سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ولوو از فناوری بلاک چین در خودروهای برقی خود بهره‌گیری می‌کند!

شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرده است که، به دنبال رونمایی از مدل کاملا برقی XC40 Recharge در ماه گذشته، در باتری اتومبیل های تولیدی خود از کبالتی که توسط فناوری بلاک چین ردیابی میشود، استفاده خواهد کرد.

یک شبکه اشتراک داده شفاف و قابل اعتماد

شرکت ولوو با دو تامین کننده باتری خود یعنی شرکت CATL در چین و LG Chem در کره جنوبی به توافق رسیده است. شرکت خودروسازی ولوو در این باره عنوان کرد:

فناوری بلاک چین که یک شبکه اشتراک داده شفاف و قابل اعتماد ایجاد می کند، شفافیت زنجیره تأمین مواد اولیه را به طور قابل توجهی تقویت می کند چراکه اطلاعات مربوط به مبدا تولید مواد، بدون اینکه کسی متوجه آن شود، قابل تغییر نیست.

به عنوان بخشی از این معامله، این دو تامین کننده، نیازهای باتری ولوو را برای تولید مدل های جدید ولوو و پولستار طی یک دهه آینده پوشش داده و مواد اولیه مورد نیاز را با استفاده از فناوری بلاکچین ردیابی می کنند.

اثبات تهیه منابع بدون درگیری

با این ابتکار عمل، ولوو در تلاش است تا اثبات کند که مواد مورد استفاده در باتری های وسایل نقلیه برقی تولیدی این شرکت، بدون بهره گیری از کودکان کار استخراج شده و از مناطق عاری از درگیری حاصل می شوند. مارتینا باک هاوزر (Martina Buchhauser)، رئیس تدارک شرکت ولوو کارز در این باره توضیح داد:

با استفاده از فناوری بلاک چین، ما می توانیم از طریق همکاری نزدیک با تامین کنندگان خود، گام بعدی را در جهت اطمینان از ردیابی کامل زنجیره تأمین خود و به حداقل رساندن خطرات مربوطه، برداریم.

این سیستم قبلا توسط شرکت بلاک چین سیرکولر (Circulor) و غول نرم افزاری اوراکل (Oracle) در زنجیره تأمین CATL در ماه آگوست آزمایش شده است. از سوی دیگر، زنجیره تأمین شرکت LG Chem نیز توسط شبکه مسئول منابع بلاک چین، در کنار شرکت بلاک چین R3 و غول فناوری IBM ردیابی می شود.

داده های ذخیره شده روی بلاک چین شامل مبدا تولید کبالت، اندازه، وزن، زنجیره حضانت و اطلاعات مربوط به این است که آیا سازمان های مربوطه، دستورالعمل های نوشته شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی را رعایت می کنند یا خیر.

گفتنی است که این خبر در حالی منتشر می شود که فناوری بلاک چین به طور فزاینده ای در ردیابی جهانی زنجیره تأمین پذیرفته می شود. همانطور که کوین تلگراف پیش از این گزارش داد، شرکت کک وان نورث آمریکا که یک بنگاه اقتصادی است که مدیریت فناوری اطلاعات را برای بطری های کوکا کولا برعهده دارد، از یک راه حل بلاک چین تهیه شده توسط شرکت نرم افزاری آلمانی SAP برای مدیریت زنجیره تأمین خود استفاده می کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location