سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ارائه‌ی یک تحلیل عجیب از نمودار قیمت بیت کوین

بیشتر مبادله‌گران و تحلیل‌گران بیت کوین (BTC) در مورد معیار‌ها و نمودار‌هایی اظهار نظر می کنند که شناخته شده هستند و یا به اندازه‌ی کافی درباره‌ی آن‌ها صحبت شده است. با این حال، یک ویژگی و جنبه‌ی خاص وجود دارد که به ندرت در بحث‌های فنی مطرح می شود. حال به نظر می‌رسد که همین نمودار خاص توانسته یک چشم‌انداز تکان دهنده و در عین حال قانع کننده از عملکرد قیمت بیت کوین در آینده ارائه دهد.

قیمت بیت کوین (BTC) از همان ابتدای سال جاری چشم انداز و حرکتی کاملا صعودی به خود گرفته بود، اما طبق گفته‌های آلسیو راستانی (Alessio Rastani)، یکی از تحلیل‌گران شناخته شده‌ی صنعت ارزهای دیجیتال، این روند صعودی آنقدر قوی نبود که بتواند بیت کوین را به سوی یک بازار گاوی بکشاند.

وی به صورت مداوم از اواخر ماه جولای تا کنون در حال انتشار ویدئوهای خوش‌بینانه‌ای در کانال یوتیوب خود بوده است. یکی از برجسته‌ ترین آنها نظریه‌ی تغییرات قیمت بیت کوین با نام «Wildcard» است.

وی در آخرین ویدئوی خود از مخاطبانش می‌ خواهد تا نمودار‌ معمول قیمت بیت کوین به دلار (BTC/USD) را به حالت «خط شکسته» یا «Linebreak» تغییر دهند. با انجام این تغییر شما یک نمودار تغییرات قیمت خاص و کاملا متفاوت را از عملکرد قیمت بیت کوین مشاهده خواهید کرد که در اغلب موارد به آن توجه نمی ‌شود.

این نمودار از نمودارهای دیگر کاملاً متفاوت است، این نمودار موضع وی را درباره عملکرد قیمت فعلی و آتی بیت کوین مجددا تأیید می کند.
چرا نمودار خط شکسته یک روند نزولی را ترسیم می‌کند

طبق اطلاعات منتشر شده در Tradestation:

نمودار خط شکسته در واقع یک شکل دقیق‌تر از نمودار‌های معمولی نقطه و خط است، که معمولا نقاط برگشت آن توسط بازار تصمیم‌گیری می‌شود. این نمودار از یک سری بلاک‌  های عمودی به نام خط تشکیل شده که از قیمت‌های پایان روز(Closeing Prices) برای نشان دادن جهت‌گیری بازار استفاده می‌ کند. نمودار‌های خط شکسته معمولا به عنوان نمودار‌های «سه خط شکسته» نیز شناخته می‌ شوند. این امر به این دلیل است که وقتی سه خط متوالی در یک راستا قرار بگیرند، باید نزدیک‌ ترین خط شکسته شود تا خطی در جهت مخالف ترسیم شود. به عنوان مثال، هنگامی که سه خط متوالی به سمت بالا وجود داشته باشد، باید نزدیک ترین خط به سمت بالا قبل از ترسیم خط پایین شکسته شود.

راستانی در ادامه‌ی عنوان می کند که چگونه پس از مشاهده‌ی این نمودار شوکه شده است. در اواخر ماه جولای و آگوست، قیمت بیت کوین افزایش پارابولیکی را به ثبت رساند، که پس از مدتی به یک بازگشت قیمت برای تغییرات متوسط ۲۱ روزه (MA 21) تبدیل شد. مدتی بعد یک جهش افزایشی سریع رخ داد و پس از آن بازهم «با کاهش قیمت به زیر متوسط تغییرات ۲۱ روزه» مواجه شدیم. این وقایع باعث شد که این تحلیل‌گر با این نظریه روبرو شود که «تغییرات اخیر در واقع تکرار الگوهای سال ۲۰۱۷ الی ۲۰۱۸ بوده‌ اند».

قیمت بیت کوین در ماه نوامبر و دسامبر یک افزایش پارابولیک داشت و تا ۲۰،۰۰۰ دلار افزایش یافت، سپس شاخص متوسط‌ ۲۱ روزه افت و پس از آن قیمت بیت کوین دوباره با یک جهش ناگهانی روبرو شد و سپس به سطحی پایین‌تر از نقطه‌ی متوسط‌ ۲۱ روزه رسید. طبق گفته راستانی، این الگو تقریباً با روند قیمت مشاهده شده در ماه آگوست سال جاری یکسان است.

نکته‌ی جالب اینجاست که سومین مرحله‌ی سقوط قیمت بیت کوین در این الگو باعث شد که به یک روند صعودی و جهش قیمت برسیم که نه تنها در روند صعودی سال ۲۰۱۷ الی ۲۰۱۸ آن را مشاهده کرده بودیم، بلکه در روند صعودی سال ۲۰۱۳ نیز حضور داشته و همان تصویر خط شکسته‌ی مشابه را تشکیل داده است.

این باعث می شود راستانی به این نتیجه گیری “قانع کننده” برسد که بیت کوین از سطح قیمت فعلی (نقطه‌ای که بسیار پایین‌تر از متوسط تغییرات قیمت ۲۱ روزه است) پایین تر می رود. الگوی خط شکسته به ابزاری مفیدی برای تشخیص مسیر بعدی بیت کوین، به ویژه پس از جهش ناگهانی قیمت این ارز دیجیتال تبدیل می شود.

حتی اگر قیمت بیت کوین به عقب برگردد، شاخص متوسط ۲۱ روزه که با قیمت ۹۵۶۱٫۲۳ دلار مطابقت دارد و برای بیت کوین دلار (BTCUSD) نقطه مقاومت قابل توجهی خواهد بود. در حال حاضر ، تنها می توان برای بیت کوین کاهش قیمت را انتظار داشت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location