سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نکات امنیتی حفظ و نگهداری از ارزهای دیجیتالی

هنوز هم هستند بسیاری از کاربرانی که ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول هایی که آنلاین می باشند نگهداری می کنند و یا آنها را در انواع ابزارهای دیگر نگه می دارند. و هک هایی که طی سالها صورت گرفته دارایی های آنها را دچار مخاطراتی کرده است. بنابراین توصیه می کنیم در اولین قدم ارزهای دیجیتالی خود را در والت ها یا همان کیف پول های امن بگذارید تا آنها را از دست ندهید و دچار پشیمانی نشوید. اما همین کیف پول نیز باید دارای رمز عبوری باشد که به هیچ عنوان آسان نیست. چرا که دیگر دوستان و یا هکرها نخواهند توانست آن را حدس زده یا به دست بیاورند.

برای داشتن یک کیف پول امن باید رمز عبور امنی نیز داشته باشید. برای همین منظور بهتر است رمز عبور شما شامل ۱۰ کاراکتر از حروف کوچک و بزرگ و یک نماد تشکیل گردد. این رمز عبور نباید اسم شما یا تاریخ تولدتان یا نام شخصیت های مورد علاقه شما باشد. بزرگترین حسن داشتن یک رمز عبور پیچیده آن است که دست هکرها را برای سرقت ارزهای دیجیتالی شما می بندد و آنها نخواهند توانست با کمک یک بات تصادفی نیز به این رمز عبور دست پیدا کنند.

همچنین کیف پولی را که انتخاب می کنید باید دارای پشتیبان گیری ار کلید خصوصی و رمز عبور شما باشد و حداقل دارای پین کد دومرحله ای باشد. برخی از کیف پول ها هستند که توسط هکرها و کلاهبرداران برای سرقت ارزهای شما در دسترس کاربران قرار می گیرد برای همین بهتر است تیم پشتیبانی و توسعه دهنده کیف پولی را که انتخاب می کنید به خوبی شناسایی و بررسی کنید.

یک کیف پول مناسب دارای رابط کاربری، تیم توسعه‌ دهنده معتبر و فعال، مکان پشتیبان‌ گیری، قابلیت استفاده در دستگاه‌ های مختلف، قابلیت‌های امنیتی مانند ورود دو مرحله‌ ای است. همچنین توصیه می کنیم بهترین روش نگهداری یک کپی از کلید خصوصی خود در جایی است که به جز شما کسی از آن مطلع نباشد. برای امنیت بیشتر بهنر است برای دستگاه خود مانند لپ تاپ، گوشی تلفن همراه، یا کامپیوتر شخصی اتان رمز عبور قرار دهید.

کلاهبرداری

 

معمولا هر چیزی دارای یک جنبه خوب و بد است مانند ذخیره رمز عبور در مرورگرها، از آنجا که اکثر مرورگرها هر وقت شما اکانتی را باز می کنید به شما در یک کادر اعلانی را نشان می دهد که در صورت تمایل رمز عبور آن اکانتی را که باز کرده اید در آن ذخیره کنید. تا هر زمان که نیاز داشتید بدون وارد نمودن مجدد رمز، وارد اکانت خود شوید. این ویژگی برای راحتی بیشتر کاربران طراحی و راه اندازی شده است. اما مساله این است که شما هرگز نباید این کار را درباره کیف پول خود انجام دهید. یعنی نباید نمای ذخیره رمز عبور کیف پول را در مرورگر خود ذخیره کنید.

برای حفظ امنیت بیشتر کیف پولتان باید هر بار که وارد آن می شوید رمز عبورش را وارد کنید تا اکانت کیف پول شما حفظ شود و به دست هکرها سرقت نگردد. حالا شما ممکن است با خود بگویید وقت ندارم هر بار رمز عبورم را وارد کنم. اما اگر گوشی یا لپ تاپ خود را گم کردید با به سرقت برده شود، در این صورت به راحتی امکان دسترسی به اکانت های شما برای افراد فراهم می گردد. و ممکن است فردی که آنها را به سرقت برده یا پیدا کرده به راحتی بتواند دارایی های شما را به کیف پول خود منتقل کند.

اما یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم که در حفظ کیف پول شما موثر است تایید هویت دو عاملی (۲FA) و تایید ایمیل می باشد. این کار برای حفظ امنیت ارزهای شما ضروری و اساسی است. این کار باعث می شود تنها کسی که می تواند وارد کیف پولتان شود فقط و فقط خودتان باشید. با این کار در زمان نقل و انتقالات کد امنیتی را دریافت می کنید. پس همین الان اقدام به انجام آنها بکنید و قبل از اینکه ارزهای خود را جابه جا کنید زمینه امنیت بیشتر را فراهم کرده باشید. نگران چگونگی فعال کردن این ویژگی ها نباشید چون صرافی ها و کیف های پول در اغلب موارد این ویژگی را همراه خود دارند فقط کافی است سری به قسمت تنظیمات آنها بزنید.

توصیه می کنیم برای حفاظت بیشتر از بیت کوین های خود آنها را آفلاین و در یک کیف پول سخت افزاری نگهداری نمایید. کیف های پول سخت افزاری یک دستگاه الکترونیکی کوچک که کمی از دزدگیر ماشین بزرگ تر است که به شما امکان امنیت بالاتر را برای حفظ دارایی هایتان می دهد. ایده این کیف پول در ابتدا تنها برای بیت کوین داده شد و به خاطر عملکرد خوبش برای سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و لایت کوین و … هم مورد توجه قرار گرفت.

با کمک اینگونه کیف پول ها رمز شما از همه دستگاه هایی که ممکن است به اینترنت وصل شوند حفاظت می شود زیرا آفلاین بودن آن جلوی هکرها را برای دسترسی به کیف پول شما می گیرد. مزیت دیگر این کیف پول ها این است که همزمان با تعیین رمز اختصاصی برای کیف پول یک پین کد در اختیار شما قرار می دهد که در صورت گم شدن و خراب شدن آن با این پین کد می توانید ارزهای دیجیتالی خود را بازیابی کنید.شرکت هایی هستند که اینگونه تجهیزات را می توانید از آنها تهیه کنید.

رزور (Trezor) و لجر نانو ( Ledger Nano) از جمله کیف پول های سخت افزاری می باشند، که می توانید تهیه کنید. البته کیف پول لجر نانو از جمله بهترین کیف های پول هایی است که دارای امنیت بالایی است و پس از تعیین پین کد مخصوص آن یک سید که دارای ۲۴ کلمه است را در اختیار شما قرار می دهد. با کمک این سید شما می توانید برای ایجاد کلیدهای خصوصی اقدام کنید. همچنین این سید به شما کمک خواهد کرد که در صورت گم کردن کیفتان و یا آسیب به آن بتوانید ارزهای دیجیتال خود را بازگردانید.

یکی از راه های هک فیشینگ است. در حمله فیشینگ هکرها سعی می کنند تا داده های مهمی مانند اطلاعات کاربری یا بانکی قربانی را به دست آورده آنگاه خود را به جای بانک یا نهادهای معتبر معرفی می کنند و از طریق ارسال ایمیل و پیامی حاوی لینک مخربب ورود به صفحه و وارد شدن اطلاعات کاربر در این لینک ها مشخصات مثلا رمز کیف پول شما را به دست آورده و اقدام به سرقت می کنند. پس به دلیل وجود سایت های فیشینگ بهتر است از جستجو گرها برای ورود به سایت های مهم استفاده نکنید چون ممکن است به راحتی در دام هکرها قرار گیرید.

یک زمانی ممکن است شما برای کار فوری نیاز باشد وارد اکانت خود بشوید اما لپ تاپ همراهتان نباشد یا گوشی موبایل شما مشکلی داشته باشد که نتوانید اکانت خود ر باز کنید. به همین دلیل سعی کنید با سیستم دوستتان وارد اکانت خود شوید. اما به شما توصیه اکید می کنیم که هرگز به این کار دست نزنید. در هر حال اگر چاره دیگری نداشتید برای آن یک راه وجود دارد و آن این است که از قسمت (incognito) یعنی ناشناس ماندن در مرورگر بهره بگیرید.

یکی دیگر از موارد احتیاطی برای حفظ امنیت کوین هایتان که باید به آن دقت کنید این است که درباره سرمایه گذاریتان در بیت کوین جزییات آن، میزان و مبلغش در فضای مجازی یا بین غریبه ها و حتی دوستانتان صحبت نکنید. زیرا صحبت کردن درباره سرمایه گذاری ها در بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال عواقب جبران نشدنی دارد. مواردی بوده است که افراد با این کار دچار باج کیری و تقلب شده اند. مجرمان بعد از اینکه فهمیده اند فردی دارای بیت کوین است سعی به سرقت آنها کرده اند و این افراد گاهی به دام مجرمان و هکرها افتاده اند. پس لزومی ندارد درباره ارزها و سرمایه گذاریتان در اینترنت و یا به دوستانتان اطلاع رسانی کنید و بهتر است آن را مخفی نگهدارید.

کلاهبرداری

همچنین شما باید عبارت پشتیبان خود را به صورت آفلاین نگهداشته و کیف پول های موبایلی ارز دیجیتال یا عبارت یا کلید رمز خود را خیلی ایمن نگهداری کنید. معمولا عبارتی که به عنوان عبارت پشتیبان در اختیار شما قرار می گیرد ۱۲ کلمه می باشد که این ۱۲ کلمه تصادفی انتخاب شده است. حالا به هر دلیل شما ابزار نگهداری از ارزهای دیجیتالی خود را از دست داده اید. راهش این است که ابتدا ابزار دیگری تهیه کنید سپس کیف پول خود را بر روی آن نصب کرده و با این ۱۲ کلمه کوین های خود را بازیابی کرده و به ابزار جدید منتقل نمایید.

شما نباید همه سرمایه گذاری خود را در صرافی ها نگهداری کنید. آن هم صرافی ها که همیشه آنلاین هستند و ممکن است هر لحظه دچار سرقت شوند. علت نگهداری سرمایه در صرافی ها برای این است که کاربران اکثرا در حال ترند ارزهای خود هستند برای همین ارزها را در کیف پول صرافی ها نگهداری می کنند. حالا اگر صرافی مورد حمله هکرها قرار گیرد چه؟ مانند صرافی بایننس که همین دو ماه قبل مورد سرقت قرار گرفت. اگر شما دارای سرمایه زیادی هستید توصیه ما به شما این است که قسمت بزرگ آن را در کیف های پول سخت افزاری قرار دهید تا فقط خودتان به آن دسترسی داشته باشید.

از موارد ضروری دیگر این است که برای جلوگیری از حدس جزییات حسابتان توسط هکرها ایمیل و حتی نام کاربری خود را فاش نکنید. وقتی این اطلاعات خود را در فضای مجازی منتشر کنید و یا آن را در اختیار دیگران قرار دهید چون به سیستم های مالی متصل هستند، کمک زیادی به هکرها برای به دست آوردن سرمایه خود کرده اید. آنها با کمک نرم افزار های مخرب و یا ربات ها خواهند توانست رمز عبورتان را پیدا کرده و در صرافی ها به دارایی شما دست پیدا کنند. علاوه بر آن از نصب کردن برنامه های ناشناس بر روی سیستم و گوشی خود اجتناب کنید. و تنها برنامه هایی را نصب کنید که از اپل استور و یا گوگل پلی استور دریافت کرده اید و زیر این برنامه ها نظرات کاربران را مطالعه و سپس اقدام به نصبشان کنید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location