video thumb

افزایش تعداد نودهای شبکه لایتنینگ بیت کوین به بیش از ۱۰ هزار عدد

به گزارش وب سایت آماری ۱ML، تعداد نودهای شبکه های لایتنینگ بیت کوین برای نخستین بار به بیش از ۱۰ هزار عدد رسیده است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وب سایت مذکور، تعداد نودهای موجود بر روی شبکه لایتنینگ بیت کوین طی ۳۰ روز گذشه رشدی ۳٫۱۷ درصدی داشته و تعداد آنها در مجموع به عدد ۱۰۰۰۳ افزایش یافته که گفته می شود رکوردی تاریخی برای تعداد نودها محسوب می شود. همچنین، تعداد نودهای با کانال فعال نیز به عدد ۵۹۷۵ عدد از مجموع ۳۶۲۴۶ نود رسیده است که رشدی ۰٫۳۴ درصدی را نشان می دهد.
لازم به ذکر است شبکه لایتنینگ، لایه دوم پروتکل بلاک چین بوده که جهت فراهم آوردن تراکنش های پر سرعت در شبکه بیت کوین طراحی شده اند و این در حالیست که نودها در حقیقت مربوط به کانال های پرداخت شخصی بین طرف های مختلف یک معامله بوده که عملیات ارسال و یا دریافت بیت کوین را بین آنها میسر می سازد.
در اواخر ماه آگوست، شرکت فعال در زمینه توسعه تکنولوژی بلاک چین «بلاک استریم» از انتشار نسخه ۰٫۷٫۲ نرم افزار قابل سنجش c-lightning خود خبر داد که در حقیقت از آن برای اجرایی سازی شبکه لایتنینگ با قابلیت پشتیبانی از مدیریت پلاگین پویا استفاده می شود.