سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

FATF، پیش‌نویس دستورالعمل خود را درباره سیستم‌های دیجیتال احراز هویت منتشر کرد!

کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) از موسسات مالی خواسته تا برای گسترش جهانی سیستم های دیجیتال احراز هویت آماده شوند. کارگروه ویژه اقدام مالی، پیش نویس دستورالعمل خود را درباره سیستم های دیجیتال احراز هویت منتشر کرد تا دولت ها، نهادهای قانون گذاری شده و سایر سهام داران بتوانند مقررات مبارزه با پولشویی (AML) و مقررات مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) را اجرا کنند.

مطابق این دستورالعمل، FATF عنوان می کند که با دیجیتالی تر شدن روند پردازش تراکنش‌های مالی، سازمان ها باید خود را برای مقابله با مشکلات ناشی از امنیت و شفافیت چنین تراکنش‌هایی آماده کنند.

FATF در وب سایت خود، چندین سوال مختلف تحت عنوان «حوزه‌های محوری» ذکر کرده است و از سهام داران خصوصی خواسته است که تا تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۹ پاسخ ها خود را از طریق ایمیل ارائه دهند.

نکته مهم این است که این دستورالعمل بطور خاص فن آوری دفتر توزیع شده را به عنوان ابزاری که می تواند به رشد شبکه های احراز هویت دیجیتالی کمک کند، نام می برد. در حال حاضر تعدادی از شرکت های بلاک چینی مانند سیویک (Civic) از احراز هویت دیجیتالی بهره جسته اند.

FATF در دستورالعمل خود از مقامات کشورهای عضو م خواسته است تا دستورالعمل ها یا قوانین مشخصی در حوزه احراز هویت دیجیتالی تهیه نمایند که امکان استفاده نهادهای تحت قوانین این کارگروه از سیستم‌های مستقل، مناسب احراز هویت به منظور مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را فراهم نمایند.

در عین حال، FATF به موسساتی مانند صرافی‌های ارز دیجیتال (که تحت عنوان «ارائه دهندگان خدمات دارایی‌ های مجازی» (VASP) نامیده می شوند) پیشنهاد می‌کند که در خصوص بکارگیری سیستم‌های احراز هویت دیجیتالی برای ارزیابی درست کاربران رویکردی آگاهانه و مبتنی بر ریسک اتخاذ نمایند.

این پیش نویس ۷۷ صفحه ای موضوعات بسیاری در رابطه با سیستم های احراز هویت دیجیتالی، از جمله قابلیت اطمینان و استقلال آنها و نحوه استفاده آنها در ارزیابی درست مشتریان را شرح می دهد.

پیش نویس این دستورالعمل همچنین بخشی از تلاش های FATF در زمینه خطرات ظهور استیبل کوین‌ ها در تمام بخش‌های سیستم‌های مالی در خصوص تامین مالی تروریسم و پول شویی است.

این سازمان بر اهمیت هویت دیجیتالی در سیستم های پرداخت تأکید کرد، که می تواند برای شناسایی سهامداران در تراکنش های مربوط به استیبل کوین ها مورد استفاده قرار گیرد.

FATF امسال به طور فزاینده ای در فضای بلاک چین فعال بوده است. در ماه ژوئن، این سازمان دستورالعمل ویژه خود را برای صرافی های ارزهای دیجیتال و سایر VASP ها منتشر کرد و از کشورها خواست تا پروتکل های شناخت مشتری (KYC) را در رابطه با انتقال دارایی های دیجیتالی پیاده سازی کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location