video thumb

شش حقیقت در مورد مدیرعامل سیاه پوش شرکت Binance

چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیر عامل شرکت Binance است که پیش از تاسیس بایننس در زمینه ارایه راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه مالی فعالیت داشت.

 

هنگامی که زندگینامه افراد معروف و ثروتمند را می‌خوانیم نقطه اشتراکی که بین همه آنها پیدا می‌کنیم این است که از همان ابتدای زندگی ثروتمند نبودند. همه آنها پروسه دشواری را  در زندگی طی کردند تا به جایگاهی که اکنون هستند برسند. مطلبی که در ادامه می‌خوانید در مورد یکی از افراد موفق و ثروتمند در حوزه ارزهای دیجیتال است که پس از گذراندن سختی‌ها موفق به برنده شدن در این مسابقه دیجیتالی شد.

چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao) بنیان‌گذار بایننس (Binance) بزرگ‌ترین صرافی دنیا است. بایننس با یک ایده تنها در کمتر از چند ماه به بزرگترین بازار تجارت ارز تبدیل شد. چانگپنگ ژائو «Changpeng Zhao»، این مرد همیشه مشکی پوش خیلی سریع توانست در حوزه ارز دیجیتال به موفقیت برسد در واقع، دنیای بلاک چین او را به سمت خود کشاند و او را تبدیل به یک میلیاردر کرد.

در ادامه به شش حقیقت در مورد چانگپنگ ژائو می‌پردازیم که ممکن است برایتان جالب و خواندنی باشد.

 

ZC در کمتر از ۱۸۰ روز به شهرت رسید

بایننس در جولای سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و در کمتر از ۶ ماه عنوان بزرگترین صرافی دنیا رو از آن خود کرد که اولین سکه‌ای که ارائه می‌داد بایننس کوین ( Binance Coin)  یا به اختصار BNB بود که با فروش ۱۱ سنت شروع شد و در حال حاضر ارزش آن تقریبا ۱۰ دلار است که در ماه ژانویه امسال ارزش آن به بیش از ۲۴ دلار رسید.

 

بایننس

فعالیت ژائو قبل از تاسیس بایننس

در سال ۲۰۰۵، ژائو در شانگهای بود و در آنجا سیستم Fusion را تاسیس کرد. این سیستم یک پلتفرم تجاری برای دلالان محسوب می‌شد. پس از آن بود که سفر ارزی خود را در سال ۲۰۱۳ با «blockchain.info» آغاز کرد. در سال ۲۰۱۴، آپارتمان شانگهای خود را فروخت و با پول آن که تقریبا ۱ میلیون دلار بود در بیت کوین سرمایه گذاری کرد.

 

علاقه شدید ژائو به بایننس (Binance)

دیگر نیازی به گفتن نیست که پس از تلاش‌های زیاد، او این شرکت را تاسیس می‌کند و به یک میلیاردر تبدیل می‌شود. شاید تصور کنید ژائو از آن دسته ثروتمندانی است که خانه‌ و اتومبیل‌های لوکس و فراوان دارد اما حقیقت این است که ژائو آنقدری که به کارش علاقه دارد، به ماشین یا خانه‌های لوکس علاقه نشان نمی‌دهد. جالب است بدانید او هیچ خودرو شخصی یا خانه‌ای از خودش ندارد اما در عوض ژائو تی شرت‌های خاص خودش را دارد که به رنگ مشکی هستند و همین موضوع باعث شده است که او به لباس‌‌های مشکی‌اش معروف باشد و چون این مرد عجیب همیشه در لباس‌های مشکی دیده شده می‌توان حدس زد که او مانند استیو جابز به رنگ مشکی علاقه وافری دارد.

 

راز لامبورگینی او چیست

به نظر می‌آید که چانگپنگ ژائو این میلیاردر معروف در دنیای ارزهای دیجیتال همیشه تمایل دارد از استراتژی‌های متفاوت و غیرمعمول بازاریابی استفاده کند. بایننس (Binance) برای موفقیت خود ترفند‌های گوناگونی در طول فعالیت خود بکار برده که یکی از این ترفند‌ها استفاده از خودرو لامبورگینی به عنوان جایزه ویژه برای جلب مشتریانش بوده است. با اینکه چانگپنگ ژائو (ZC) خودش به خودرو هیچ علاقه‌ای ندارد اما روش‌های تبلیغاتی شرکتش توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده است. این ایده هم مسلما باید از سوی گروه بازاریابی شرکت پیشنهاد شده باشد.

از کار کردن در مک دونالد تا میلیاردر شدن

CZ یا همان چانگپنگ ژائو در یکی از استان‌های ساحلی کشور چین متولد شده است. پدر و مادر او بلافاصله پس از تولدش به کانادا می‌آیند. کار کردن را از دوران نوجوانی آغاز کرد تا برای تامین مخارج خانه کمکی به پدر و مادرش کند. در واقع سال ۱۹۸۰ تصمیم گرفت وارد رستوران مک دونالد شود و با کار کردن در آنجا به خانواده خود کمک کند. ژائو از همان دوران نوجوانی کوشا بود و سعی می‌کرد در کنار کار کردن درسش را نیز ادامه دهد از همین رو وارد دانشگاه مک گیل (McGill) شد در رشته علوم کامپیوتر به تحصیل پرداخت. در آن روزها ژائو همچنین علاقه زیادی به مطالعه و تحقیق در مورد بازارهای سهام و تجارت داشت و همین مسئله منجر شد تا مسیر شغلی خود را پیدا کند.

 

این روزها او مشغول به پول درآورن است

پس از پشت سرگذاشتن دوران کودکی و نوجوانی و کار کردن در رستوران مک دونالد و پمپ بنزین اکنون او برای خود فرد موفق و ثروتمندی شده است. پیش بینی می‌شود سال ۲۰۱۸ درآمد شرکتش به یک میلیارد دلار برسد در حالیکه ارزهای دیجیتال بزرگ و معروفی همچون بیت کوین، اتریوم و ریپل امسال شاهد کاهش ارزششان بودیم. بایننس (Binance) برای چانگپنگ ژائو رشد چشمگیری داشته و این موفقیت بی‌سابقه‌ او را تبدیل به ستاره دنیای ارزهای دیجیتال کرده است.

گفتنی است در حال حاضر شرکت بایننس در هر ثانیه ۱٫۴ میلیون تراکنش را مدیریت می‌کند.