سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آلمان خواستار تعیین مقررات کنترل بر ارز دیجیتال فیس بوک شد

رئیس نهاد فدرال ناظر بر سرویس های مالی آلمان (BaFin) از رگولاتورهای این کشور خواسته تا نسبت به ارتقاء استانداردهای فعالیت مربوط به ارز دیجیتال لیبرا به عنوان ارز رسمی فیس بوک اقدام نمایند.
بر اساس این گزارش، «فلیکس هافلد» با طرح این سخنان در «کلاب فرانکفورتر» بر این موضوع تاکید کرد که سیاست گذاران و نهادهای رگولاتوری نباید کنار بایستند و صادر شدن ارز دیجیتال لیبرا منجر به ایجاد سوالات و ابهامات فراوان شود.
هافلد همچنین پیشنهاد کرد که نهادهای رگولاتوری، پیشنهادات BaFin برای تدوین مقررات بین المللی مربوط به فعالیت ارزهای دیجیتال به ویژه لیبرا را بررسی نمایند.
وی گفت: ما مطمئنا نمی توانیم بایستیم و نگاه کنیم. ما باید تحت هر شرایطی به تقاضاهای موجود پاسخ دهیم. من فقط می توانم ابراز امیدواری کنم که دست کم بتوانیم در ارتقاء استانداردهای لازم برای اروپا و نه تمامی جهان موفق شویم.
این مقام بلند پایه مالی آلمانی همچنین در ادامه سخنان خود بر لزوم روشن شدن و تبیین خطراتی که ارزهای دیجیتال به عنوان پول ارزان قیمت می توانند برای سیستم بانکی و تمامیت اقتصاد کشورها تحمیل کنند تاکید کرد و گفت چنین شرایطی منجر به اجبار بانک ها برای تغییر روسیه و مسیر تجاری و مالی خود خواهد شد.
لازم به ذکر است، طی روزهای گذشته، نهادها و شخصیت های مالی بلند پایه اروپا با ابراز نگرانی از انتشار لیبرا و ورود غول های آی تی جهان مانند فیس بوک، گوگل و آمازون به بازار پر رونق ارزهای دیجیتال ابراز نکرانی کرده وخواستار اعمال کنترل بر این بازار شده اند.
در همین راستا، «فرانسیس گالهائو» رئیس بانک مرکزی فرانسه با تایید خبر اعلام کرد: ما می‌خواهیم همزمان با پذیرش راهکار خلاقانه (در زمینه ارزهای دیجیتال)، نسبت به قانونگرایی در این زمینه اقدام کنیم. این کار به نفع همه است.
دولت فرانسه همچنین اعلام کرده که با وجود موافقت با شرکت فیسبوک در خصوص ایجاد یک ابزار مالی جدید، به شدت با تبدیل شدن لیبرا به ارز حاکم در این کشور مخالف است.
گفته می‌شود نگرانی‌ها در خصوص چگونگی انطباق فعالیت ارزهای دیجیتال با قوانین ضد پولشویی و حمایت از حقوق اشخاص و دیگر موضوعات مربوط به حوزه رگولاتوری در فرانسه افزایش یافته است.
لازم به ذکر است کارگروه یاد شده تحت رهبری «بینویت کیور»، رئیس جدید بانک مرکزی اروپا به فعالیت در خصوص می‌پردازد. اما واکنش‌ها به انتشار ارز دیجیتال لیبرا طی چند روز گذشته متفاوت بوده است. «جروم پاول» رئیس خزانه فدرال آمریکا نیز با اظهاراتی در خصوص لیبرا عنوان کرده که این پروژه فواید و مضرات خاص خود را دارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location