سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مدیرعامل اپل: عرضه‌ی پول باید توسط دولت‌ها صورت بگیرد نه شرکت‌های خصوصی!

تیم کوک (Tim Cook)، مدیرعامل اپل در پاسخ به این سوال که آیا شرکت وی یک ارز دیجیتال راه اندازی خواهد کرد یا خیر، پاسخ داد: قطعا خیر. کوک در مصاحبه ای با روزنامه Les Echos، اظهار داشت که شرکت های خصوصی نباید با دولت در زمین‌ی کنترل پول رقابت کنند و در این باره اظهار داشت:

“نه من عمیقاً معتقدم که پول باید در دست دولت ها بماند. من با این ایده که یک گروه خصوصی ارز رقابتی ایجاد می کند، موافق نیستم. یک شرکت خصوصی لازم نیست به این روش به دنبال به دست آوردن قدرت باشد. “

این امکان وجود دارد که هدف از این اظهارات، ارز دیجیتال فیس بوک باشد که در حال توسعه یک پروژه پرداختی به نام لیبرا است که برای عرضه در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است و در حال حاضر نیز توسط قانون گذاران در سراسر جهان به دلیل خطر احتمالی که ممکن است برای ثبات مالی و سیاست های پولی ملی ایجاد کند، مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است.

گفتنی است که قانون گذاران آمریکا و اتحادیه اروپا نیز خواستار توقف این پروژه شدند.

کوک در ادامه تأکید کرد که کنترل پول باید در دست به دولت های منتخب باشد و اظهار داشت:

“پول، مانند نیروهای دفاعی باید در دست دولت ها باشد و این اصلی‌ترین بخش ماموریت آنهاست. ما نمایندگان خود را برای پذیرش مسئولیت های دولت انتخاب می کنیم. شرکت ها توسط ما انتخاب نشده اند، بنابراین لازم نیست در این زمینه فعالیتی داشته باشند.”

اپل در حال حاضر به جای توسعه یک ارز دیجیتال، تلاش خود را بر روی ایجاد یک روش‌ پرداخت مبتنی بر ارزهای فیات با اپل کارت و اپل پی معطوف ساخته است تا بتواند پرداخت ها را به آسانی در دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم خود انجام دهد.

اظهارات کوک با اظهارات جنیفر بیلی (Jennifer Bailey)، معاون رئیس اپل پی متفاوت است که در ماه گذشته عنوان کرده بود که این شرکت به دقت ارزهای دیجیتال را زیر نظر دارد و افزود: “ما فکر می کنیم اینن فناوری جالب است و پتانسیل طولانی مدت جالبی دارد. ”
با این حال، این شرکت به طور مخفیانه بر روی پروژه های بلاک چین کار کرده است.

در ماه فوریه کوپرتینو (Cupertino)، یک شرکت مستقر در کالیفرنیا، مدارکی را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ثبت کرد که در آنها نام اپل نیز در بخش پیش‌نویس «دستورالعمل‌های بلاک چین» ذکر شده بود. این دستورالعمل‌ ها در خصوص Responsible Minerals Initiative، که متعلق به Responsible Business Alliance است، ایجاد شده است. این گروه در صدد استفاده از بلاک چین در زنجیره تامین مواد معدنی و ارزیابی وابسته به آن است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version