سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چرا بیت مین در حال ساخت بزرگ‌ترین معدن بیت کوین جهان در تگزاس است?

لیست عناوین این مطلب

در پوسته ی بتنی و آهنی کارخانه ذوب آلومینیوم تقریبا متروکه آلکوئا، مدیران کانادایی و چینی در لباس های کار خود با ساکنان محلی و با پوشیدن کلاه های بیسبال و کابویی به شادی پرداختند. آنها در خارج از شهر راکدیل در حومه تگزاس مرکزی دور یکدیگر جمع شدند تا افتتاح کارخانه جدید استخراج بیت کوین که توسط شرکت بیت مین (Bitmain)که در پکن مستقر می باشد و بزرگ ترین تولید کننده کامپیوترهای طراحی شده برای استخراج بیت کوین ساخته شده است را جشن بگیرند.

قاضی این منطقه، استیو یانگ، مقام رسمی منتخب در ناحیه روستایی میلام، برای گرفتن عکس زانو زده بود. تائو وو (Tao Wu)، یکی از مدیران شعبه ی آریزونای بیت مین، با یک کراوات نخی در حالی که سعی می کرد صدایش را بالاتر از صدای هزاران فن خنک کننده نگه دارد مشغول گرداندن ساکنان محلی و خبرنگاران کنجکاو بود.

شهردار راکدیل، جان کینگ، طی مراسم بریدن روبان افتتاح به اطرافیان این چنین گفت: شغل های بسیاری به وجود خواهند آمد و درآمد فراوانی نیز ایجاد خواهد شد. ما در آینده شاهد اتفاقات عالی خواهیم بود.

بسیاری از افراد محلی در این تور هیچ ایده ای در مورد نحوه کار استخراج بیت کوین یا حتی اینکه بیت کوین چیست، ندارند. یکی از این افراد گفت: چگونه می توان از آن کسب درآند کرد؟ این مسئله ملموس نیست.

تگزاس که مدتهاست به خاطر کالاهای ارزنده اش، از پنبه گرفته تا نفت خام شناخته می شود، اکنون در تلاش است تا توجه دلالان را به سوی بیت کوین که تنها یک دهه از اختراع آن می گذرد، جلب کند.

بیت مین در این خصوص بیان کرد فعالیتش در این ایالت که مملو از برق ارزان و فضای دست نخورده می باشد نشان دهنده ی فرصتی جذاب است، به خصوص پس از اینکه قیمت این ارز دیجیتال در سال جاری دوبرابر شد و به ۸۲۰۰ دلار رسید.

در سال ۲۰۱۸، این شرکت برای راه اندازی یک بانک کامپیوتر در داخل کارخانه آلکوئا جهت استخراج بیت کوین، با مقامات محلی قراردادی را به امضا رساند. هزاران واحد پردازش روزانه ۲۴ ساعت کار می کنند و برای استخراج بیت کوین، تریلیون ها عدد در ثانیه از طریق اینترنت ارسال می کنند. این تاسیسات بنا نهاده شده، تقریبا ارتفاع و عرض یک واگن قطار را دارد اما طول آن سه برابر یک زمین فوتبال است.

بیت مین از افشای هزینه ساخت تاسیسات جدید خود یا میزان کل بیت کوین تولیدی خودداری کرد. با این حال عنوان کرد که این نیروگاه در مرحله اولیه خود از ۲۵ مگاوات برق استفاده خواهد کرد، این مقدار معادل مصرف حدود ۲۰،۰۰۰ خانوار متوسط ایالات متحده است. این شرکت می گوید که قصد دارد این نیروگاه را برای استفاده از ۵۰ مگاوات احداث کند و در نهایت این ظرفیت می تواند به ۳۰۰ مگاوات برسد و آن را به بزرگترین معدن بیت کوین در جهان تبدیل کند.

مسئولان صنعت ارزهای دیجیتال که با این فناوری آشنا هستند ، می گویند: ساخت یک معدن ۵۰ مگاواتی بیت کوین حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار هزینه در بر دارد. با استفاده از مشخصات کمپیوترهای ا استخراج Antminer S17 Pro و ماشین حساب محاسبه ی سود استخراج CryptoComp ، تاسیسات راکدیل می تواند بر اساس قیمت های فعلی درآمد تقریبی ۷۳ میلیون دلار در سال ایجاد کند. تنها ورودی اصلی برای این معادن ، برق است و در میان ایالت های ایالات متحده، تگزاس با توجه به داده های دولتی، رتبه چهارم کمترین هزینه برق را برای مشتریان صنعتی دارد.

این پروژه سال گذشته آغاز شد و پس از آن در اوایل سال ۲۰۱۹ پس از سقوط ۷۵ درصدی قیمت بیت کوین کنار گذاشته شد. با افزایش قیمت این ارز دیجیتال در سال جاری، بیت مین مجددا تولید خود را آغاز کرد.

کلینت براون (Clint Brown)، پیمانکار ۵۴ ساله سابق ساخت و ساز که اکنون به عنوان مدیر پروژه ی بیت مین مشغول به کار است، گفت: به محض اینکه قیمت مسیر خود را تغییر داد، سرعت را افزایش دادیم. چیزی به این شکل: عجله کنید باید این کار را سریع تر انجام دهیم.

بیل ژو (Bill Zhu)، مدیر بازاریابی بیت مین در مصاحبه ای زیر سایه ی یک درخت در خارج از باشگاه راکدیل، گفت: تاسیسات جدید بنا شده در تگزاس، بزرگ ترین پروژه استخراج بیت مین تا به امروز است. محصول اصلی این شرکت، خط کامپیوترهای Antminer است. مقامات می گویند، تاسیسات جدید راکدیل با تقلید از مورچه های جنس Dorylus که شامل مورچه های راننده از آفریقای جنوبی نیز می شوند، دُری کریک (Dory Creek) نامگذاری شده است.

ژو در پاسخ به نگرانی برخی از ساکنان محلی اظهار داشت که اگر بازار بیت کوین دچار رکود شود ، تاسیسات جدید به سرعت تعطیل می شود. مردم در این مناطق با چرخه های کالا کاملا آشنایی دارند.

وی گفت: “ما واقعاً می توانیم منابع خوبی را در آمریکای شمالی به دست آوریم، که منجر به انتخاب تگزاس شد و فکر می کنیم این منابع به اندازه کافی مناسب برای سرمایه گذاری در دراز مدت هستند.” وی در ادامه افزود:

سرمایه گذاری ما نسبت به قیمت بیت کوین چندان حساس نیست. ما اهمیتی نمی دهیم که این ارز دیجیتال در ماه آینده چقدر می شود. برای ما مهم است که در ۳ سال آینده چه مقدار ارزش خواهد داشت.

این پروژه، در راکدیل (دارای ۵۵۹۵ نفر جمعیت) صورت می گیرد که در اواخر سال ۲۰۰۸ با تعطیلی کارخانه ذوب آلومینیوم آلکوئا ضربه ی بزرگی به این منطقه وارد شد و باعث از بین رفتن بیش از هزار شغل شد و باعث ایجاد آشفتگی بسیار شد.

صبح جمعه، جمعی از کارگران سابق آلکوئا برای صرف قهوه و صبحانه در Lee Landing جمع شدند، یک نهارخوری که دیوارهایش به آلات محلی شامل یک چنگال یونجه زنی و یک جفت رکاب اسب تزئین شده است. یک نشانه بر سر در سرویس بهداشتی این چنین می گوید، یک ماهی به کسی دهید، آنرا در یک روز می خورد، ماهیگیری به او یاد دهید، در قایقش می نشیند و تمام روز را می نوشد.

ساکنان محلی مردد

رویس هادسون ۷۳ ساله، یکی از مردان حاضر در نهارخوریLee عنوان کرد که در نوامبر ۱۹۶۷ از نیروی دریایی خارج شد و به تگزاس مرکزی بازگشت و به کار در کارخانه ذوب آلومینیوم آلکوئا رفت. وی ۴ دهه ی بعد را به عنوان اپراتور کوره در آنجا کار می کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۸ با تعطیلی کارخانه، وی نیز بازنشسته شد.
این روزها، وی مدام از سرنوشت این جامعه ی محلی ابراز تأسف می کند، چرا که پیدا کردن کار برای نسل های بعد سخت تر شده و بسیاری از مردم، مجبور به تحمل رفت و آمدهای طولانی و بلند برای کار در Austin، Round Rock، Temple و Bryan College Station هستند.

هادسون می گوید خوشحال است که بیت مین در این جامعه سرمایه گذاری می کند، اگرچه او اعتراف می کند که اطلاعات کمی در مورد کارهایی که آنها انجام می دهند، دارد. وی گفت: “مردم کمی تردید دارند، زیرا هیچ کس واقعاً نمی داند که اینها چگونه کار می کنند.” ما به اندازه کافی از لحاظ فنی پیشرفت نکرده ایم. ”
یکی از همکاران سابق هادسون در این کارخانه اظهار داشت که او نمی تواند بفهمد که چرا هیچ محصولی مانند شمش آلومینیوم که قبلا از کارخانه خارج می شد، از این تاسیسات خارج نمی شود.

واقعیت این است که معادن بیت کوین، نمایانگر نوع جدیدی از تاسیسات صنعتی هستند که در آنها ماشین آلات سنگین حضور نداشته و جدا از آلودگی های مربوط به تولید برق مورد نیاز آنها، هیچ آلودگی نیز تولید نمی کنند. خروجی، بیت کوین استخراج شده، نیز به صورت مجازی و تقریبا آنی تحویل داده می شود.

رویس هادسون درست می گوید، مردم محلی نسبت به پروژه جدید بیت مین “تردید دارند” زیرا آنها کاملاً نمی دانند بیت کوین چیست یا چگونه کار می کند.

در برخی ایالات دیگر مانند واشینگتون که پروژه های استخراج بیت کوین در آنها انجام می شود، ساکنین شاکی هستند که قبض ماهانه برق آنها به دلیل تقاضای بیشتر در شبکه محلی افزایش یافته است.

تگزاس در مقابل، بازار برقش به اندازه کافی بزرگ است که (بزرگ ترین در آمریکا) می تواند کاربران جدیدی را جذب کند. به گفته‌ی اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف برق کلی سالانه این ایالت، بیش از ۵۰ درصد بیشتر از ایالت دوم، یعنی کالیفرنیا می باشد.

برق ارزان

قیمت برق، توسط موجودی عظیم گاز طبیعی این ایالت، که به منظور راه اندازی ژنراتورها مورد استفاده قرار می گیرد و هم چنین با جداسازی نسبی شبکه انتقال برق این ایالت (با نام هیئت اطمینان از الکتریسیته تگزاس) از باقی ایالات، تحت کنترل می باشد. غالبا، هر چیز که در این ایالت تولید می شود، در ایالت می ماند. بیشتر شهرها و شهرستان های تگزاس دارای یک بازار برق رقابتی هستند که باعث می شود کسب و کار و خانوارها به دنبال یافتن بهترین قیمت و تعرفه ها باشند.

گرِگ پندلی (Greg Pendley)، مدیرعامل CGP Solutions، شرکت مشاوره انرژی که در هیوستون مستقر می باشد، به خریداران عمده برق در پیدا کردن تامین کنندگان کمک می کند، می گوید که وی معمولا قراردادهای بین ۵ تا ۸ مگاواتی را برای دولت فراهم می کند. منظور وی این است که پرونده ی بیت مین، بسیار بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه یک ویژگی منحصر به فرد دیگر نیز دارد و آن این است که از ۱۰۰ درصد بار استفاده می شود. برخلاف برخی از کارخانه ها یا دفاتر دولتی که ممکن است مصرف برق خود را در شب و هنگامی که شیفت کارگران تمام می شود کاهش دهند، کامپیوترهای بیت مین به صورت مداوم در حال کار کردن هستند.

پندلی پس از پیوستن به تور این کارخانه در مصاحبه ای عنوان کرد: در این نوع صنعت، آنها به دنبال بیت کوین هستند، پس اگر کار نکنند نمی توانند کسب درآمد داشته باشند.

این امکانات در مقایسه با کارخانه های بزرگ یا کارخانه های مونتاژ خودکار که کارمندان آنها به راحتی به هزاران نفر می رسد، از لحاظ نیروی کار سبک تر هستند. بیت مین در حال حاضر معدن راکدیل را با تعداد کمتر از ۵۰ نفر اداره می کند.

شلدون بنت (Sheldon Bennett)، مدیر عملیاتی شرکت کانادایی DMG Blockchain Solutions که طی قراردادی با بیت مین، وظیفه ی مدیریت این کارخانه را به عهده دارد، می گوید: به محض اینکه همه چیز راه بیافتد، افراد زیادی برای مدیریت آن نیاز نخواهد بود.

کینگ (King)، شهردار منطقه در مصاحبه ای عنوان کرد که این پروژه حتی پس از اینکه بیت مین موفق به کاهش مالیات خود از دولت ایالتی شد، بازهم پروژه ای خوب به نظر می رسد.

همه اینها به نام توسعه اقتصادی است؛ غریزه ای تیز در ایالتی کسب و کارپسند مانند تگزاس که هیچ وقت در استفاده از منابع طبیعی خود برای سودآوری کوتاهی نکرده است.

کینگ می گوید: اگر آنها مردم را در این محل ساکن کرده و خریدها در همین محل صورت گیرد، ما سود خواهیم برد. این اولین قدم در تلاش برای رشد اقتصاد ماست.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location