video thumb

دستگیری یک فرد استرالیایی به دلیل انجام تراکنش‌‌های رمزنگاری ثبت نشده!

لیست عناوین این مطلب

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که مامورین پلیس استرالیا یک مرد ۳۸ ساله را به دلیل انجام تراکنش‌ های رمزنگاری ثبت نشده دستگیر کرد. اداره پلیس ویکتوریا اعلام کرد که این فرد را در شهر محل سکونتش، کیرنلی دستگیر کرده است. در گزارش مشترک اداره پلیس ویکتوریا و مرکز بازرسی و گزارش تراکنش‌ های استرالیا (AUSTRAC) آمده است:

کارآگاهان جرایم مجازی، فردی را دستگیر کردند که طبق تحقیقات پلیس، در تراکنش‌ های رمزنگاری ثبت نشده دست داشته است.

اتهامات پولشویی

این شهروند مقیم کیرنلی به نقض قوانین ضد پول‌شویی، قوانین مقابله با تامین مالی تروریسم و قانون جزاء استرالیا به واسطه ارائه خدمات صرافی ارزهای دیجیتال متهم است. به گفته مراجع قضایی، سرمایه‌های مورد بحث در موارد مشکوکی مورد استفاده قرار گرفته ‌اند.

در حین دستگیری این فرد، مقدار قابل توجهی پول نقد و مدارک شناسایی جعلی به همراه یک دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال از یک مرکز خرید در Braybrook توسط مامورین پلیس کشف و ضبط شد.

تحقیقات پیرامون هویت این فرد با گزارش فعالیت‌های کلاهبردارانه در ارتباط با این دستگاه ATM توسط AUSTRAC آغاز شد. این همکاری میان این دو سازمان یکی از اولین اقدامات در زمینه‌ی از کلاهبرداری حوزه ارزهای دیجیتال است. لازم به ذکر است که هویت فرد دستگیر شده مشخص نشده است.

دیوید هاوکینز (David Hawkins)، مسئول عملیات‌های اطلاعاتی AUSTRAC، عنوان کرد که نتیجه تحقیقات و بررسی ها از این فرد حاکی از اهمیت بالای همکاری میان این دو سازمان است.

ایوان مانوئل مولینا لی (Ivan Manuel Molina Lee)، رئیس شرکت پرحاشیه کریپتو کپیتال (Crypto Capital)، به اتهام پولشویی توسط توسط مقامات لهستان دستگیر شد. گفتنی است که کریپتو کپیتال یک شرکت فعال در حوزه پردازش پرداخت‌هاست که در پاناما به ثبت رسیده و با بیت فینکس و سایر صرافی‌ های بزرگ دنیا همکاری دارد.