سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چگونه می‌توان تراکنش‌های بیت کوین را ردیابی کرد؟

از زمان پیدایش بیت کوین اولین ارز دیجیتال جهان حدود ۱۱ سال می گذرد و این ارز دیجیتال از آن زمان تا به حال به طور گسترده ای مورد پذیرش قرار گرفته است. متاسفانه بیت کوین بر روی یک بلاک چین عمومی عملکرد دارد و این سبب می شود که هر فردی با در دست داشتن ابزارهای مناسب، شانس پیدا کردن اطلاعات در مورد تراکنش های بیت کوینی را داشته باشد. در این مقاله به این موضوع پرداخته می شود که آیا تراکنش های بیت کوین واقعا ناشناس و غیرقابل ردیابی هستند.

در اوایل عمر بیت کوین، کاربرانش تصور می کردند که تراکنش های آنها بر روی بلاک چین قابل ردیابی نیست. به مرور زمان مشخص شد که در یک بلاک چین عمومی، همه چیز در معرض دید همگان قرار دارد. ممکن است فرد کنجکاوی بخواهد بداند که چگونه تراکنش های بیت کوین بر روی بلاک چین آن انجام می شود و آنها را نظارت کند اما همچنین ممکن است که یک مجرم بخواهد بداند که شما چقدر بیت کوین دارید و به طور متداول چقدر به ارسال و خرج کردن بیت کوین های خود می پردازید.

چگونه می توان تراکنش های بیت کوین را ردیابی کرد؟

از طریق کاوشگرهای بلاک و سرویس‌های اختصاصی که توسط برخی از صرافی ‌های ارزهای دیجیتال ارائه می شود.

برخلاف روند دشوار و پیچیده‌ی بررسی جزئیات تراکنش‌ها در سیستم بانکی، بلاک چین سطح شفافیت بسیار بالاتری را ارائه می دهد. هر کسی می تواند اطلاعات را در شبکه‌ی بیت کوین بر اساس آدرس‌، شماره‌ی بلاک و هش تراکنش، جستجو کند. این امر، هنگامی که با کاوشگرهای کیف پول همراه باشد، بدین معنی است که می توان بین آدرس ها و کیف پول هایی که برای نگهداری بیت کوین استفاده می شود ، پیوند برقرار کرد.

مطمئناً، کاربران می‌ توانند وضعیت تراکنش و دریافت تاییده‌ی شبکه را در هر لحظه بررسی کنند. اما لازم به یادآوری است که این ابزارها برای سازمان های مجری قانون که در تلاش برای جلوگیری از استفاده از بیت کوین برای فعالیت‌ های غیرقانونی هستند نیز کاربرد دارد.

آیا مزایایی برای ردیابی تراکنش ها وجود دارد؟

تعداد زیادی از برنامه برای استفاده در این زمینه وجود دارد.

هنگامی که از صرافی ارزهای دیجیتال استفاده می کنید، ردیابی تراکنش ها می توانند به شما کمک کنند تا بررسی کنید که آیا پلتفرم معاملاتی آنها به طور عادی کار می کند و اینکه نهایی شدن یک تراکنش ممکن است چقدر طول بکشد. این امر می تواند اطلاعات ارزشمندی را قبل از انجام پرداخت در اختیار شما قرار دهد. زیرا تأخیرهای طولانی مدت ممکن است باعث این مسئله شود که شما پخواهید از پردازشگر دیگری استفاده کنید.

استفاده از ابزار‌های ردیابی می‌ تواند امکان ارزیابی مالیاتی بهتری را به کاربران ارائه دهد. همچنین امکان ارزیابی بازدهی سبد سرمایه‌ گذاری نیز به سهولت امکان ‌پذیر است. حتی در صورتی که ارزهای دیجیتال را اشتباها به آدرس دیگری ارسال کرده باشید نیز می ‌توان با کمک ویژگی ردیابی تراکنش‌ آدرس گیرنده را مشخص کرد. اما متأسفانه، هیچ وجه تضمینی وجود ندارد که شما بتوانید دارایی خود را پس بگیرید.

چگونه می توان کارمزد تراکنش ها را کاهش داد؟

برای شروع، اطمینان از پرداخت هزینه های کافی مهم است.

با گذشت سالها، تعداد تراکنش هایی که از طریق شبکه بیت کوین انجام می شود، همچنان در حال افزایش است. این بدان معناست که ماینرها تراکنش ‌های دارای کارمزد بالاتر را در اولویت قرار می دهند.

زمانی که یک تراکنش با کمترین سطح کارمزد در شبکه ارسال شود، ممکن است دریافت تاییدیه‌ی شبکه ساعت‌ ها، روزها و حتی چند هفته طول بکشد. چنین تاخیر‌های طولانی در تایید تراکنش‌ ها نشان می دهد که تعداد تراکنش ‌ها به طور مستمر انجام می شود و در نتیجه ماینر‌ها انگیزه‌ی کمتری برای تایید تراکنش ‌های با کارمزد‌های کم خواهند داشت.

کیف پول ‌های ارزهای دیجیتال و برخی از صرافی‌ها به کاربران خود کمک می کنند تا تاییدیه‌ی شبکه را سریع تر دریافت کنند. برخی از پلتفرم‌ها با بررسی مستمر میزان فعالیت شبکه‌ی بیت کوین، پرداخت کارمزد به صورت متغیر را به کاربران پیشنهاد می‌کنند؛ به این معنی که بر اساس میزان انباشتگی در شبکه‌ی بیت کوین، کاربران کارمزد متغیری را پرداخت خواهند کرد. کاربران همواره می‌توانند به منظور دریافت سریع‌تر تاییده‌ی شبکه، میزان کارمزد را در زمان ارسال تراکنش افزایش دهند. برعکس، اگر عجله ای برای دریافت سریع تاییده‌ی شبکه وجود نداشته باشد، کاربران می‌ توانند با کاهش میزان کارمزد ارسالی، هزینه‌ی کمتری برای ارسال تراکنش پرداخت کنند.

چرا انجام تراکن های بیت کوین اینقدر طول می کشد؟

مقیاس پذیری مشکلی است که مدت هاست در شبکه بیت کوین مطرح بوده است.

به منظور نهایی شدن تراکنش‌های بیت کوین پیش از ارسال به گیرنده، معمولا تایید ۶ نود شبکه‌ی بیت کوین ضروری است. زمانی که این موضوع با حجم بالای تقاضا در شبکه همراه باشد، به این معنی است که تائید تراکنش می تواند از ۱۰ دقیقه بیشتر شده و حتی تا یک روز یا حتی بیشتر نیز طول بکشد.

مقیاس ‌پذیری مسئله‌ای است که شبکه‌ی بیت کوین سال هاست با آن مواجه است. شبکه‌ی بیت کوین تنها قادر به پردازش هفت تراکنش در هر ثانیه است. به این معنی که این میزان پردازش در مقایسه با شبکه های پرداختی مانند ویزا بسیار ناچیز است. اگرچه راه‌ حل ‌هایی همانند استفاده از شبکه‌ی لایتنینگ یک لایه به شبکه‌ی بلاک چین اضافه می ‌کند تا سرعت ارسال تراکنش‌ ها افزایش یافته و میزان کارنزدها کاهش یابد، برای رفع مشکل مقیاس ‌پذیری پیشنهاد شده است، اما باید گفت که تاکنون هیچ‌ کدام از این راه حل ها از استقبال گسترده‌ای برخوردار نبوده‌اند.

آیا تراکنش های بیت کوین قابل لغو شدن است؟

این یک سوال بسیار رایج است، اما پاسخ آن خیر می باشد.

بلاک چین ها طوری طراحی شده اند که برگشت ناپذیر بوده و به محض ارسال تراکنش به یک شبکه، کنترل آن از دست فرد خارج می شود. به همین دلیل ضروری است که قبل از ارسال تراکنش های ارزهای دیجیتال باید بررسی دقیقی صورت بگیرد تا اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه خطای در تایپ آدرس انجام نداده اید. همچنین لازم است تأیید کنید که مقدار مناسب از ارزهای دیجیتال را ارسال می کنید.

چگونه می توان از وضعیت انجام تراکنش ها مطلع شد؟

برخی از صرافی های ارزهای دیجیتال در تلاش هستند تا شفافیت کاملی را در زمینه ارسال تراکنش ها به کاربران خود ارائه دهند.

این ویژگی برای کاربرانی که به‌ تازگی فعالیت خود را در عرصه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال آغاز کرده‌اند بسیار مفید است.

HitBTC، که خود به عنوان یکی از پیشرفته ترین صرافی های ارزهای دیجیتال در بازار شناخته شده است، یک مانیتور سیستمی ایجاد کرده است که آمارهای مربوط به تراکنش های ورودی و خروجی را برای هر یک از ارزهای دیجیتالی که پشتیبانی می کند، ارائه می دهد و زمان پردازش ۱۰۰ تراکنش و سریع ترین و کندترین تراکنش نیز قابل ارائه است.همچنین، اطلاعات مربوط به عملیات تعمیر و نگهداری و همچنین به روزرسانی هایی که بر روی پلتفرم صرافی ها صورت گرفته است که ممکن است بر روی تراکنش ها تاثیرگذار باشد نیز قابل ارائه است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location