video thumb

آغاز همکاری نیروی هوایی آمریکا با یک استارت آپ مبتنی بر بلاک چین

نیروی هوایی ارتش آمریکا از آغاز همکاری خود با شرکت «کانستلیشن» به عنوان بزرگترین پروژه بلاک چین مدیریت اطلاعات در این کشور خبر داد.
بر اساس بیانیه منتشر شده رسمی از سوی کانستلیشن، این استارت آپ قرارداد مذکور را در تاریخ ۲۷ آگوست با نیروی هوایی آمریکا به امضا رسانده است. در بیانیه منتشر شده، جزئیات مفاد این قرارداد به شرح ذیل اعلام شده است:
لابراتوار تحقیقات هوایی و شرکت AFWERX در زمینه نوآوری تحقیقات امور کوچک و با هدف تلاش برای افزایش سرعت کسب تجربه، و افزایش محدوده جامعه هدف بالقوه و همچنین کاهش حجم بروکراسی با یکدیگر به همکاری خواهند پرداخت.
همچنین مسئول مستقیم این پروژه همکاری طی سخنانی از تامین امنیت کافی این سیستم جهت استفاده در ماهواره ها، هواپیما های بدون سرنشین و هواپیما های عادی خبر داد.
وی گفت که اطلاعات جمع آوری شده از این طریق، کاملا امن و به هم پیوسته بوده و در صورت نیاز به آنها می توان به عنوان منبعی بزرگ و گسترده از اطلاعات از آنها بهره برد.
همچنین گفته می شود اطلاعات تامین شده از منابع مختلف به صورت منابعی جد از هم در این شبکه بلاک چینی تعریف شده اند و جهت برقراری اتصال با یکدیگر حتما نیازمند فرماندهی انسانی دارد. کانستلیشن تاکید کرده که شبکه بلاک چینی اطلاعاتی مورد نظر این شرکت، می تواند اطلاعاتی جامع، قابل سنجش و غیر متمرکز را از یک پلتفرم مدیریت اطلاعات جمع آوری نموده که می توان به راحتی این اطلاعات را به یکدیگر پیوند داد.