سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آغاز تحقیقات گروه کشورهای G7 در خصوص ارز لیبرا

خبرگزاری رویترز از آغاز رسیدگی به نحوه نظارت بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه ۷ بر نحوه قانونگذاری در زمینه فعالیت ارزهای دیجیتال از جمله ارز لیبرا شرکت فیس بوک از طریق تشکیل کارگروه تخصصی تعیین شده خبر داد.
در همین راستا، «فرانسیس گالهائو» رئیس بانک مرکزی فرانسه با تایید خبر اعلام کرد: ما می‌خواهیم همزمان با پذیرش راهکار خلاقانه (در زمینه ارزهای دیجیتال)، نسبت به قانونگرایی در این زمینه اقدام کنیم. این کار به نفع همه است.
دولت فرانسه همچنین اعلام کرده که با وجود موافقت با شرکت فیسبوک در خصوص ایجاد یک ابزار مالی جدید، به شدت با تبدیل شدن لیبرا به ارز حاکم در این کشور مخالف است.
گفته می‌شود نگرانی‌ها در خصوص چگونگی انطباق فعالیت ارزهای دیجیتال با قوانین ضد پولشویی و حمایت از حقوق اشخاص و دیگر موضوعات مربوط به حوزه رگولاتوری در فرانسه افزایش یافته است.
لازم به ذکر است کارگروه یاد شده تحت رهبری «بینویت کیور»، رئیس جدید بانک مرکزی اروپا به فعالیت در خصوص می‌پردازد. اما واکنش‌ها به انتشار ارز دیجیتال لیبرا طی چند روز گذشته متفاوت بوده است. «جروم پاول» رئیس خزانه فدرال آمریکا نیز با اظهاراتی در خصوص لیبرا عنوان کرده که این پروژه فواید و مضرات خاص خود را دارد.
با این حال رئیس کمیته سرویس‌های مالی این کشور نسبت به فعالیت این ارز دیجیتال هشدار داده و خواستار تعلیق فعالیت‌های ارزی دیجیتال شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک تا زمان مشخص شدن وضعیت تحقیقات نهادهای مالی آمریکا در خصوص این ارز شده است.
از سوی دیگر، «مارک کرنی» رئیس بانک مرکزی انگلیس در تاریخ ۱۸ ژوئن با استقبال از خبر انتشار لیبرا از سوی فیس بوک، اعلام کرد که لیبرا انتظارات بسیار بالایی در خصوص ایمنی، ثبات و موضوع قوانین (در حوزه ارزهای دیجیتال) ایجاد خواهد کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location