سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

خبرگزاری چینی: بیت کوین، اولین کاربرد موفق فناوری بلاک چین است!

آژانس خبری رسمی شین هوا (Xinhua) در چین، گزارشی را منتشر کرده است که در آن بیت کوین (BTC) را به عنوان اولین کاربرد موفق فناوری بلاک چین معرفی می کند.

با توجه به مواضع سختگیرانه چین در برابر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز که ممنوعیت صرافی‌‌های رمز ارز و عرضه اولیه سکه در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ از نمونه‌‌های آن بودند، این پوشش خبری در نوع خود قابل توجه است.

مقاله شین هوا به طور گسترده در خصوص پوشش بیت کوین و تاریخچه توسعه و تکامل آن بسیار مثبت و مفصل است. همچنین، این مقاله با این پرسش آغاز می‌‌ شود که آیا این سکه «روند اجتناب‌‌ناپذیر توسعه ارز در آینده را نشان می‌‌دهد یا یک حباب دیگر است؟

این مقاله در ادامه به توصیف اصول اساسی بلاک چین به عنوان یک سیستم غیر متمرکز ، تغییر ناپذیر و بی‌‌واسطه برای انتقال همتا به همتای ارزش می پردازد و جنبه هایی مانن استخراج ، کمیابی دیجیتال و ناشناس بودن را پوشش می دهد.

همین مسئله آخر (ناشناس بودن) است که در این مقاله نیز (مانند بیشتر پوشش رسانه‌‌ای غرب از رمز ارزها) خطرات احتمالی مربوط به بیت کوین‌‌ را نشان می دهد و استدلال‌‌اش بر این است که ظاهرا «مهم‌‌ترین کاربردهای پرداخت‌‌های بیت کوین‌‌ تراکنش‌‌های بازار سیاه و دا‌‌رک‌‌ نت هستند».

شین هوا همچنین بر نوسانات بیت کوین به عنوان ارزی که توسط یک قدرت حاکمیتی متمرکز پشتیبانی نمی شود به‌‌عنوان تمایزی با ارزهای ملی فیات، تأکید می کند.

با این حال این مقاله عاری از اغراق و سیاه نمایی علیه بیت کوین است و این پوشش رسانه‌ای، اولین باری است که بیت کوین‌‌ چنین برخورد مثبتی از سوی دولت چین دریافت می‌‌ کند.

همانطور که گزارش شده، تعریف و تمجید اخیر رئیس جمهور چین از نوآوری بلاک چین در هفته ‌‌های اخیر با امضای اولین قانون ارز دیجیتال ملی همراه بود که بر جنبه های مختلفی از بلاک چین حاکم است و قرار است که در ماه ژانویه آینده به مرحله اجرا در بیاید.

انتظار می ‌رود که بانک مرکزی چین، یعنی بانک خلق چین به اولین اقتصاد بزرگ جهان بدل شود که یک ارز دیجیتال بانک مرکزی را راه اندازی می کند، این در حالی است که کشورهایی مانند تونس نیز در تلاش برای رقابت و پیشی گرفتن از چین در این زمینه هستند.

در حالی که رسانه‌‌های دولتی چین همچنان مواضع محتاطانه‌‌ای را نسبت به معاملات ارزهای دیجیتال نشان می ‌‌دهند، اما به نظر می‌‌رسد که چین در حال تغییر موضع منفی و سرسختانه پیشین خود علیه فعالیت‌‌هایی مثل استخراج بیت کوین‌‌ است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location