video thumb

افزایش ۲۳۳ درصدی کوین بیس پرو برای معاملات کم حجم!

صرافی ارزهای دیجیتال آمریکایی کوین بیس اعلام کرده است که مجدداً هزینه های معاملاتی را بر روی پلتفرم کوین بیس پروی خود افزایش می دهد.

هزینه سازنده (maker fee) برای معاملات کمتر از ۱۰ هزار دلار بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است

با توجه به به روزرسانی صورت گرفته در ۳ اکتبر، کوین بیس پرو یک ساختار جدید برای کارمزدها اتخاذ خواهد کرد که باعث می شود هزینه های معاملاتی سازنده برای معاملات کمتر از ۱۰٫۰۰۰ دلار تا ۲۳۳ درصد افزایش یابد.

در پی افزایش دیگری در ماه مارس سال ۲۰۱۹، کوین بیس پرو در حال حاضر تمام معاملات حساب های زیر ۱۰۰٫۰۰۰ دلار را با ۰٫۱۵ درصد maker fee و ۰٫۲۵ درصد هزینه خریداران ( taker fee) محاسبه می کند.

براساس این اطلاعیه، پس از ۷ اکتبر، معاملات ۱۰،۰۰۰ دلار و پایین تر شاهد افزایش ۲۳۳ درصدی maker fee خواهند بود که از ۰٫۱۵ درصد به ۰٫۵۰ درصدافزایش می یابد. هزینه های خریداران نیز با افزایش ۱۰۰ درصدی روبرو می شود و از ۰۲۵ درصد به ۰٫۵ درصد افزایش می یابد.

ساختار جدید هزینه های معاملاتی در کوین بیس پرو

این شرکت توضیح می دهد که کوین بیس پرو از مدل هزینه سازنده برای تعیین هزینه های معاملات خود استفاده می کند، در حالی که maker orders به معنی کسانی است که نقدینگی ارائه می دهند و taker orders نشانگر کسانی است که نقدینگی را دریافت می کنند.

به این ترتیب، کوین بیس پرو نه تنها به حمایت از معامله گران بزرگ خود ادامه خواهد داد و هزینه صفر سازنده را برای معاملات بالای ۵۰ میلیون دلار فراهم می کند، بلکه برای معاملات بالاتر از ۱۰۰٫۰۰۰ میلیون دلار نیز کاهش هزینه را اتخاذ خواهد کرد. به عنوان مثال، معاملات بالاتر از ۱ میلیارد دلار تخفیف ۲۵ درصدی دارند یعنی از هزینه فعلی ۰٫۰۵ درصدی به ۰٫۰۴ درصد کاهش می یابد.

کوین بیس با بیان اینکه ساختار جدید هزینه برای “افزایش عمق و نقدینگی بازارها” طراحی شده است ، افزود: این شرکت به منظور پاسخگویی به نیازهای مشتری، بصورت دوره ای قیمت را به روز می کند. این صرافی نوشت:

این آخرین به روزرسانی باعث افزایش اندکی هزینه ها برای مشتریان با حجم معاملات پایین می شود و هزینه های مشتریان با حجم معاملات بالا را کاهش می دهد. هزینه معاملات تجاری هر مشتری با مبلغ ۵۰٫۰۰۰ دلار در ماه یا کاهش خواهد داشت و یا اصلا تغییری نخواهد کرد. این به روز رسانی همچنین سه ردیف ساختاری جدید برای زیر ۱۰۰٫۰۰۰ دلار در ماه نیز معرفی می کند.

جامعه ارزهای دیجیتال نسبت به این مسئله معترض است

برخی از مشتریان کوین بیس پرو اظهار داشتند که این ساختار هزینه جدید معاملات موجب خشم در میان جامعه ارزهای دیجیتال شده است و برخی دیگر اظهار داشتند که تغییر در هزینه ها در اثر کاهش قابل توجه در کارگزاری های سهام است. یکی از کاربران ردیت با عنوان heresjoNNy130 در این باره نوشت:

کارگزاری های سهام همگی بدون کارمزد خدمات ارائه می دهند. من برای نابودی آنها این ایمیل را ارسال کردم. اگر این ساختار تغییر نکند، من به صرافی کراکن می روم.

این به روزرسانی هزینه فقط یک روز پس از آن اعلام شد که صرافی کوین بیس اعلام کرد که به دارندگان یو اس دی کوین (USDC) سالانه ۱٫۲۵ درصد پاداش می دهد.