video thumb

درآمد روزانه‌ی ماینرهای بیت کوین بیشتر از بیت‌ کوین SV و بیت‌ کوین کش است!


گزارشات حاکی از این است که ماینرهای بیت کوین توانستند در یک روز، چهار برابر مجموع درآمد روزانه‌ی ماینر‌های شبکه‌ی بیت‌ کوین SV و بیت‌ کوین کش (BCH) درآمد کسب کنند.

بیت‌ کوین پادشاه ارزهای دیجیتال است

طبق پست توئیتری که طرف یک کاربر با نام مستعار Shakepay منتشر شده است، ماینرهای بیت کوین طی ۱۲ ماه گذشته بیش از ۵۴۰ هراز دلار کارمزد تراکنش بدست آورده، درحالی که مجموع درآمد ماینر‌های بیت ‌کوین SV و بیت‌ کوین کش حدود ۱۳۰ هزار دلار بوده است.

داده‌ های منتشر شده در BitInfoCharts.com حاکی از این است که ارزش تراکنش ‌های زنجیره‌ی بیت‌ کوین به مراتب بیشتر از دو ارز دیجیتال دیگر است. همانند آنچه در مورد کامزد تراکنش‌ های بیت کوین اعلام شد، ارزش تراکنش ‌های یک روز خرید و فروش بیت‌ کوین نیز از مجموع ارزش تراکنش ‌های بیت ‌کوین SV و بیت‌ کوین کش بسیار بیشتر است.

بیت کوین به تنهایی روزانه ۵۰۰ هزار دلار کارمزد تراکنش دریافت می‌ کند، در حالیکه ماینر‌های بیت ‌کوین کش روزانه تنها ۲۰۰ دلار کارمزد تراکنش دریافت می‌ کنند. در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ و پس از گذشت ۵ ماه از هاردفورک بیت‌ کوین SV ماینرهای این شبکه همچنان با ضرر مواجه بودند.

گفتنی است که بیت‌ کوین، رتبه‌ی اول ارزهای دیجیتال هنوز از نظر حجم تراکنش های روزانه، با سرویس‌ های پرداخت عمومی مثل ویزا فاصله‌ی زیادی دارد. بنابراین، برای بیت ‌کوین کش و بیت‌ کوین SV، فاصله‌ی بیشتری (غیر قابل عبور) تا رسیدن به پرداخت عمومی وجود دارد.

اما در حال حاضر، بیت‌ کوین همچنان پادشاه تراکنش‌ های کم هزینه است. تنها چند روز پیش، یکی از نهنگ ‌های بیت ‌کوین چندین تراکنش به ارزش ۴۶۸ میلیون دلار را تنها با پرداخت ۴۰۰ دلار کارمزد انجام داد، درحالی که برای انجام چنین تراکنشی در پلت‌فرم‌ های پرداخت بین ‌المللی و بزرگ کنونی، باید چیزی در حدود ۱٫۶ میلیون دلار کارمزد پرداخت کرد.

آشکار بودن این اختلاف زیاد در کارمزد تراکنش‌ ها و مقدار معاملات، عامل تقدم بیت‌ کوین نسبت به فورک‌ های به وجود آمده است. در حالی که فورک ‌ها همواره خودشان را به عنوان یک پیشرفت و اصلاح نقص معرفی می ‌کنند، برای بیت ‌کوین کش و بیت ‌کوین SV همچنان باید تلاش کنند تا بتوانند استدلال‌ های قوی برای ضرورت ظهور خودشان به کاربران ارائه دهند.

بیت ‌کوین SV یک نرم‌ افزار هواشناسی است

همانطور که قبلا توسط بیت کوینیست گزارش شده، چیزی در حدود ۹۶ درصد تراکنش‌ های شبکه‌ی بیت‌ کوین SV از طرف یک نرم‌ افزار هواشناسی صورت می‌ گیرد. برخی با بحث در مورد افزایش سایز بلاک های بیت کوین SV به ۲ گیگابایت، سعی کرده ‌اند، افزایش سایز بلاک‌ ها که اغلب تراکنش ‌های آن برای گزارش وضعیت آب و هوا انجام می‌ گیرد را به تمسخر بگیرند.

اوایل سال جاری، صرافی‌ های بزرگی همچون بایننس (Binance) در پاسخ به حملات سایبری کریگ رایت (Craig Wright)، خالق بیت‌ کوین SV و کالوین آیره(Calvin Ayre) به فردی که علیه ادعای رایت مبنی بر اینکه ساتوشی ناکاموتوی واقعی است ایستادگی کرد، رمزارز بیت کوین SV را از فهرست ارزهای دیجیتال خود حذف کردند.

باید عنوان کرد که وقتی بیت کوین بخش عمده‌ ای از علاقه‌ی مبادله‌ گران خرد و نهاد‌های بزرگ را به خود اختصاص داده است، نام بیت‌ کوین کش و بیت ‌کوین SV به سختی به میان خواهد آمد.