video thumb

از ۱۰ ETF ارائه شده برای بیت‌کوین، تنها یکی اهمیت دارد

۱۰ پیشنهاد ETF بیت‌کوین

در حال حاضر ۱۰ پیشنهاد برای ETFبیت‌کوین در انتظار تصمیم‌گیری و بازبینی SEC است. این کمیسیون اخیرا به دلیل نگرانی‌های مربوط به قانونی بودن پیشنهاد ETFبیت‌کوین برادران وینکلوس

با این وجود، یک درخواست توسط Cboe Global Markets در ماه ژوئن به ثبت رسیده که باعث شور و هیجان همه شده است.

خبرگزاری‌های مختلف گزارش داده‌اند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) برای تصمیم‌گیری در رابطه با این مورد به زمان بیشتری نیاز دارد و ۳۰ام سپتامبر ۲۰۱۸ را به عنوان تاریخ ارائه‌ی تصمیمات نهایی اعلام کرده است، اگرچه اوایل ماه مارس ۲۰۱۹ احتمالا آخرین مهلت تعیین شده برای آن خواهد بود.

طبق گفته‌های زک فالون(Zach Fallon) یکی از وکلای سابق SEC، یک تفاوت اساسی بین درخواست به تاخیر افتاده‌ی Cboe و درخواست رد شده‌ی برادران وینکلوس وجود دارد.

وی در مصاحبه‌ای عنوان نمود:

در حالی که اطلاعیه‌ی SEC در رابطه با تعیین زمان اضافی قبل از تصمیم‌گیری در رابطه با تغییر قانون پیشنهادی Cboe BZX به طور کلی با رویکرد اندازه‌گیری خود برای بازار دارایی دیجیتال مطابقت دارد، تفاوت‌هایی بین این عمل و تصمیم هفته‌ی گذشته‌ در رابطه با درخواست Bitcoin Trust برادران وینکلوس وجود دارد.

این وکیل اظهار داشت که طرفداران صندوق‌های VanEck/SolidX بیت‌کوین که توسط Cboe پشتیبانی می‌شود، پس از رد شدن Bitcoin Trust برادران وینکلوس واکنش نشان دادند و شخصا به دنبال این پرونده رفتند که چرا قوانین پیشنهادی باید تصویب شوند.

طبق گفته‌های این وکیل، یکی از قوی‌ترین نکات این پیشنهاد این است که:

قیمت سهم اولیه در سطحی قرار گرفته تا برای اطمینان از اینکه سرمایه‌گذاران بزرگ و سازمانی بتوانند هر سهم را با قیمت تقریبی ۲۰۰ هزار دلار برای هر سهم خریداری کنند، طراحی شده است.

علاوه بر این، برخلاف دیگر پیشنهادات ETF بیت‌کوین ارائه شده که به عنوان قرارداد آتی حل و فصل می‌شوند، VanEck و SolidX صندوق‌های خود را بر اساس بیت‌کوین‌های واقعی و موجود تاسیس می‌کنند.

وی توضیح داد:

این مورد احتمالا به برخی از نگرانی‌های پیش آمده در رابطه با رد پیشنهاد هفته‌ی گذشته مربوط می‌شود، به خصوص زمانی که SEC تفاوت‌های نظارتی قانونی و مشارکت بازار سرمایه‌گذاران سازمانی و سرمایه‌گذاران خرده‌پا در بازار‌هایی که CFTC و SEC نظارت دارند را اعلام کرد.

                                                                                                                                                   پشتیبانی قوی

فالون همچنین در رابطه با علاقه شدیدی که توسط این درخواست بوجود آمده توضیح داد. طبق اعلام رسمی SEC این کمیسیون بیش از ۱۳۰۰ نظر دریافت کرده است.

علاوه بر این، رد Bitcoin Trust برادران وینکلوس نیز از سمت هستر ام پیرس(Hester M. Peirce) یکی از نمایندگان SEC مورد انتقاد شدید و رسمی قرار گرفت. او با حکم اعلامی مخالفت کرد و برای این کار خود نیز چندین دلیل مطرح کرد و در ادامه گفت که به عقیده‌ی او SEC نتوانسته به درستی طبق مقررات موجود رفتار کند.

با اینکه این اولین باری نیست که Cboe Global Markets یک ETFبیت‌کوین ثبت کرده است، خبرگزاری Bitcoinist سه دلیل مطرح نمود که طی آن‌ها می‌توان گفت که شانس این ETF برای تایید شدن نسبت به موارد دیگر بیشتر است.