سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

معاملات احساسی ارزهای دیجیتال چه پیامدهایی دارد

در دنیای ارزهای دیجیتال به طور قطع می توان با استخراج و ثبت در بلاک چین درآمد خوبی به دست آورد اما قبل از رسیدن به این درآمد شما باید بتوانید راه رسیدن به آن را یاد بگیرید. در این راه دام هایی وجود دارد که کاربران ارزهای دیجیتال ممکن است در آنها گرفتار شوند. در این مطلب چهار نوع دامی که سر راه شما قرار می گیرند را خواهیم گفت و مقداری از استرس شما برای گذشتن از این دام ها تبذیل به آرامش و اعتماد به نفس می شود.

شاید بسیاری از خوانندگان از خوانندگان این مطلب با خود فکر کنند چون حواسشان از بقیه جمع تر است و احساس می کنند باهوش ترند دچار اشتباهات رایجی که برای دیگران اتفاق می افتند نخواهند شد. شاید باورتاننشود اما اگر دارای بالاترین مدارک از کالج های معتبر دنیا با نمرات عالی هم باشید این دام ها سر راه همه قرار می گیرد اما آنهایی که باهوش و داناتر و زرنگ تر هستند را نابود می کند ضرب المثلی هست که می گوید دارکوب با نوکش به دام می افتد. پس زیاد به خودتان مطمین نباشید و بدانید حقیقتا داشتن نمرات عالی و ویژگی های دیگر اهمیت بسیار زیادی ندارد.

شما هر چقدر هم که باهوش و با اطلاعات بالا باشید چالش های دنیای ارزهای دیجیتال شما را تبدیل به یک متخصص در این عرصه می کند چرا که مانند یک بازی روانشناسی است. مانند کسی که آمار و ریاضی و کشیدن نمودار و شاخص های مختلف علوم را می آموزد اما مسأله این است که زمانی بگذارد و پس از یادگیری این مفاهیم را امتحان نماید.

استراتژی ها در دنیای ارزهای دیجیتال با قوانین انسانی تطبیق کامل ندارند. برروشن شدم این مطلب یک مثال می زنیم. اکثر افراد تصور می کنند یک کوین را باید در کف قیمت خریداری کنند و یا از خرید کوینی که منفی بوده خودداری نمایند. خوب به هر حال این روش را شاید افراد باهوش انجام دهند و تصور کنند این راه درست و منطقی است. چون اکثر ما معمولا راهی که در بازار امتحان شده را می پذیریم و ترجیح می دهیم آن را دنبال کنیم. اما در دنیای ارزهای دیجیتالی اینگونه نیست.

شما برای موفقیت اول باید شروع به مطالعه نمودار ها و شاخص های بازار کرده و تئوری بازار را به درستی بیاموزید. اگر راهی جز این بروید و این اطلاعات را نیاموخته و به دست نیاورید هزینه زیادی برای آن خواهید داد. پس قبل از اینکه کاری انجام دهید و در قدم اول باید مبانی بازار ارزهای دیجیتال را بیاموزید.

شاید راهی که برای کسب سود بیشتر به نظرتان می رسد پیوستن به یک گروه پامپ و دامپ باشد. اما نباید فریب ظاهری سودهای احتمالی این گروه ها را بخورید. بیش از ۹۰ درصد از کاربران ناآگاهانه و یا حتی از روی آگاهی به چنین گروه هایی پیوسته اند و سودآوری را از این طریق برای خود منطقی جلوه داده اند. اما واقعیت های پنهانی وجود دارد. آن کوین هایی که در گروه های پامپ و دامپ هدف خود قرار می دهند، حجم کمی از بازار را دارد.

اما شیوه عمل اینگونه گروه ها طوری است که گروه هایی دارند که متشکل از نهنگ ها هستند. این نهنگ ها همان سرمایه داران یک میلیون دلاری یا بالاتر هستند. آنها با استراتژی های مختلف بازار را به سمت و سویی که خودشان دوست دارند، هدایت می کنند. آنها هستند که تصمیم می گیرند کدام کوین باید پامپ شود.

نهنگ ها با توجه به سرمایه ای که دارند به سرعت یک توکن را انتخاب کرده و با توجه به استراتژی خود مقداری از آن را خریداری می کنند. در یک زمان مشخص در کانال تلگرامی یا گروه های خود اطلاعات نادرستی را راجب ارز مورد نظرشان منتشر می کنند. کاربران از همه جا بی خبر خرید این ارز را شروع می کنند. که به مرور کاربران بیشتری به بازی وارد می شوند.

هر چه تعداد کاربران برای خرید این ارز بیشتر می شود صف خرید طولانی تر شده و حالا زمینه برای سود بیشتر فراهم شده است. نهنگ ها وارد می شوند کوین های خودشان را با چند برابر قیمت خرید به فروش می رسانند. در واقع آنها یک بازار کاذب به وجود آورده و از این طریق سود هنگفتی را به دست می آورند. تعداد این گروه ها کم نیستند که به آنها پامپ و دامپ گفته می شود.

در واقع در گروه های پامپ و دامپ رایج ترین شگردی را که از آن بهره می برند استفاده از دیوارهایی که به اصطلاح به آنها دیوار خرید و فروش می گویند است.آنها با ترفندهایی افراد را وادار به خرید و فروش کرده البته این در خرید و فروش ها در سفارش هایی که آنها می خواهند خواهد بود با این کار منجر به ثابت ماندن قیمت ها شده و مدام ارزهای بیشتری را جمع می کنند. بعد از جمع آوری کوین قیمت را کم کم بالا می برند و با این شگرد کوین هایشان را فروخته و سود کلانی را به دست می آورند.

نهنگ ها که دیگر استاد شده اند با زیرکی تمام می دانند که اگر کوین هایشان را یک مرتبه به فروش برسانند موفق نخواهند شد. پس آنها در گروه های خود همه را تشویق به خرید ارزشان می کنند. اما خریداران آنچه می خرند وارد شدن به بازی نهنگ ها است و نه سود. آنها در واقع در حال خرید سفترش نهنگ ها هستند.

حالا وقت سود کردن است. نهنگ ها کم کم همه کوین های خود را فروخته و از بازار خارج می شوند. حالا خریداران منتظر می مانند که دامپ شود انا فایده ای ندارد پس سعی می کنند ارزهای خود را به فروش برسانند. پس می بینید عوامل و شرایط متعددی هستند که در بازار ارزهای دیجیتال منجر به بالا و پایین رفتن قیمت ها می شوند. و تحلیل تکنیکال به تنهایی منجر به موفقیت شما نخواهد بود.

برای فریب کاربران به خصوص کاربران تازه کار در گروه های تلگرامی و … پامپ و دامپ روش های دیگری هم هست بنابراین باید اکنون و قبل از به دام افتادن در چنین شگردهایی بدانید این گروه ها در مدت طولانی کمک برای کسب سود برای شما نخواهند بود و چه بسا همه دارایی خود را با یک اشتباه از دست بدهید.

سود کردن در معاملات بسیار مشکل است و همه کسانیکه در تریدر ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند حتما کمی پول را از دست خواهند داد. این  ناید منجر به استس شما شود چون قسمتی از این کاز است حتی اگر در دنیای ارزهای دیجیتال هم یک خبره باشید. چون همیشه در ادامه مسیر تجربیات تازه تر و موانعی به وجود می آیند شما باید این شرایط را بپذیرید و به راهتان در این مسیر ادامه دهید.

اگر به دنبال تاریخ ارزهای دیجیتال بروید خواهید دید افراد زیادی هستند که این داستن در موردشان صادق است. آنها به یکباره صاحب یک سود بزرگ و البته تنها در یک برهه طمانی شده اند و پس از چنذ معامله آن را از دست داده اند. پس شما نباید یکی از این افراد باشید و باید فنون و روش های درست سرمایه گذاری را آموخته سپس وارد این بازار پر رمز و راز شوید. اینکه افراد ممکن است در یک معامله اشتباه سود های خود را از دست دهند البته یکی از احتمالات باقی مانده خواهد ماند و احتمال آن کاملا منتفی نیست. همه چیز به خود شما بستگی دارد. که چقدر در این بازار بتوانید منظم باشید چون این بازار یک بازار با مخاطرات بالاست و هر لحظه ممکن است نتایج معکوس شود.

اینکه فکر کنید یک احمق هستید که پول خود را در یک معامله بد به راحتی از دست داده اید یک اشتباه بزرگ است این اتفاق ممکن است برای هر کسی رخ دهد و دلیل احمق بودن شما نیست. حتی اگر پولی که از دست داده اید یک پول قابل توجه باشد. شما مجبور نخواهید بود دست به فروش خانه خود زده یا دنیای ارزهای دیجیتالی را برای همیشه ترک کنید.

اگر شما مدام در حال سود کردن باشید اگر یکی دو بار هم ضرر کنید اشکالی ندارد. این امر را برای خود به عنوان یک هدف قرار دهید و به یاد داشته باشید در بازار همیشه سود و زیان هایی وجود دارد. مایکل جردن شخصیتی بود که در همه بازی ها پیروز نشده بود او در کنار بردهایش باخت های زیادی را نیز تجربه کرده است تا جایی که بازی های قهرمانی و بازی های حذفی را نتوانست حضور بیابد. اینکه شما در مسیرتان ثابت قدم بوده و ناامید نشوید شما را تبدیل به یک برنده می کند تا اینکه تصور کنید. شکست ناپذیر بودن شما به معنی موفق بودنتان است.

چه یک معامله خوب و پر سود انجام دهید و چه یک معامله افتضاح فرقی نمی کند هر دو شما را در معرض آسیب پذیر بودن قرار می دهد. شاید بپرسید چرا هر دو معاملات شما را آسیب پذیر خواهد کرد. پاسخ شما خیلی شفاف است. در چنین حالتی شما در یک حالت احساسی خاص قرار می گیرید. چون در یک معامله خوب ممکن است به نبوغ و موفقیت خود مغرور شوید و احساس نابغه بودن در شما به وجود بیاید.

شما وقتی در یک معامله پر سود قرار می گیرید و بر اثر شانس پول خوبی به دست می آورید، در این احساس خوشایند. شما راجب خود و استراتژی که به کار برده اید اعتماد به نفس کاذب پیدا خواهید کرد و انرژی شما خیلی بالاتر می رود اگر جلوی این احساسات را نگیرید ممکن است وارد انتخاب های بدون فکر شوید. آن وقت خواهید فهمید چطور آن همه تریدرهای موفق در این بازار سرمایه هایشان را بر باد داده اند. واقعیت این است که دلیل آن همین امر است.

از آنجا که غرور و افتخار ناشی از یک معامله پر سود به سراغ اینگونه تریدرها خواهد آمد آنها با این اعتماد به نفس کاذب و اطمینان از قطعی بودن موفقیتشان وارد معاملاتی با ریسک بالا می شوند. اینگونه کاربران درباره خود تصور نادرستی پیدا می کنند پون آنها گمان می کنند توانایی، دانش و قدرت تشخیص خیلی فوق العاده تری نسبت به بقیه کاربران و تریدرها دارند. همین امر آنها را به سمت پرتگاه خطرناکی می کشاند که راه بازگشتی برایشان باقی نمی گذارد. پس اگر بازار را کوچک و ساده بپندارید و به آن احترام نگذارید شما را خواد می کند.

و البته این سکه روی دیگری نیز دارد و ممکن است شما در یک معامله واقعا بد صدها دلار را از دست داده باشید. تا جایی که ارزش کوین های شما یک چهارم پایین آمده باشد و شاید هم به نصف ارزش خرید رسیده باشد. در حالیکه استرس زیادی دارید و با نگرانی نظاره گر شرایطی هستید که د آن قرار گرفته اید سعی می کنید اوضاع را کمی سامان داده، اما عصبانیت و خشم جلوی شما را گرفته، در چنین شرایطی وا قعا چه چیزی نصیب شما خواهد شد؟

هیچ کسی دوست ندارد در چنین شرایطی قرار بگیرد و چنین احساسات وحشتناکی را تجربه کند. بنابراین افراد سعی می کنند جلوی آن را بگیرند. اینجاست که اشتباهات زنجیر وار اتفاق خواهد افتاد و کاربر سعی می کند جلوی ضرر را با انجام معاملات دیگری بگیرد. در حالیکه فرد باور دارد باخته است نا امیدی دامنش را می گیرد و پول بیشتری را در جریان این احساسات و خشم و ناامیدی از دست خواهند داد.

در چنین شرایطی بهترین کار این است که ضرر را پذیرفته و قبول کنید این بازار بالاخره ریسک های خاص خود و دارای برد و باخت های زیادی است. ضرر کردن به معنی ناتوانی شما و بدتر بودنتان از دیگران نیست. شما فقط در یک دام گیر افتاده اید اتفاقی که ممکن است برای صدها نفر از تریدرها هم در طول معاملاتشان بیفتد. پس از سرزنش کردن خود دست بکشید و به جایاینکه معاملات احساسی دیگری انجام دهید به امید جبران خسارت هایتان، بدانید فقط بیشتر و بیشتر ضرر خواهید داد.

حالا که در دام یک معامله اشتباه افتاده اید نباید این اشتباه را پشت سر هم تکرار کنید و به دنبال معاملات احساسی دیگر نروید. این امر فقط اوضاع را بدتر و هرج و مرج را برای شما بیشتر می کند. مطمین باشید بالاخره معامله ای خواهید داشت که خسارات شما جبران و سود خوبی خواهید کرد. پس در چنین شرایطی از تصمیم گیری های احساسی دست بردارید. چون هزینه آن برایتان خیلی گران تر خواهد بود. شما در طول کار با ارزهای دیجیتالی ممکن است با یکی از این موانع روبه رو شوید پی عاقلانه با آن برخورد کیند تا نتایج دلخواهتان را به دست بیاورید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location