سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

G7، توسعه ارز دیجیتال جایگزین شبکه سوئیفت توسط ژاپن را تائید می‌کند!

دولت ژاپن در تلاش است تا یک شبکه پرداختی جهانی ارزهای دیجیتال که عملکرد آن مشابه سوئیفت باشد، ایجاد کند.

آیا سوئیفت با یک شبکه‌ی پرداختی جهانی ارزهای دیجیتال جایگزین می شود؟

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع ناشناس ادعا کرد که انگیزه این کشور برای استفاده از این شبکه، از عزم آن‌ها برای مبارزه موثرتر با پول‌شویی نشات گرفته است.

در حالی که طرح ‌های مربوط به شبکه پرداختی کاملاً به صورت مخفیانه دنبال می ‌شود، اما این منبع ادعا کرده است که توکیو امیدوار است تا بتواند این شبکه را طی چند سال آینده راه‌اندازی کند.

طبق این گزارش، طرح ‌های این شبکه در ابتدا توسط وزیر اقتصاد ژاپن و نهاد قانون ‌گذاری ملی آن یعنی آژانس خدمات مالی (FSA) پیشنهاد شده بود. نظارت و سرپرستی این شبکه توسط گروه ویژه اقدام مالی (FATF) انجام خواهد شد. گروه ویژه اقدام مالی یک سازمان بین دولتی است که باهدف پیشبرد قانون‌ ها، قانون ‌گذاری‌ ها و اقدام‌های عملی برای مبارزه با پولشویی در مقیاس جهانی و با ابتکار گروه هفت (G7) راه‌اندازی شد.

همان‌ طور که رویترز عنوان می کند، تبعیت از قوانین ضد پول‌شویی (AML) یکی از مهم ‌ترین مواردی بود که در انتقادهای قانون ‌گذاران، بانک ‌های مرکزی و دولت ‌ها از برنامه های فیس ‌بوک برای عرضه استیبل کوین خود یعنی لیبرا مطرح شده بود.

ژاپن پیش از جلسه هفته گذشته وزرای اقتصاد گروه هفت در فرانسه یک کنفرانس هماهنگ ‌کننده ملی که شامل بانک ژاپن، وزیر اقتصاد این کشور و آژانس خدمات مالی می ‌شد را برگزار کرد که هدف آن بررسی تأثیر لیبرا بر سیاست‌ های پولی و ثبات مالی این کشور بود.

گروه هفت، ارزهای دیجیتال و مبارزه علیه پول‌شویی

فرانسه زودتر از ژاپن اقدام به تشکیل یک کارگروه در گروه هفت (G7) کرد تا چگونگی قانون ‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال مانند لیبرا توسط بانک‌ های مرکزی را مورد بررسی قرار دهد.

کارگروه ویژه اقدام مالی در ماه ژوئن برنامه‌ هایش را برای تقویت کنترل بر روی صرافی ‌های ارزهای دیجیتال باهدف جلوگیری از استفاده‌ی این ارزها در پول‌شویی و سایر جرائم مالی مطرح کرد.

مجلس نمایندگان ژاپن در فصل بهار سال جاری لایحه‌ای را برای اصلاح قوانین حاکم بر قانون ‌گذاری ارزهای دیجیتال، تصویب کرد. گفتنی است که قوانین تجدیدنظر شده مربوط به اقدام‌ های ویژه ضد پول‌شویی، با تمرکز بر ارزهای دیجیتال خصوصی، قرار است که در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ اجرایی شوند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location