سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

لوریج (Leverage) چگونه می‌تواند به بازیابی قیمت بیت کوین کمک کند؟

بیت کوین (BTC) نیز مانند هر کلاس دارایی دیگری است که ارزش خود را از طریق کشف قیمت طبیعی که با فعالیت های تجاری که در صرافی‌های بین ‌المللی انجام می شود، کسب می کند.

با این حال، به طور کلی اهرم یا لوریج (Leverage) و معاملات مارجین می تواند به افزایش تقاضا برای یک دارایی کمک کند. آنها همچنین می توانند سرمایه را آزاد کنند، بنابراین نقدینگی در بازار افزایش می یابد زیرا معامله گران به دنبال استفاده از سرمایه خود در جای دیگر هستند.

این یک استراتژی سرمایه گذاری برای استفاده از پول وام قرضی به منظور استفاده از ابزارهای مختلف مالی برای افزایش بازده احتمالی یک سرمایه گذاری است.

همچنین اینروش یک استفاده کارآمد از سرمایه تجاری است که توسط حرفه‌ ای ‌ها مورد استقبال قرار گرفته زیرا این امکان را به آنها می دهد تا بدون به خطر انداختن ۱۰۰ درصد از سرمایه خود، معاملات بزرگی را انجام دهند.

به عنوان مثال، معامله ‌گری که می خواهد هزار توکن به مبلغ یک دلار برای هر واحد خریداری کند، بسته به اهرم مورد استفاده، فقط به ۱۰۰ دلار سرمایه مورد مبادله نیاز دارد، بدین صورت ۹۰۰ دلار باقیمانده را نیز برای معاملات دیگری در دسترس قرار می دهد.

چرا لوریج برای بیت کوین مهم است؟

بیت کوین که اغلب به‌عنوان نقدشونده‌ ترین دارایی دیجیتال در دسترس است، بیت کوین با اجازه دادن به سرمایه گذاران و معامله گران برای حفظ موقعیت خود ضمن در دست داشتن سایر ارزهای دیجیتال از لوریج و معاملات مارجین بهره می برد. به علاوه، معاملات مارجین و لوریج به سرمایه‌گذاران حرفه‌ ای و خرد اجازه می‌ دهد تا در بازار ارزهای دیجیتال ارزش بیشتری کسب کنند. در نتیجه این اقدام، تقاضا به شکل گسترده‌ای بالا می ‌رود و این افزایش تقاضا، پتانسیلی برای کسب ارزش واقعی‌تر از طریق کشف قیمت طبیعی مهیا می‌ کند.

لنیکس لای (Lennix Lai)، مسئول بازارهای مالی در صرافی اوککس (OKEx) در حاشیه یک نشست سرمایه‌گذاری در سنگاپور در گفتگو با کوین دسک عنوان کرد:

“اگر فقط می توانید توکن‌ هایی خاص با ارزش بیت کوینی را بخرید یا بفروشید و امکان اتخاذ موقعیت فروش (Short) برایتان مقدور نباشد، بازار بسیار بی ثبات خواهد بود زیرا کاملاً توسط احساسات هدایت می شود.”

مثلا می‌ توانید بازار بیت کوین را پیش از معرفی قراردادهای آتی CME، یک بازار بسیار پرنوسان‌ تر در نظر بگیرید؛ پس باید ابزارهای مالی بیشتری مانند اختیارات معامله داشته باشیم تا به این وسیله بتوانیم همگام با تغییرات قیمت، روند کشف قیمت را با موفقیت انجام دهیم.

دسترسی بیشتر به سرمایه به معنای نقدینگی بیشتر، بدون افزایش تعداد معامله گران در یک بازار معین است. این مسئله، روشی را برای افزایش گردش سرمایه بدون جذب پول جدید فراهم می کند.

در عین حال که ارزش بازار ارزهای دیجیتال مدتی است از نظر حجم کلی روند نزولی داشته است، فشارهای موجود در بازار خرسی می تواند از طریق لوریج و معاملات مارجین جبران شود.

خطرات آن چیست؟

البته، وجود پاداش بدون خطرات بزرگ ممکن نیست، همانطور که یک ضرر می‌ تواند منجر به از دست دادن سرمایه یک معامله ‌گر شده و قیمت‌ های پایین‌ تری را سبب شود. چنین رویدادی به تازگی در خصوص بازار قراردادهای آتی بیت کوین در تاریخ ۲۴ سپتامبر رخ داد و موجب به وقوع پیوستن فشار ناگهانی خرید شد.

اگر ارز دیجیتال مورد معامله، بر خلاف چیزی که انتظار می ‌رود حرکت کند، استفاده از لوریج می‌تواند وقوع ضررهای احتمالی را تقویت کند. معامله‌ گران برای مدیریت ریسک چنین اتفاقی معمولاً یک شیوه معاملاتی سخت را اعمال می کنند که شامل استفاده از حد ضرر و سفارش محدود برای مهار ضررهای احتمالی است.

سانی ری (Sunny Ray)، مدیر بخش توسعه جهانی صرافی کراکن (Kraken) نیز در نشست سنگاپور صحبت کرد و توضیح داد که صرافی ها چگونه می توانند خود را از این خطر محافظت کنند. وی گفت:

“اگر نوسانات زیادی در بازار وجود داشته باشد و ارزش دارایی زیر ۲۰ یا ۳۰ درصد کاهش یابد ، چیزی به نام مارجین کال رخ می دهد که در آن شرکت واقعاً دارایی های مشتری را برای جبران بخشی از آن ضررها نقد می کند. “

گفتنی است که در حال حاضر هشت صرافی بزرگ وجود دارد که قابلیت لوریج ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد و چند صرافی دیگر مانند کراکن، بایننس و Deribitm معملات مارجین را ارائه می دهند. این در حالی است که عرضه‌ی قراردادهای آتی بکت در تاریخ ۲۳ سپتامبر می ‌تواند به کشف موثرتر قیمت‌ها کمک کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location