video thumb

تغییر نام اتریوم کلاسیک موجب شکست سایر ارزهای دیجیتال خواهد شد!

استیون لوهجا (Stevan Lohja) از آزمایشگاه اتریوم کلاسیک عنوان می کند، در صورتی که عبارت «اتریوم» از نام اتریوم کلاسیک حذف شود، بسیاری از ارزهای دیجیتال بزرگ مغلوب آن خواهند شد.

لوهجا که به عنوان هماهنگ کننده‌ی تکنولوژیکی در آزمایشگاه‌ های اتریوم کلاسیک فعالیت می‌ کند، در توئیتی مدعی شد:

«نظر: اگر عبارت «اتریوم» را از نام تجاری اتریوم کلاسیک حذف کنیم، بسیاری از ارزهای دیجیتال دارای ارزش بازار بالا کاملاً توسط اتریوم کلاسیک مغلوب خواهند شد. من می‌ دانم که ما پروژه اصلیِ اتریوم محسوب می‌ شویم [و نباید نام اتریوم را کنار بگذاریم]، اما شاید بتوان این موضوع را به عنوان یک بحث حاشیه‌ ای مناسب مطرح کرد؟»

کلاسیک X

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده است، یادآوری لوهجا مبنی بر این که Ethereum Classic پروژه اصلی Ethereum است به این واقعیت اشاره دارد که این ارز دیجیتال در نسخه‌ اصلی بلاک چین اولیه اجرا می شود. بلاکچین اشاره شده در سال ۲۰۱۶و در پی رسوایی DAO رویداد فورک را تجربه کرد.

پس از اجرای فورک عبارت کلاسیک به نام این ارز دیجیتال اضافه شد تا از اتریوم (ETH) متمایز گردد.

با وجود آنکه اتر در حال حاضر، بزرگ ترین آلت‌ کوین از نظر ارزش بازار محسوب می ‌شود، اتریوم کلاسیک در جایگاه بیست و یکم قرار دارد.
لوهجا پیشنهاد می‌ کند که اتریوم کلاسیک برای به‌ دست آوردن ارزش بازار بالا باید کاملا از نظر برندینگ از پروژه‌ی اتریوم جدا شود. یاز خوری (Yaz Khoury)، مدیر بنیاد غیر انتفاعی اتریوم کلاسیک عنوان کرد:

من همیشه از تغییر نام اتریوم کلاسیک حمایت می‌ کردم. اگر بخواهیم این ارز را با نام دیگری صدا بزنیم، نام شبکه‌ی آن می ‌تواند به ‌طور طبیعی تغییر کند.

لازم به ذکر است که اجلاس اتریوم کلاسیک ازز تاریخ ۳ الی ۴ اکتبر در ونکور کانادا برگزار خواهد شد.

نام‌گذاری این ارز دیجیتال و حواشی آن

مسئله‌ی نام‌گذاری در حوزه‌ی نوظهور ارزهای دیجیتال همواره مورد پرسش قرار دارد، چراکه ارزها، دارایی ‌ها و توکن‌ های مختلف سعی می‌کنند با تمایز نسبت به سایر رقبا مورد پذیرش گسترده قرار بگیرند.

حتی نماد و سمبل برای گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال اهمیت بالایی دارد. برخی صاحب ‌نظران در این صنعت در ماه آگوست ادعا کردند، در صورتی که اجماعی بر روی رسمی کردن نماد بیت ‌کوین (BTC) به واحد کوچکتر آن ساتوشی (یا یک صد میلیونیوم بیت‌ کوین) حاصل گردد، پتانسیل استفاده از این بیت کوین برای فعالیت‌ های روزمره افزایش خواهد یافت.

در ماه مه، نتایج یک بررسی نشان داد که خواندن نماد ارزهای دیجیتالی که دارای سه حرف هستند، همبستگی مثبتی با بازدهی بیشتر دارد.
بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند با بهره‌گیری از شرایط و با استفاده از عبارات «بلاک چین» یا «بیت ‌کوین» در نام ‌گذاری برند خود، مسیر موفقیت را سریعتر طی کنند.

با وجود اینکه ظبقه بندی صنعت ارزهای دیجیتال همچنان در حال تحول است، نام گذاری انواع دارایی ها می تواند بر اساس موقعیت جغرافیایی یا عملکرد آنها متفاوت باشد.