸ میلیارد دلاری از طریق بیت کوین

این اتهامات علیه تعدادی از نفرات حزب مذکور مطرح شده که در ایالت گجرات هند مستقر است. سخنگوی کنگره ملی هند مدعی شده که رهبری حزب حاکم پول های غیرقانونی و نامشروع خود را از طریق حواله به ارز مجازی

وی در ادامه اظهار داشته که شکواییه ای با این مضمون را تسلیم اداره پلیس محلی گجرات کرده اما این نهاد به خاطر فشارهای سیاسی از هرگونه اقدام علیه حزب حاکم خودداری می کند. او به خبرنگاران محلی گفت:

ما در این ماز عظیم کلاهبرداری از طریق بیتکوین خواستار بررسی های بی طرفانه تحت نظارت دادگاه عالی هستیم تا حقیقت آشکار شود.

کنگره ملی هند مدعی شده فردی به نام Shailesh Bhatt که پیشتر در دو کلاهبرداری مرتبط با بیتکوین نقش داشته در این مساله دخیل بوده. این فرد ظاهرا چند ماه پیش شکایتی را تسلیم پلیس هند کرده و در آن مدعی شده که پلیس محلی ۲۰۰ بیتکوین از وی اخاذی کرده. بعدها مشخص شد که خود وی این پول ها را از فرد دیگری اخاذی کرده است.

جالب آنکه مقامات قانونی گجرات از نقش داشتن یکی از وکلای حزب حاکم در یک پرونده کلاهبرداری دیگر با بیتکوین خبر داده اند. هم اکنون رسیدگی به این پرونده در دست انجام است و کنگره ملی هند این فرد را به دست داشتن در یک کلاهبرداری دیگر متهم کرده است. به گفته کنگره ملی این فرد تهدید کرده که در صورت دستگیر شدن همه مقامات حزب حاکم را که در این مساله نقش داشته اند لو می دهد.

 

سخنگوی حزب کنگره ملی از اتهامات علیه حزب حاکم می گوید

حزب کنگره ملی مدعی شده که باطل اعلام کردن برخی اسکانس های هند در سال گذشته تلاشی از جانب حزب حاکم بوده تا پول هایی که به صورت غیرقانونی به دست آورده را قانونی نماید و بخش اعظمی از این کار نیز به واسطه ارزهای مجازی انجام گرفت. حالا حزب کنگره ملی حتی نخست وزیر هند را هم متهم کرده که زحمت بررسی این کلاهبرداری توسط حزب متبوعش را به خود نداده و به سادگی از کنار مساله کلاهبرداری از طریق بیتکوین گذشته است.

در انتها بد نیست اشاره کنیم که مدتی است بازار ارزهای مجازی در هند به شدت داغ شده و حتی جمعی از ستاره های بالیوود و یک تاجر نیز به خاطر کلاهبرداری از طریق بیتکوین (به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار) دستگیر شدند. خود افسران پلیس هند هم حتی در تعدادی کلاهبرداری از طریق پول های مجازی دست داشته اند.

البته نباید از یاد برد که احزاب سیاسی در هند معمولا اتهامات مختلفی را علیه هم مطرح می کنند تا از قدرت یکدیگر بکاهند و به نحوی وجهه هم را مخدوش نمایند. لذا تا زمانی که بررسی های قضایی در این باره آغاز نشود نمی توان از صحت و سقم این ادعاها اطمینان حاصل کرد.