سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

حذف ۵ ارز دیجیتال از بخش کره‌ای صرافی OKEX بر اساس قوانین FATF!

بر ساس گزارشات، مدتی است که فشار قانونی بر صرافی های ارزهای دیجیتال برای متوقف کردن دسترسی کاربران به ارزهای دیجیتال پیگیر گریز (privacy coins) در حال رشد است.

بخش کره ‌ای صرافی OKEX مستقر در مالت اعلام کرد که پنج ارز پیگیر گریز را از فهرست ارزهای پشتیبانی‌شده‌اش حذف می‌کند. طبق اعلام این صرافی از ۱۰ اکتبر، دیگر از ارزهای مونرو (Monero)، دش (Dash)، زی‌کش (zcash)، هورایزن (ZEN) و سوپر بیت کوین (SBTC) پشتیبانی نمی کند.

بخش کره‌ای صرافی OKEX اعلام کرد که دلیل حذف این ارزهای دیجیتال از این صرافی این است که آنها “قوانین و سیاست های سازمان های دولتی و نهادهای ارشد بین ‌المللی را نقض می کنند.”

حذف این کوین ها به منظور اجرای توصیه نامه‌ های کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) به مراجع قانون ‌گذار در کشورهای عضو به اجرا در آمده است. بخش کره ‌ای OKEX در اطلاعیه خود می ‌نویسد:

طبق اعلام کارگروه ویژه اقدام مالی، تمامی صرافی ‌ها باید بتوانند اطلاعات مرتبط از جمله نام و آدرس فرستندگان و دریافت ‌کنندگان دارایی ‌های مجازی را جمع آوری کنند.

از آنجایی که تراکنش ‌های این پنج ارز دیجیتال ناشناس هستند و چنین قابلیتی را در اختیار صرافی‌ ها نمی ‌گذارند، از بخش کره ‌ای صرافی OKEK حذف شدند.

همچنین صرافی شرکت کوین بیس نیز در انگلیس، از ماه آگوست دیگر از ارز دیجیتال زدکش پشتیبانی نمی کند، که احتمالا به این دلیل است امکان شناسایی کاربران توسط مقامات وجود ندارد.

در تابستان امسال، کارگروه ویژه اقدام مالی توصیه های خود را به ۳۷ کشور عضو ابلاغ کرد که دارای ملزومات بحث برانگیزی بود، از جمله اینکه ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASPs) از جمله صرافی ‌های این ارزها موظفند تا در هنگام انتقال سرمایه‌ ها میان شرکت‌ ها، اطلاعات مربوط به مشتریان خود را به یکدیگر منتقل کنند.

طبق این قوانین انتقال، چنین بانک ‌هایی باید در هنگام انتقال پول به نمایندگی از مشتری، اطلاعات مشتری را نیز در اختیار بانک مقصد قرار دهند.
این در حالی است که اجرای این قوانین در خصوص شرکت ‌های بلاک چینی سخت است و برای حفظ حریم خصوصی کاربران خطرناک توصیف شده است.

هیات جهانی مبارزه با پولشویی به اعضای خود ۱۲ ماه فرصت داد تا این توصیه های جدید را اجرایی کنند، اما از آنجایی که این دستور اجباری نیست، می‌ توان انتظار داشت که برخی کشورها آنها را اجرا نکنند.

از ماه ژوئن، ارائه دهندگان راه حل های انطباق در فضای ارزهای دیجیتال، به دنبال راه اندازی سیستم هایی با هدف کمک به مبادلات داده های مورد نیاز یکدیگر هستند.

بخش کره‌ای صرافی OKEX عنوان کرد که مشتریان تا ۱۰ دسامبر باید هر ۵ کوین حذف شده را از این پلتفرم خارج کنند. یکی از نمایندگان این صرافی به کوین دسک گفت: این دارایی ها در سایر پلتفرم های OKEX باقی خواهند ماند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location