video thumb

توقف فعالیت بیترکس اینترنشنال در ونزوئلا و ۳۰ کشور دیگر!

بر اساس گزارشات منتشر شده، بیترکس اینترنشنال (Bittrex International) واحد بین المللی صرافی ارزهای دیجیتال بیترکس که در مالت مستقر می باشد، اقدامات و خدمات خود در ونزوئلا و ۳۰ کشور دیگر را متوقف خواهد کرد.

هیچ دلیل مشخصی اقدام صرافی بیترکس وجود ندارد

بیترکس اینترنشنال در ایمیلی به مشتریان ونزوئلایی خود اعلام کرد که دسترسی به حساب و معاملات کاربران را از تاریخ ۲۹ اکتبر متوقف خواهد کرد و از آنها درخواست کرد که تا قبل از تاریخ مورد نظر، سرمایه های خود را از این صرافی خارج کنند.

براساس این گزارش، پلتفرم معاملات بین المللی بیترکس بدون ذکر دلیل مشخصی در خصوص این اقدام، به تمام کاربران خود در کشور ونزوئلا اعلام کرد که خدمات خود برای کاربران این کشور را متوقف خواهد کرد.

در کل ۳۱ کشور از خدمات بیترکس منع شده اند

با این حال، براساس اطلاعات بدست آمده توسط Cointelegraph en Español، ونزوئلا تنها کشوری نیست که مجبور است استفاده از خدمات بیترکس را متوقف کند. این شرکت در گفتگو با تیم Cointelegraph en Español تأیید کرد که در واقع این سرویس را برای ۳۱ کشور از جمله افغانستان، مصر، بوسنی و هرزگوین، کامبوج، جمهوری آفریقای مرکزی  جمهوری دموکرات کنگو، ساحل عاج، تونس، اتیوپی، اوگاندا و یمن متوقف می کند.

ونزوئلا و ارزهای دیجیتال

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، ونزوئلا به منظور دور زدن تحریم های ایالات متحده بر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز نظیر بیت کوین متمرکز و متکی شده است. ارز دیجیتال با پشتوانه نفت ونزوئلا به اسم پترو (PTR) نیز برای دسترسی به امور مالی بین المللی و دور زدن تحریم ها طراحی شده بود.

در اوایل ماه سپتامبر، حجم معاملات بیت کوین در ونزوئلا رکورد دیگری را به خود اختصاص داد، زیرا حجم معاملات در صرافی همتا به همتای لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins) 48 درصد افزایش یافت. در تاریخ ۱ اکتبر، دو شرکت ونزوئلایی با یکدیگر همکاری کرده اند تا کارت اعتباری ارز دیجیتال و سیستم نقطه فروشی با پشتیبانی از بیت کوین، اتر، دش و پترو عرضه کنند.

گفتنی است که روز گذشته، صرافی ارز دیجیتال آمریکایی پولونیکس نیز اعلام کرد که قصد دارد تا از شرکت مادر خود، سرکل (circle)  جدا شود تا یک صرافی جدید را تاسیس کند که معاملات مشتریان آمریکایی را پشتیبانی نخواهد کرد.