video thumb

ارز دیجیتال تتر را بهتر بشناسید

یکی از دستاورد هایی که زندگی امروز را توانسته راحت تر نماید، پدید آمدن ارزهای دیجیتال است. ارزهای دیجیتال در واقع پول هایی هستند که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می شوند. برعکس پول های کاغذی ارزهای دیجیتال قابل لمس نیستند. مبنای این پول های غیر متمرکز و پرطرفدار صفر و یک است. همانگونه که اسم ارزهای دیجیتال نشان می دهد، در واقع آنها به هر ارزشی که در بستر دیجیتال ایجاد می شود، اشاره دارند. مفهوم ارزهای دیجیتال در برابر اوراق بانکی و یا سکه های طلا مطرح شده است.

هر سال که از ورود ارزهای دیجیتال به دنیای اقتصاد و بازار می گذرد شاهد دستاوردهای جدید و پیشرفت هایی در این زمینه هستیم. یکی از این دستاوردهای جالب ارز دیجیتال تتر است. در واقع می توان گفت تتر توانسته خود را به عنوان یک کوین مشهور و کاربردی و جایگزینی برای دلار معرفی کند. تتر همچنین توانسته پول نقد را به ارز دیجیتال تبدیل کرده همچنین ارزش کوین را تا سطح ارزهایی مانند دلار آمریکا و یورو بالا بکشد. این ارز دیجیتال نیز مانند سایر ارزهایی از جنس دیجیتال بر بستر بلاک چین قرار گرفته است.

بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال از روزیکه وارد دنیای اقتصاد شد، کاربران و علاقمندانی که سعی می کردند بر روی آن سرمایه گذاری نمایند و یا به معامله و ترید با آن مبادرت نمایند، دارای یک مشکل بودند. مشکل آنها این بود که توانایی این را نداشتند که از دارایی های دیجیتالی اشان در برابر نوسانات محافظت نمایند. این ماجرا همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه ارز تتر tether در نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی با دو توکن به نام های USDT و EURT معرفی شده و پا به عرصه گذاشت. ویژگی تتر این بود که معادل یک دلار در فضای ارزهای دیجیتال محسوب می شد.

پروژه تتر که با دو توکن دلار تتر و یورو تتر کلید خورده بود، در واقع توانست خود را یک ارز دیجیتال اما معادل ارزهای سنتی معرفی کند. برای مثال اگر شما به عنوان کاربر ارزهای دیجیتال تمایل داشته باشید در صرافی مشهور بایننس سرمایه گذاری نمایید و یا به ترید مشغول شوید و اگر بیت کوین معادل ۵ هزار دلار را تهیه کرده باشید، پس از گذشت یکسال ارزش این بیت کوین شما به ۱۰ هزار دلار افزایش پیدا کرده است. شما نیازی نخواهید داشت تا بیت کوین های خود را به فروش برسانید. تا بتوانید دلار تهیه کنید. فقط کافی است بیت کوین را به تتر تبدیل کرده و از ریزش و پایین آمدن ارزش ارز خود جلوگیری کرده و از نوسانات دور بمانید. زیرا تتر معادل ارز دلار است.

پس از آنکه ارز دیجیتال تتر روانه بازار شد، ابتدا آن را بر روی بلاک چین بیت کوین توسعه دادند. تا اینکه سه سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۷ این ارز به بلاک چین لایت کوین انتقال داده شد. اما اینکه تتر ارزش و قیمتی معادل دلار و یورو دارد باعث شده است که این ارزش نوسان هایی حدود دهم درصدی را به ازای دلار تجربه نماید. در ابتدا موسسه تتر مدعی شد که توسط Federal Reserve مورد پشتیبانی قرار می گیرد. اما واقعیت این است که تتر توسط هیچ بانک و دولتی درجهان پشتیبانی نمی گردد.

از آنجا که ارزهای دیجیتال کاربردهای تجاری بی شماری دارند و می توان از طریق آنها در بازار فعالیت داشت، حتما افراد زیادی هستند که با آنها کار می کنند و آنها می توانند از پولونیکس یا بیترکس استفاده نمایند، که در آنها قسمت مارکت یا همان تتر قابل رویت می باشد. حال اگر تاجری بخواهد با دیگر کشورها ارتباط مالی داشته باشد برای حواله از طریق بانک و یا صرافی ها گذشته از کارمزدهای بالا مشکلاتی خواهد داشت. بنابراین تجار می توانند برای سهولت کارهایشان از تتر استفاده کنند چرا که با آن خواهید توانست ارزهای دیجیتالی مختلف را تهیه کنید.

تتر بر اساس دلار آمریکا تولید می شود، زیرا این ارز با پشتیبانی دلار ایجاد شده است. همین امر باعث شده قیمت آن اغلب ثابت باشد و تغییر محسوسی نداشته باشد. برای اینکه قیمت آن ثابت است اکثر کاربران تتر را برای سرمایه گذاری نمی خرندبلکه علت خرید آن این است که خرید نمایند یا از دارایی های خود در برابر نوسانات محافظت کرده و یا آن را ذخیره نمایند. از آنجا که تتر به stable coin معروف شده است، همچنین می تواند یک گزینه مناسب برای نقل و انتقالات ارزی محسوب شود. ضمن اینکه کارمز بسیار پایینی نیز دارد.

موسسه تتر برای اینکه عملکرد ذخایر خود را به صورت کاملا شفاف در معرض بازدید عموم قرار دهد در سال گذشته مواردی را در وب سایت خود به روز رسانی نمود. همین به روز نشانی نشان داد که تتر کاملا با دلار پشتیبانی نمی شود و همین امر باعث انتقادهای بی شماری از این شرکت شده است. موسسه تتر دارای یک مشکل بزرگ است. این مشکل این است که این شرکت با وجود بهره گیری از فناوری بلاک چین، یک قرادادی که هوشمند بوده و غیر متمرکز باشد، تا کنون نبوده است.

همانگونه که هر ارز دیجیتالی دارای کیف پول الکترونیکی مخصوص به خود است، تتر نیز دارای یک کیف پول است. کیف پول اصلی USDT، سایت Tether قرار گرفته است. شما برای استفاده از این کیف پول می توانید به آسانی در سایت ثبت نام کرده و کیف پول تتر را که مخصوص شما خواهد بود را دریافت کنید. تا بتوانید از صرافی های معتبر توکن مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

همچنین شما می توانید با کمک کیف پول دیجیکس ۲۴ تتر مورد نیاز خود را از این سایت خریداری نمایید. البته برای این کار همچنین می توانید هزینه آن را به صورت ریال پرداخت نمایید. و برعکس؛ تتر در عمل در معاملات بسیاری از صرافی های جهان مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین تتر توانسته به صرافی ها نقدینگی اعطا نماید. که این برای همه صرافی ها بسیار سودمند بوده است.

اکثر کاربران با این امر موافق هستند که ارزش یک تتر برابر با یک دلار بوده و ارزش آن در صرافی های مشهور و بزرگی مانند بایننس و بیت فاینکس آن قدری است که منافع آن از مشکلاتش بیشتر است. واقعیت این است که تتر از روز تولد تا کنون بسیار خوب و رضایت بخش عمل کرده است و همین عملکردی که داشته است منجر شد تا در بین ۲۰ کوین در سال ۲۰۱۸ از لحاظ ارزش جایگاه برتر را کسب کند.