video thumb

آیا تعرفه‌های آمریکا می‌تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین به ۱۱٫۰۰۰ دلار و بیشتر از آن شود؟

بیت کوین در طی چند روز گذشته توانسته است وارد روند صعودی خود شود و در حال حاضر نزدیک به سطح مقاومتی ۱۱٫۰۰۰ دلاری می باشد. بیت کوین آخرین باری که به این قیمت رسید با کاهش روبرو شد و به قیمت ۹٫۱۰۰ دلار رسید.

در حال حاضر برخی تصور می کنند که تعرفه های اخیر آمریکا بر علیه چین ممکن است که باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شده باشد، زیرا قیمت بیشتر دارایی های امن در حال افزایش است.

بیت کوین در حال تلاش برای رسیدن به ۱۱٫۰۰۰ دلار

در حال حاضر قیمت بیت کوین با افزایش ۲ درصدی مواجه شده است و در محدوده قیمتی ۱۰،۷۲۲ دلار معامله می شود.

افزایش قیمت اخیر بیت کوین می تواند نشانه ای از افزایش قیمت شتابی بیت کوین باشد که در آخر هفته ایجاد شد و قیمت این ارز را از ۹٫۱۰۰ دلار به قیمت فعلی رسانده است.

نکته مهم این است که دو هفته پیش قبل از اینکه بیت کوین با کاهش قیمت مواجه شود به قیمت ۱۱ هزار دلار افزایش یافته بود. هنوز مشخص نیست که آیا این سطح قیمت بار دیگر فشار فروش را تحمل خواهد کرد یا خیر.

جاش راجر یکی از تحلیلگران معروف در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال در توئیت اخیر خود درباره سطح مقاومت بیت کوین صحبت کرد و توضیح داد که قیمت ۱۰٫۸۰۰ دلار سطح مقاومتی کوتاه مدتی خواهد بود. وی عنوان کرد:

نمودار هفتگی بیت کوین: بیت کوین در حال آزمایش سطح مقاومتی ۱۰٫۸۳۳ دلار است: این سطح قیمتی نه تنها باید شکسته شود بلکه طی ۴۸ ساعت قصد دارد قیمت را به بالاتر از این حد برساند. سطح پشتیبانی قیمت باید بالاتر از سطح مقاومتی پیشین یعنی ۱۰۵۹۰ دلار باشد. قیمت بالاتر از ۱۰٫۸۳۳ دلار روند صعودی را به همراه خواهد داشت.

آیا تعرفه های ایالات متحده باعث افزایش قیمت اخیر شده است؟

طی هفته گذشته اعلام شد که آمریکا تعرفه های بیشتری را برای واردات چین وضع خواهد کرد که منجر به فروش بیش از حد در بازارهای جهانی شد.

نکته مهم این است که در زمان اعلام تعرفه ها بسیاری از دارایی های امن با افزایش قیمت روبرو شدند که ممکن است روایت بیت کوین به عنوان “طلای ۲” را نیز تقویت کند.

پس از سخنان ترامپ در مورد تعرفه بیت کوین به همراه بسیاری از دارایی های امن با افزایش قیمت مواجه شدند. آیا جنگ تجاری می تواند عامل افزایش قیمت این ارز دیجیتال باشد؟

از آنجا که اقتصاد جهانی همچنان با بی ثباتی روبرو است، به احتمال زیاد تحلیلگران درک بهتری از اینکه آیا این بی ثباتی به عنوان یک نکته مثبت برای بیت کوین در نظر گرفته خواهد شد، بدست می آورند.