سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا: قوانین برای ارزهای دیجیتال تغییر نخواهد کرد!

جی کلایتون (Jay Clayton)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، عنوان کرد که برای ارزهای دیجیتال استثنائی در قانون اوراق بهادار قائل نیست، اما در این راه سخت گیری هم نخواهد کرد.

قانون کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تغییر نمی کند

کلایتون طی مصاحبه‌ای که با بلومبرگ انجام داد، عنوان کرد که هیچ تمایلی به تغییر قوانین اوراق بهادار در خصوص تعمیم یا عدم تعمیم آن‌ها در حوزه دارایی‌های دیجیتال ندارد. وی افزود:

فکر می ‌کنم که بسیاری از مردم از اینکه ما قوانین را با توجه به این فناوری تنظیم می‌ کنیم، هیجان زده بودند و زمان زیادی صرف خیال ‌پردازی در مورد این مسئله می ‌کردند؛ من از همان ابتدا می دانستم که این اتفاق نمی ‌افتد.

با این حال، کلیتون در صحبت ‌های خود اعلام کرد که خود را بر ضد فناوری ‌های نوین یا یک روش پرداخت دیجیتالی خوب نمی ‌بیند. وی در ادامه گفت:
“اگر ما راهی برای کاهش هزینه های پرداخت بین المللی، از طریق فناوری داشته باشیم، من به طور کامل طرفدار آن هستم، اما شما نمی توانید اصول اساسی قانون اوراق بهادار و دیگر حوزه‌ها را برای تحقق این هدف زیرپا بگذارید.”

دیدگاه ها در مورد بیت کوین و ICO ها

کلایتون اظهار داشت که همه ارزهای دیجیتال را یکسان نمی داند. به‌ عنوان‌ مثال از نظر وی، بیت کوین یک اوراق بهادار نیست؛ با این حال، وی اظهار داشت که کمیته بورس و اوراق ‌بهادار، ICO های مختلفی را به‌ عنوان اوراق بهادار به حساب می ‌آورد. علاوه بر این، وی در خصوص برخی ICO ها عنوان کرده بود که آنها چندین بار در گزارش ‌های کار خود از عبارت‌ هایی نظیر «وقت محدود است» یا «حالا به ما پیوندید تا چهار برابر ارزش فعلی نصیبتان شود» استفاده کرده ‌اند و همین مسئله زنگ خطری برای قانون‌ گذاران به صدا در آورد.

اقدام قانونی اخیر

لازم به ذکر است که کمیسون بورس و اوراق بهادار ایالات‌ متحده چندین ICO را به دلیل اقدامات غیرقانونی به دادگاه کشانده است. گفتنی است که طی ماه های اخیر چندین بار چنین اقداماتی صورت گرفته است. هفته گذشته کوین تلگراف خبر از توافق ICO Rating، یک شرکت روسی گزارش داد که کمیسون بورس و اوراق بهادار آمریکا این شرکت را به دلیل نقض قوانین تبلیغ متهم کرده است.

اوایل ماه آگوست نیز کمیسون بورس و اوراق بهادار آمریکا دارایی ‌های «رینالد میدلتون» و شرکت Veritaseum را را به اتهام کلاه ‌برداری ۱۵ میلیون دلاری در خصوص یک ICO توقیف کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location