video thumb

۳ دلیل عمده‌ی بازگشت قیمت بیت کوین به بیش از ۱۰،۰۰۰ دلار!

با پایان یافتن ماه ژانویه، قیمت بیت کوین به بالاتر از ۱۰۰۰۰ دلار افزایش یافت، اما این افزایش برای جبران خسارات اولین افت قیمت ماهانه‌ی این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۹ کافی نبود. در اینجا قصد داریم به سه دلیل عمده‌ی احتمالی افزایش قیمت بیت کوین به بالاتر از ۱۰ هزار دلار اشاره کنیم.

کاهش نرخ بهره‌ فدرال رزرو آمریکا

فدرال رزرو آمریکا، برای اولین بار در دهه گذشته نرخ بهره را به یک چهارم (۰٫۲۵%) کاهش داد. پس از کاهش اندک، قیمت بیت کوین با افزایش بیش از ۵ درصدی به بالاتر از ۱۰٫۰۰۰ دلار رسید.

بسیاری از مفسران عنوان کرده اند که کاهش نرخ بهره توسط بانک فدرال رزرو می تواند یک امر مثبت برای بیت کوین مثبت تلقی شود. پایین بودن نرخ بهره معمولا منجر به افزایش نقدینگی در بازار مالی می شود. عاملی که می تواند باعث افزایش سرمایه و نقدینگی در گردش برای بیت کوین شود.

بیت کوین نمی تواند ممنوع شود

افزایش قیمت بیت کوین به بالاتر از ۱۰۰۰۰ دلار می تواند به اظهارات مثبتی که اخیرا در مورد ارز اول بازار وجود داشته مربوط باشد. مایک کراپو (Mike Crapo)، رئیس کمیته بانکی مجلس سنا گفت که کشور نمی تواند بیت کوین را ممنوع کند.

همچنین علیرغم ممنوع بودن ارزهای رمزنگاری وICO  در کشور چین، اخبار مثبتی پیرامون بیت کوین در این کشور وجود دارد. بانک چین اخیراً یک اینفوگرافیک مطلوب را منتشر کرده است که بیت کوین و دلایل افزایش قیمت آن را توصیف می کند.

آیا یک افزایش موقتی دیگر اتفاق افتاده است؟

افزایش فعلی قیمت بیت کوین به بالاتر از ۱۰۰۰۰ دلار ممکن است یک شروع کاذب دیگری برای قیمت بیت کوین در تابستان باشد. همانطور که قبلاً توسط بیت کوینیست گزارش شده است، از نظر تاریخی ماه های ضعیفی برای قیمت بیت کوین بوده اند.

همچنین، گزارشاتی از نقد کردن حجم عظیمی در صرافی بیت مکس منتشر شده است که طبق این گزارشات مقدار ارزی که در این صرافی نقد شده در حدود ۵۰ میلیون دلار بوده است. برخی از مفسران افت قیمت بیت کوین در ماه ژوئیه را به این مسئله نسبت داده اند.

بیت کوین از اواسط ماه ژوئیه تا کنون پنج بار سعی داشته تا سطح مقاومت ۱۱٫۰۰۰ دلار را بشکند، زیرا در اواسط ماه ژوئیه به زیر ۱۱۰۰۰ دلار رسیده است. برای ثبت یک افزایش ملموس، شکست این سطح مقاومت ضروری است.

آیا بیت کوین می تواند در کوتاه مدت در سطح ۱۰٫۰۰۰ دلار باقی بماند؟

گفتنی است که در حال حاضر حجم معاملات به میزان قابل توجهی پایین تر از سطح ثبت شده در اوایل ماه ژوئیه است.

علیرغم امکان وجود روند افزایشی کوتاه مدت برای بیت کوین، همچنان برخی از تحلیلگران روندی صعودی را برای بیت کوین پیش بینی می کنند و بر این باورند که بیت کوین تا قبل از پایان سال جاری به بالاترین قیمت خود خواهد رسید.

شایان ذکر است که بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۷۰ درصد رشد داشته است و گاوها امیدوارند که بیت کوین در ماه آگوست روند بهتری داشته باشد و بتواند به رشد ماهانه صعودی خود بازگردد.