سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

اتحادیه بانک‌‌های روسیه پیشنهاد کرده‌اند که بر استخراج ارزهای دیجیتال مالیات اتخاذ شود!

بر اساس گزارشات، روسیه قصد دارد تا یک روش جالب مالیاتی را در این کشور پیاده کند. رسانه های محلی در روسیه گزارش دادند که اتحادیه بانک‌ های این کشور پیشنهاد کرده اند که بر استخراج ارزهای دیجیتال مالیات اتخاذ شود و این ارزها به عنوان «گنج» و «دارایی یافت شده» به حساب آیند.

در روسیه، بیت کوین به عنوان گنج شناخته شد

در عین حال که بازار ارزهای دیجیتال معمولا با سفته ‌بازها و افراد کلاهبردار همراه بوده است، این بار به نظر می‌ رسد که پادشاه ارزهای دیجیتال جایگاه واقعی‌ خود را در روسیه پیدا کرده است، جایی که احتمال می‌ رود از بیت کوین با عنوان «گنج» محسوب شود. طبق اعلام خبرگزاری محلی Izvestia، اتحادیه بانک‌ های روسیه (ABR) گزارشی را تهیه کرده است که در آن عواید حاصل از استخراج ارزهای دیجیتال را به شکل گنج در نظر می ‌گیرد. بنابراین، این اتحادیه به دولت پیشنهاد می کند که این ارزهای دیجیتال نیز مشمول مالیات شوند.

اعضای بانک‌ های روسیه در تاریخ ۸ اکتبر در ساختمان این اتحادیه به بحث و تبادل نظر در این باره خواهند پرداخت.

در گزارش این اتحادیه آمده است: “با توجه به فرض قانونی می‌توان ادعا کرد که اولین مالک دارایی های دیجیتال، آن را پیدا کرده است؛ به همین دلیل رسید یک سیستم ناشناس می ‌تواند به به صورت مشروط یک یافته محسوب شود.”

طبق طرح پیشنهادی اتحادیه بانک‌ های روسیه، استخراج ارزهای دیجیتال مشابه پیدا کردن پول یا هر گونه گنج است و فرد مجاز به تبادل آنها با روبل است.

در بحث ‌های حقوقی روسیه، اخذ چنین مالیاتی ممکن است به مفهوم «اشیاء تازه ایجاد ‌شده» اشاره داشته باشد که بر دارایی ‌هایی دلالت دارد که شخصا توسط یک شهروند ایجاد یا توسعه‌ داده شده است. به طور مثال، میوه یا محصولات از جمله این دارایی ‌ها هستند.

بیت کوین ‌های جدید در نتیجه استخراج به دست می ‌آیند و استخراج نیز یک فعالیت انسانی است. در این حالت، ارزهای دیجیتال می توانند یک “شیء” در نظر گرفته شوند که در تراکنش های پایاپای مورد استفاده قرار می ‌گیرد و مشمول مالیات شوند.

طبق قانونی مالیاتی، عملیات‌ های مرتبط با ارزهای دیجیتال، از آنجایی که تراکنشی معاملاتی هستند، مشمول مالیات بر درآمد می‌ شوند.

ممنوعیت ارزهای دیجیتال تأثیرات منفی خواهد داشت

بانک مرکزی روسیه هیچگاه رویکرد مثبتی نسبت به حوزه دارایی‌ های دیجیتال نداشته و حتی پیشنهاد ممنوعیت آنها را نیز داده است. با این حال، نویسنده گزارش اتحادیه بانک‌ های روسیه، ممنوعیت ارزهای دیجیتال را به شکل یک خطر می‌ بیند. بنا بر این گزارش، برای جلوگیری از استفاده متخلفین از بیت کوین، دولت می ‌تواند فقط تراکنش ‌های ناشناس را ممنوع کند.

به طور کلی می‌ توان گفت که رویکرد بانک مرکزی روسیه نسبت به ارزهای دیجیتال تاحدودی منعطف ‌تر شده است. در ماه آوریل سال جاری، نهاد قانون ‌گذار در روسیه با انتشار تحلیلی به بررسی ارزهای دیجیتالی پرداخت که توسط بانک‌ های مرکزی عرضه می ‌شوند و در این تحلیل از چنین ارزهایی به‌ عنوان کم خطرترین و نقدشونده ‌ترین دارایی‌ عنوان کرد که طیف گسترده‌ ای از افراد می‌ توانند از آن استفاده کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location