سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نیوزیلند استفاده از بیت کوین برای پرداخت حقوق و دستمزدها را آزاد کرد

مقام های بخش مالیاتی کشور نیوزیلند از قانونی بودن پرداخت های مالی با استفاده از بیت کوین خبر داده و نحوه دریافت مالیات از این دسته از پرداخت ها را نیز توضیح دادند.
وزرات درآمدهای داخلی نیوزیلند با انتشار بولتن مالیاتی جدید خود در تاریخ ۴ جولای سال جاری همچنین در خصوص قانون گذاری عمومی برای دریافت مالیات از پرداخت های بیت کوینی تحت ماده قانونی شماره ۹۱D مصوبه سازمان مالیات این کشور در سال ۱۹۹۴ توضیحاتی ارائه نموده است.
لازم به ذکر است دولت نیوزیلند همچنین پرداخت حقوق های ماهیانه و خرید سرمایه های دیجیتال با استفاده از بیت کوینی را نیز قانونی دانسته و البته تاکید کرده که تعیین دستمزدها با این روش نباید نوسان قیمت داشته باشد.
علاوه بر این، پرداخت ها به این طریق تنها باید از سوی کارفرما صورت گرفته و اشخاصی که شغل آزاد دارند نمی توانند از این قوانین بهره مند شوند. در بخش دیگری از این قانون جدید آمده است که نحوه پرداخت حقوق ها نیز باید به گونه ای تنظیم شود که قابلیت پرداخت مالیات را داشته باشند. لذا حقوق های تعیین شده بر مینای سرمایه های دیجیتال باید مستقیما به ارز فیات تبدیل شده و مالیات آن پرداخت شود.
در متن بولتن مذکور آمده است: در حال حاضر در محیطی قرار گرفته ایم که سرمایه های دیجیتال هنوز به عنوان ابزار چندان مناسبی برای پرداخت وجوه کالا و خدمات مناسب نیستند. نظر کمیسیون این است که آن دسته از سرمایه های دیجیتال که قابلیت تبدیل مستقیم به ارزهای فیات را ندارند، برای استفاده در موارد پرداختی مانند پرداخت دستمزدها و حقوق مناسب نیستند.
با این حساب از نظر دولت نیوزیلند، سرمایه های دیجیتال آن دسته سرمایه هایی هستند که قابلیت پرداخت مستقیم را داشته باشند و از این منظر با ابزارهای سرمایه ای دیگر مانند وچرها، سهام و یا اوراق قرضه متفاوت هستند.
لذا برای استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای پرداخت، این سرمایه ها باید قابلیت پرداخت مستقیم مانند ارز را داشته باشند، در غیر این صورت نمی توان آنها را به ارز فیات تبدیل کرد و در این صورت، از نظر دولت نیوزیلند، چنین سرمایه دیجیتالی قابلیت استفاده به عنوان ابزار پرداخت را نخواهد داشت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location