سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

دولت کوبا از تصمیم خود برای استفاده از ارزهای دیجیتال خبر داد

خبرگزاری رویترز از تصمیم دولت کوبا برای استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان راهی موثر در دور زدن تحریم های آمریکا علیه این کشور خبر داد. بر اساس این گزارش، «میگوئل دیاز کنل» رئیس جمهوری کوبا در گفتگوی اخیر خود که از طریق تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه دستکم یک چهارم از مردم این کشور، اجرای اصلاحات اقتصادی را تنها راه دستیابی به این سیاست دانست.
با افزایش نا آرامی ها و تشدید تنش های داخلی در ونزوئلا به عنوان حامی نخست مالی کوبا، اکنون هاوانا با مشکلات بزرگ اقتصادی دست و پنجه نرم می کند. به همین دلیل، دولتمردان کوبا مدتی است بر لزوم اجرای اصلاحات اقتصادی جهت مقابله با تحریم های ایالات متحده علیه این کشور تاکید می کنند.
در همین راستا، «آلجاندرو گیل فرناندز» وزیر اقتصاد کوبا طی سخنانی گفت: ما در حال مطالعه استفاده از ارزهای دیجیتال برای استفاده از آنها در مبادلات مالی ملی و بین المللی خود بوده و برای انجام این طرح در حال رایزنی و انجام بررسی های لازم با شخصیت های آکادمیک هستیم.
این در حالیست که دولت ونزوئلا سال گذشته با هدفی مشابه اقدام به انتشار ارز دیجیتال خود به نام «پترو» کرد؛ ارزی که قرار بود به انجام مبادلات بین المللی این کشور در عرصه بین المللی کمک کند ولی به دلیل عدم استقبال کشورهای دیگر برای به کارگیری این ارز، نهایتا تمامی پروژه با شکست مواجه شد.
حال با توجه به تجربه تلخ استفاده از ارزهای دیجیتال ملی در کشورهایی همچون ونزوئلا، مشخص نیست که آیا کوبا به دنبال انتشار ارز ملی جدید و دولتی مختص خود خواهد بود و یا ترجیح می دهد از ارزهای دیجیتال رایج بین المللی مانند بیت کوین استفاده کند.
به گفته گیل فرناندز، در هر صورت برای اجرای اصلاحات اقتصادی در کوبا، به کارگیری ارزهای دیجیتال از اولویت های دولت کوبا محسوب می شود. با وجود تاکید سیستم ارزهای دیجیتال بر لزوم استفاده از اقتصاد غیر متمرکز و تاکید بر لزوم عدم دخالت دولت در این سیستم مالی، مشخص نیست که کوبا به عنوان کشوری که همچنان از سیاست های مالی شوروی سابق در اقتصاد خود استفاده می کند، چگونه می خواهد همزمان از ارزهای دیجیتال در سیستم اقتصادی کاملا دولتی خود بهره مند شود؛ موضوعی که دولتمردان و سران اقتصادی کوبا در قبال آن سکوت کرده و یا دستکم از ارائه هر گونه توضیحی در این خصوص سر باز زده اند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location