سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیل نشریه «فوربس» از نقش تنش های ژئوپولیتیکی در تعیین قیمت بیت کوین

مدیر اجرایی سابق بانک آلمانی «داچ بانک» طی اظهار نظر اخیر خود در خصوص بیت کوین گفته که این ارز دیجیتال در حقیقت به بخشی پنهان و مهم از تنش های سیاسی ژئوپولیتیکی میان دولت های جهان تبدیل شده است.
«پیتر چیر»، تحلیلگر ارشد نشریه فوربس و مدیر اجرایی سابق داچ بانک با انتشار مقاله ای تفصیلی در این نشریه می نویسد که تحرکات قیمت در بازار بیت کوین می تواند نشانگر آنچه در پشت صحنه مذاکرات تجاری چین و آمریکا می گذرد باشد.
وی در این مقاله، مشاهدات خود از همپوشانی متقابل قیمت بیت کوین و خبرهای بزرگ منتشر شده در عرصه صنعت سخن گفته و معتقد است افزایش ناگهانی و پر شتاب قیمت بیت کوین در ماه مه، به دلیل اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص موافقنامه تجاری میان واشنگتن و پکن بود که به گفته ترامپ بسیار ضعیف و نخ نما به نظر می رسد.
چیر همچنین معتقد است قیمت بیت کوین به خصوص طی چند روز گذشته، به شدت تحت تاثیر سر تیتر خبرهای مهم و بزرگ روز قرار داشته است. به گفته این تحلیلگر ارشد مسائل اقتصادی، هر گاه سخن از رو به جلو بودن مذاکرات میان آمریکا و چین در نشریات منتشر شود، آنگاه قیمت بیت کوین و دلار افت کرده و هرگاه نشریات اقدام به انتشار تیترهای منفی در خصوص این مذاکرات و روند آن انجام دهند، قیمت هر دو ارز در بازار افزایش خواهد یافت.

وی برای اثبات این ادعای خود، به توئیت چند روز پیش دونالد ترامپ اشاره کرده که گفته بود در پی وضع تعرفه های جدید برای کالاهای چینی، این کشور ۵ میلیون شغل و ۲ میلیون شغل تولیدی خود را از دست داده است.
وی با بیان اینکه فاکتورهای بسیار مهمی در تعیین قیمت بیت کوین در بازارهای جهانی نقش دارند، تاکید کرد که قیمت این ارز دیجیتال تا حد زیادی به پشت صحنه تنش های ژئوپولیتیکی موجود در جهان بستگی داشته و نمی توان این حقیقت را کتمان کرد.
لازم به ذکر است، «آنتونی پومپالیانو» جانشین مدیر عامل شرکت بزرگ «سرمایه های دیجیتال مورگان کریک» نیز در گفتگو با شبکه خبری CNBC گفت که بر اساس نظریه بازی ها، نخستین کشوری که بیت کوین را بسیار جدی بگیرد و از آن استقبال کند، دیگران را نیز وادار به حرکت به سمت استقبال از این ارز دیجیتال خواهد کشاند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location