video thumb

افزایش ۷۴ درصدی سرمایه گذاری شهروندان بریتانیا در صنعت ارزهای دیجیتال

نهاد ناظر بر امور مالی بریتانیا (FCA) از افزایش ۷۴ درصدی سرمایه گذاری در این کشور بر روی ارزهای دیجیتال و بخش های وابسته این صنعت در سال جاری میلادی خبر داد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این نهاد، تعداد شاخه های قابل سرمایه گذاری در صنعت ارزهای دیجیتال نیز از ۵۰ مورد در سال ۲۰۱۸ به ۸۷ مورد در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.
نشریه فایننشیال تریبیون انگلیس با انتشار این گزارش، اعلام کرده که این سرمایه گذاری ها در دو بخش شاخه های سرمایه پذیر صنعت ارزهای دیجیتال و همچنین شاخه های فعال در تامین امنیت این دسته از ارزها انجام شده است.
«دیوید هفرون»، از پژوهشگران فعال در FCA نیز طی سخنانی، با اشاره به استقبال روز افزون عمومی از صنعت ارزهای دیجیتال، خواستار وضع قوانین مدون و جامع در بخش بازار این صنعت شد.
وی گفت: برای قانونی سازی فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتال، آمار فعلی ارائه شده، نقشی مشوق ایفا کرده و باعث بیرون راندن بازیگران بد از این میدان خواهد شد.
FCA همچنین در مارس سال ۲۰۱۹ میلادی، با انتشار گزارشی مشابه در خصوص آسیب های وارد آمده بر پیکر سرمایه گذاری های دیجیتال در سال ۲۰۱۸ که عمدتا ناشی از مواردی همچون کلاهبرداری، سرقت و یا پولشویی می شود را رقمی حدود ۳۴ میلیون دلار برآورد کرده بود. با این حال، به دلیل افزایش میزان امنیت پلتفرم های مبادلات ارزی دیجیتال و دیگر سیستم های مورد استفاده در صنعت ارزهای دیجیتال، گفته می شود میزان آسیب رساندن افزارهای کلاهبرداری در سال ۲۰۱۹، کاهشی چشمگیر داشته است.