سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ورود بلاک چین به امور خیریه موسسه بزرگ آکسفام

موسسه خیریه بین المللی «آکسفام» از آغاز همکاری خود با استارت آپ استرالیایی Sempo و شرکت بلاک چینی ConsenSys به منظور آزمایش پروژه مبتنی بر بلاک چین DAI که کار آن کمک به آسیب دیدگان بلایای طبیعی در مناطق مختلف جهان است خبر داد.
بر اساس این گزارش، طرف‌های حاضر در این قرارداد از ابداع راهکاری بشر دوستانه به نام UnBlocked Cash هستند تا از این طریق بتوانند دولت استرالیا را در انجام امور خیریه یاری کنند. دو طرف برای آزمایش این پروژه، بحران زا ترین کشور جهان از حیث بلایای طبیعی یعنی «وانوآتو» را هدف قرار داده‌اند.
گفته می‌شود در نخستین فاز آزمایش این پروژه بلاک چینی، به بیش از ۲۰۰ خانواده جزیره «ایفیت»، کارت‌های اعتباری، هر کدام به ارزش ۵۰ دلار داده شد که البته این مقدار پول به صورت اتریوم و به نام آکسفام در کارت‌های ذخیره شده بود. گفته می‌شود ۳۴ تن از دریافت کنندگان کمک‌های مذکور موفق به دریافت وجوه کمکی از طریق گوشی هوشمند اندرویدی خود شده‌اند.
«نیک ویلیامز»، از بنیانگذاران Sempo اعلام کرده که برای نخستین بار یک موسسه غیر دولتی مردم نهاد از ارزهای پایدار برای فراهم کردن کمک‌های بشر دوستانه در هر کجای جهان استفاده می‌کند.
همچنین «سندرا هرت» از مدیران پروژه بلاک چین آکسفام گفت: این نخستین بار است که موفق شده‌ایم به لطف ارزهای پایدار که به روش پایانه به پایانه (مستقیم میان دو طرف) کار می‌کنند، اطمینان حاصل کنیم که مردم حتما این وجوه را به صورت مستقیم دریافت می‌کنند. این یک تغییر بزرگ در کار ما است و توانسته‌ایم کار خود را به صورت موثر تری انجام دهیم.
لازم به ذکر است خیریه بین المللی آکسفام، ماه گذشته نیز اقدام به راه اندازی بلاک چین BlocRice برای تامین برنج مورد نیاز نیازمندان کرد. هدف از این بلاک چین، استفاده از قراردادهای هوشمند برای ایجاد ارتباط شفاف میان برنج کاران کامبوج و خریداران این محصول در هلند بود که هم اکنون تحت توسعه قرار داشته و گفته می شود تا سال ۲۰۲۲ خواهد توانست بیش از پنج هزار مزرعه در کامبوج را تحت پوشش خود قرار دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location