سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سازمان ملل اعلام کرد: درآمد ۲ میلیارد دلاری کره‌شمالی از طریق هک صرافی‌های ارزهای دیجیتال

براساس اعلام سازمان ملل، کره شمالی با هک کردن بانک ها و صرافی های ارزهای دیجیتال حدود ۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

سازمان ملل: صندوق های هک شده برای تامین سلاح های کشتار جمعی به کار می رود

طی گزارش محرمانه ای که توسط رویترز منتشر شد، کمیته تحریم سازمان ملل علیه کره شمالی بیان کرد که هکرها بخش اساسی بودجه دولت را تشکیل می دهند.

رویترز در این گزارش عنوان کرد: بسیاری از عاملین سایبری جمهوری خلق کره، تحت نظارت دفتر بازآفرینی عمومی فعالیت می کنند و برای برنامه های WMD خود (سلاح های کشتار جمعی) پول جمع آوری می کنند. گفتنی است که کل درآمدهای کسب شده از طریق هک تا به امروز حدود  ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

همانطور که قبلاً کوین تلگراف گزارش داده بود، پیونگ یانگ مرتبا مظنون اصلی تحقیقات در خصوص حمله به صرافی های کشورهای آسیایی و همسایه می باشد.

به ویژه، نهاد موسوم به گروه لازاروس بخاطر فعالیت های بدخواهانه‌ی خود که کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار داده، بدنام شده است.

تحریم ها از بین نمی رود

به نظر می رسد که کره جنوبی یک هدف خاص برای این هک ها باشد. به عنوان مثال حمله اخیر که به پلتفرم UpBit انجام شد شامل ایمیل های فیشینگ کلاهبرداری بود.

در حال حاضر FBI دیدگاه سازمان ملل را تائید می کند که کره شمالی به منظور مقابله با اثرات تحریم های بین المللی، عمداً پول را سرقت می کند. طبق این گزارش، همین مسئله دلیل برای عدم پیشرفت در مذاکرات خواهد شد.

FBI افزود: ما از همه کشورهای مسئول می خواهیم که برای مقابله با توانایی کره شمالی در انجام فعالیت های سایبری مخرب اقدام کنند. این فعالیت های سایبری باعث ایجاد درآمدی می شود که آنها بتوانند از برنامه های غیرمجاز سلاح های کشتار جمعی WMD و موشک های بالستیک خود حمایت کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location