سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

افزایش ارزش بیت کوین در دعواهای لفظی چین و آمریکا

تعرفه های جدید چین بر روی برخی از کالاهای آمریکایی از روز یکشنبه ۱۰ شهریور آغاز شد. بعد از این اتفاق واشنگتن نیز اقدام به دور جدید تعرفه بر روی واردات کالاهای چینی نمود. این تعرفه ها ۵ و ۱۰ درصدی بوده که بر روی یک هزار و ۷۱۷ قلم کالای آمریکایی به ارزش ۷۵ میلیارد دلار وضع شده است. پکن همچنین وضع تعرفه ۵ درصدی روی نفت خام آمریکا را نیز جزو این تعرفه ها قرار داده است. از طرف دیگر دولت آمریکا روی ۱۱۰ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی تعرفه های ۱۵ درصدی شامل کفش، دستگاه های برقی،اپل واچ و برخی دیگر از محصولات چینی وضع نموده است.

رییس جمهور کشور چین یعنی ژی جین پینگ Xi Jinping به بیان اهدافی که از بستن تعرفه های جدید بر روی کالاهای آمریکایی عنوان کرد، متقابلا دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز در روی شبکه توییتر خود با مجموعه ای از توییت ها مواضعش را عنوان کرد. تا جاییکه در این رشته توییت نرخ تعرفه ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد رسانید و تعرفه مربوط به هر کالایی که از فهرست تعرفه ای که ۳۰۰ میلیارد دلار بود را از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش داد. همه این ماجراها باعث شد که بر روی قیمت بیت کوین اثر گذاشته و ارزش آن بیشتر شود.

تا سال ها کشور چین و بسیاری دیگر از کشورها در خصوص انجام معاملات، سرقت دارایی های معنوی و بسیاری از موارد دیگر سودهای کلانی را از کشور آمریکا می برند. کشور ما هر سال صدها میلیارد دلار از کشور چین متضرر می شده است. بدون اینکه هدفی را از این ضرر کلان به دست بیاورد. این کلمات توییت دونالد ترامپ در خصوص تعرفه کالاهای چینی است که بر روی توییتر وی قرار گرفته است. حتی قبل از اینکه دونالد ترامپ در توییتر خود مسایلی را بیان کند، بورس در حال گذراندن شرایط زیاد خوبی نبوده است. و با این وضعیت سرمایه داران و سرمایه گذاران بورس باید منتظر باشند تا ببیند بازار چگونه پیش خواهد رفت.

از آنجاییکه به نظر می رسد اوضاع بورس دچار نوساناتی شده و این امر نگرانی هایی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است. آنها اکنون توجه بیشتری نسبت به سایر دارایی ها مانند بیت کوین نموده اند. این کلاس از دارایی و دارایی های دیگر مانند ارزهای دیجیتال دیگر به نظر می رسد در شرایط اقتصادی فعلی جهان در حال تبدیل شدن به یک دارایی ایمن است. کسانی که تا کنون توجه جدی به این نوع از دارایی ها نداشته اند باید حواسشان را جمع کنند و از آنها برای سرمایه گذاری غافل نشوند. در حال حاضر بیت کوین و طلا با افزایش قیمت مواجه هستند. و به نظر می رشد روند معاملات این دو نوع دارایی رو به صعود و بالا رفتن باشد. تا جاییکه قیمت بیت کوین در حال حاضر و پس از ریزش قیمتی که داشت و به کمتر از ۱۰ هزار دلار رسیده بود، دو درصد رشد داشته و به ۱۰ هزار دلار رسیده است.

از مزایای عمده و اساسی پول های دیجیتالی، سهولت در انجام مبادله و غیر متمرکز بودن آن است. در واقع با نفوذ ارزهای دیجیتالی حاکمیت دلار بر تعاملات پولی دنیا در حال از بین رفتن است، و این خاصیتش که ابزاری برای فشار بر کشورهای غیر همسوی آمریکا، را رفته رفته از دست می دهد. البته با توجه به نبود نظارت متمرکز بر عملیات پولی، اعمال سیاست های پول شویی رایج در این سیستم عملا امکان پذیر نیست. و حتما دولت ها باید سیاست های مناسب جایگزین را بای اعمال این کنترل برای جلوگیری از مبادلات پولی در اعمال مجرمانه در نظر بگیرند.

بیت کوین آنقدر در دنیای مبادلات امروزی اهمیت خود را در حال بازیابی است، که برندان بلامر در یک توییت نوشت: برای کسانی که هنوز با بیت کوین آشنا نشده اند، باید بدانند طلا و بیت کوین مشابه یکدیگر هستند. انجام تراکنش ها و پرداخت های مالی با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مزایای خاص خود را دارد. وقتی شما با ارزهای دیجیتالی تراکنش هایتان را انجام می دهید، بدون واسطه این کار را انجام خواهید داد، شما در این میان بانک ها و سایر واسطه ها را از تراکنش خود حذف می کنید. این تراکنش ها که با کارمزدی بسیار کمتر از کارمزد بانک ها انجام می شود، ضمن سرعت بالا، اطلاعات شخصی شما محفوظ خواهد ماند.

همانگونه که قیمت بیت کوین این اواخر با تمام مزایایی که دارد کاهش زیر یک هزار دلار را تجربه می کرد، قیمت طلا نیز کاهش پیدا نمود، این امر و این شباهت تا جایی اهمیت دارد، که کارشناسان بازار به آن عنوان اصلاحیه داده اند. هر چند طلا به عنوان یک دارایی کاملا ایمن و مورد قبول همه مردم معامله می شود. در طی چند روز اخیر قیمت آن با افزایش ۲ درصدی به یک هزار و ۶۰۰ دلار افزایش یافت. به قول کارشناسان بازار اکنون اصلاحیه به پایان رسیده است و توقف بعدی قیمت طلا بالای یک هزار و ۶۰۰ دلار خواهد بود. ارزش طلا و بیت کوین منجر گردیده است سرمایه گذاران این دو حوزه یعنی طلا و بیت کوین در حال کشمکش با یکدیگر باشند.

از آنجایی که سرمایه گذاران به دنبال این هستند که سرمایه خود را در یک دارایی ایمن قرار دهند، برای تبدیل شدن طلا و بیت کوین به یک دارایی ایمن با یکدیگر در حال رقابت می باشند. تنش های آمریکا و چین بر روی تعرفه های کالاها، باعث شد قیمت بیت کوین، کمی وارد کانال آرامش شود. و طی این چند روز این کشمکش ها منجر به رشد قیمت بیت کوین گردید و این نشان می دهد این بار نیز بیت کوین بلوغ بیشتری را به عنوان یک دارایی از خود نشان داده است.

یک هشتک با عنوان دلایل نگهداری بیت کوین یا safteyinsats# شکل گرفت، دادستان جیک چروینسکی یک فهرست را منتشر نمود. در این فهرست دلایل نگهداری و سرمایه گذاری بر روی بیت کوین را منتشر نمود، یکی از این دلایل توییت های رییس جمهور آمریکا عنوان شده است. این ماجرا قبل از آنکه ترامپ اقدام به افزایش تعرفه بر روی کالاهای چینی را منتشر نماید، اعلام شده بود. با به وجود آمدن ارزهای دیجیتال شاید بتوان گفت دارایی ها امروزه هم مرئی و مرهم نامرئی به حساب می آیند. بر همین اساس اسکناس های قابل لمس، دیدن و واقعی را می توان جزو دارایی های مرئی به حساب آورد. از آنجایی که ارزهای دیجیتالی فقط به صورت الکترونیکی وجود دارند، را دارایی نا مرئی محسوب کرد. همین خصوصیت این نوع دارایی ها را منحصر به فرد کرده است.

همانگونه که در بالا عنوان شد دادستان جیک چروینسکی در یک فهرست دلایل نگهداری و سرمایه گذاری بر روی بیت کوین را منتشر نمود، از دیگر موارد عنوان شده در این فهرست، حباب بدهی، بحران نبود بودجه برای بازنشستگان،حباب وام خودرو، بحران وام های دانشجویی،حباب اعتبار مشتریان، بحران ارز سنتی، تورم قیمت دارایی ها، نرخ بهره منفی، توییت رییس جمهور SafteyInSats# است.

دونالد ترامپ در یک توییتی عنوان کرده بود که رییس جمهور ژی و من، دارای رابطه شخصی خوب و قوی هستیم. او و من می توانیم تغییراتی عظیم و البته بسیار مثبت را در حوزه معاملات و فراتر از آن به ملت های خود ارائه دهیم. راهکار ارائه شده به کره شمالی، موضوع بسیار خوبی برای کشور چین بوده است. از موقعی که رییس جمهور آمریکا چین را دوست خود عنوان کرده مدت کوتاهی گذشاه است. اما موضوع برعکس شده و آمریکا اکنون چین را دشمن خود قلمداد می کند، همین موضوعات سرمایه گذاران را به شدت به تکاپو انداخته است، زیرا آنها دچار سردرگمی در این جنگ معاملاتی شده اند.

اما کسانی هم هستند که با توجه به مزایایی که بیت کوین به عنوان یک دارایی امن دارد، نگاه متفاوتی به آن و همچنین به طلا دارند. آنها خود را اسیر این جنگ معاملاتی نکرده اند و بالعکس خود را و سرمایه هایشان را ازآن دور نگه داشته اند. آنها حتی بدون اینکه مجبور باشند با بازار بورس ارتباط داشته باشند، به فعالیت های اقتصادی خود ادامه می دهند.

نگاه متفاوتی به بیت کوین و طلا وجود دارد. به طوری که اسیر این جنگ معاملاتی نشده اند بلکه ثابت شده است که بدون داشتن ارتباط با بازار بورس، به فعالیت خود ادامه می‌دهند. آنها متوجه شده اند که بیت کوین می تواند به عنوان یک دارایی برای آینده اشان باشد و می توانند به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت به آن نگاه کنند. کسانی که در سال ۲۰۱۳ تعداد زیادی بیت کوین خریداری نموده اند با رشد این دارایی امروز آنها میلیونرهای بیت کوین هستند. بنابراین می توان با ذخیره کردن بیت کوین در آینده ثروت زیادی کسب کرد و یا سرمایه خود را به صورت تصاعدی رشد داد. یکی از دلایل آن گذشته بر ایمن بودن محدود بودن تعداد بیت کوین یعنی ۲۱ میلیون است.

 برخی از سرمایه گذاران بیت کوین معتقدند بیت کوین و بلاک چین یک انقلاب در دنیای سرمایه گذاری و اقتصاد محسوب می شود. زیرا توانسته مرزهای مالی را جابه جا کرده و آن را به همه جهان تعمیم دهد. بیت کوین با جشن تنها ده سالگیش ثابت کرده است که با سلامتی و موفقیت روز افزون از همه موانعی که بر سر راهش قرار گرفته است عبور نموده است و با گذر از موانع و پس دادن امتحانش امروز تنها با گذشت یک دهه بیت کوین بسیار قوی و نیرومند است. ضمن اینکه بیت کوین در آینده اقتصادی و مالی جهان نقش مهمی خواهد داشت و این امر غیر قابل انکار است.

تاثیرانی که ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین بر روی کسب و کارها و حتی روابط کشورها می تواند داشته باشد، همچنان در جریان است و از حرکت نایستاده است. این بلوغ و حرکت تکاملی ادامه دارد و مطمینا روزی که انجام پرداخت ها با کمک بیت کوین گسترش بیشتری پیدا کند، کارها آسان تر و راحت تر از امروز خواهد بود و جدال میان کشورها نیز نمی تواند آن را بر هم زند. روزی خواهد رسید که ارزهای دیجیتال نقش مهمی در اقتصاد دنیا پیدا کرده و تغییرات مهمی در بیشتر کشورها و سازمان ها از قبیل تغییر در واردات و صادرات از طریق تثبیت قیمت ایجاد می شود. تا جایی که بیشتر کارشناسان معتقدند با رشد سریعی که ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین دارد، به زودی شاهد تغییر بزرگ و مهمی در اقتصاد جهانی خواهیم بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location