سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا نقدینگی انبوه در بیتمکس باعث افت ناگهانی قیمت بیت کوین شده است؟

براساس داده های Datamish.com، قیمت بیت کوین ساعاتی پس از فروش عمده و چشمگیر بیت کوین که منجر به افت بیش از ۱۳ درصدی قیمت این ارز دیجیتال در بیتمکس و نقد شدن بیش از ۶۰۰ میلیون قرارداد خرید استقراضی در این صرافی شد، در کانال ۸٫۰۰۰ دلار ثابت مانده است.

این افت قیمت، بزرگ ترین کاهش بیت کوین در ماه های اخیر است. این روند نزولی تنها طی ۲ ساعت باعث افت ۱۳٫۵ درصدی برترین ارز دیجیتال بازار از لحاظ ارزش بازار سرمایه شد و در انتها قیمت آن به ۸٫۰۰۰ دلار رسید.

این احساسات پس از افت تا حدود زیادی بدون تغییر به نظر می رسد، با این حال، شاخص ترس و علاقه به ارزهای دیجیتال که مجموعه ای از شاخص های مختلف احساسات است، نشانگر تمایل اندک به ترس است.

آیا  نقد کردن های بیتمکس،مقصر این ریزش قیمت است؟

نظریه های مختلف و گیج کننده ای در مورد علت این کاهش شدید وجود دارد که یکی از منطقی ترین این دلایل، نقد کردن و معاملات حاشیه ای با اوراق مشتقه با لوریج ۱۰۰ برابری بیتمکس می‌ باشد.

با خارج شدن قیمت بیت کوین از محدوده ۹٫۳۰۰ الی ۱۰٫۹۵۰ دلار و شروع روند نزولی، وضعیت های خرید استقراضی لوریج شده از مارجین آنها پیشی گرفت و نقد شد. این امر باعث هجوم سفارش های فروش اعمال شده توسط این پلتفرم به بازار و تشدید افت قیمت شد.

به نظر می ‌رسد که داده ها نیز نشانگر چنین شرایطی می باشند. گفتنی است که بیتمکس طی این دوره فروش با حجم معاملات ۲٫۵ میلیارد دلاری مواجه شد. این حجم معاملات روزانه در ماه های اخیر برای بیتمکس بی سابقه بوده است، به طوری که ۶ درصد تمام نقدینگی خریدهای استقراضی از ابتدای سال تاکنون طی این دو ساعت رخ داده است.

نگرانی ها در خصوص اینکه صرافی های اوراق مشتقه لوریج شده مانند بیتمکس می‌ توانند باعث افت قیمت بیت کوین به این شیوه باشند، سال هاست که وجود دارد و ظاهراً الهام بخش به وجود آمدن چندین برنامه غیر لوریج شده است که می ‌توان بکت (Bakkt) را از مهم ترین این برنامه ها دانست که محصولات آتی خود را نیز اخیرا عرضه کرده است.

طبق گزارش های قبلی، روز گذشته (دوشنبه) اولین روز فعالیت قراردادهای فیزیکی بکت بود و کاهش نسبی قراردادهای آتی بیت کوین لوریج شده و نقدی رقیب خود یعنی CME را شاهد بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location