سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

جو لوبین: چین، جنبه های تمرکززدایی بلاک چین را نادیده خواهد گرفت!

جو لوبین (Joe Lubin)، یکی از بنیان گذاران اتریوم و مدیرعامل کانسنسیس (ConsenSys) بعید می داند که ارز دیجیتال چین از بلاک چین استفاده کند. لوبین طی مصاحبه ای با CNBC اظهار داشت که بانک خلق چین (PBoC) علاقه کمی به جنبه های غیرمتمرکز این فناوری برای دستیابی به اهداف خود دارد.

هیچ دلیلی برای استفاده چین از تمرکززدایی وجود ندارد

همانطور که گزارش شده است، ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) توسط بانک خلق چین کنترل خواهد شد و مقامات عنوان کرده اند که انتظار دارند این دارایی، اثرات مثبت بسیار زیادی از جمله پیگیری جریان پول در فعالیت های اقتصادی و پشتیبانی از ایجاد سیاست های پولی داشته باشد.
لوبین به CNBC گفت که اگرچه اصول غتمرکززدایی در بلاک چین برای ایجاد اعتماد می‌باشد اما:

چین احتمالا علاقه ای به این جنبه بلاک چین ندارد. من معتقدم که آنها یوان دیجیتالی ایجاد خواهند کرد که از اصول اولیه ارزهای دیجیتال فناوری بلاک چین استفاده خواهد کرد اما اما هیچ دلیلی برای چین وجود ندارد تا از جنبه های تمرکززدایی خود استفاده کند.

لوبین خاطرنشان کرد که اگر این سیستم طوری طراحی شود که به جای بانک مرکزی، توسط چندین عامل اداره شود، ممکن است مزیت هایی برای ایجاد کنندگان این سیستم به وجود ‌آید تا از تمام جوانب بلاک چین استفاده کنند. اما احتمالا این سیستم فقط دیجیتال می‌باشد و نه غیرمتمرکز.
CBDC برای حفظ کنترل موجود استفاده خواهد شد

از آنجایی که CBDC ظرفیت نهادهای مسئول برای سیاست گذاری و متمرکزسازی نقص های جریان های سرمایه را تقویت میکند، لوبین این ایده را زیر سوال برد و اظهار داشت:

“من فکر می کنم بانک مرکزی و دولت هم اکنون نیز کنترل بسیار مهمیدر این زمینه دارند. حدس من این است که از CBDC برای حفظ کنترلی موجود استفاده خواهد شد، اما به طور بالقوه امکان تعامل بین سیستم های عمومی و جهانی را نیز ممکن می کند. “

در تابستان سال جاری یانگ دانگ (Yang Dong) رئیس مرکز تحقیقاتی فناوری مالی و امنیت سایبری دانشگاه رنمین (Renmin) به نشریه چاینا دیلی (China Daily) گفت که CBDC برای کاربردهای غیردولتی و بین المللی نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.

مو چانگ چون (Mu Changchun) معاون رییس بانک خلق چین در ماه آگوست بیان کرد که ساختار CBDC به عنوان سیستم متمرکز و دو سطحی خواهد بود که بانک خلق چین در سطح اول می‌باشد و سطح دوم توسط بانک های داخلی کنترل خواهد شد.

اواخر ماه گذشته نایب رییس مرکز تبادلات بین المللی اقتصادی چین اظهار داشت که اطمینان دارد که CBDC در رقابت جهانی برای تبدیل شدن به اولین بانک مرکزی عرضه کننده CBDC پیروز خواهد شد.

شایان ذکر است که کمیته دائمی سیزدهمین کنگره خلق چین در تاریخ ۲۶ اکتبر قانون جدیدی را برای قانونمند کردن ارزهای دیجیتال تصویب کرد که از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۰ اجرایی خواهد شد. گفته می شود که این قانون جدید بخشی از آماده سازی ها برای ارز دیجیتال این کشور می‌باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location