video thumb

فیس‌بوک قصد دارد تا سیستم پرداخت دیگری به نام فیس‌بوک‌ پی (Facebook Pay) راه‌اندازی کند!

پس از اینکه پروژه اسیبل کوین لیبرا با سختگیری شدید قانون گذاران روبرو شد، حالا فیس بوک قصد دارد تا سیستم پرداخت دیگری بر پایه ارز فیات به نام فیس بوک پی (Facebook Pay) راه اندازی کند.

به همه این قدرت را بدهید تا در هرجایی که هستند، همه چیز را بصورت آنلاین خرید و فروش کنند

این غول رسانه های اجتماعی اعلام کرد که فیس بوک پی یک سیستم پرداخت است که به منظور تسهیل پرداخت در فیس بوک، مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ طراحی شده است. دبورا لیو (Deborah Liu)، معاون بازار و تجارت فیس بوک در این باره عنوان کرد:

مردم همین الان هم از این پرداخت ‌‌ها در اپلیکیشن‌‌ های ما برای خرید، کمک مالی و ارسال پول به یکدیگر استفاده می ‌‌کنند. فیس بوک پی ضمن ارائه امنیت و محافظت از پرداخت ها، انجام این تراکنش‌‌ ها را آسان‌‌ تر می ‌‌کند.

این شرکت در تلاش برای خروج از اعمال قانون های سختگیرانه از جانب نهادهای قانون گذاری آمریکا، اعلام کرده که فیس بوک پی مطابق با زیرساخت های مالی کنونی ساخته شده است. این شرکت به صورت شفاف بیان کرده است که این سرویس پرداخت از کیف پول کالیبرا و شبکه ارز دیجیتال لیبرا جدا خواهد بود.

فیس بوک پی از این هفته در مسنجر و فیس بوک در ایالات متحده برای سرمایه‌‌ گذاری، خریدهای داخل بازی، بلیت رویدادها، پرداخت‌‌ های فرد به فرد در مسنجر و خرید از صفحات و کسب ‌‌و کارهای مشخص در بازار فیس بوک آغاز به کار خواهد کرد.”

فیس بوک این اطلاعیه را با بیان این باور عنوان می کند که این شرکت می ‌‌تواند به رشد کسب ‌‌و کارها و امکان خرید و فروش آنلاین برای مردم در هر جایی که باشند کمک کند.

خروج پردازنده های بزرگ پرداختی از انجمن لیبرا

انجمن لیبرا در اوایل ماه اکتبر هفت شریک از ۲۸ شریک اصلی خود را از دست داد که از جمله آنها عبارتند بودند از: پی‌‌پال، ویزا، مسترکارت، استرایپ، eBay، Mercado Pago و بوکینگ.

با این حال کمی بعد آلفرد اف. کِلی (Alfred F. Kelly)، مدیر عامل پردازنده پرداخت های ویزا گفت که این شرکت درباره پروژه لیبرا همچنان در حال بحث و گفتگو با فیس بوک است و افزود که این شرکت معتقد است که ارزهای دیجیتال، پرداخت‌‌ های امن‌‌ تری را به افراد بیشتر و در مکان های گسترده تری ارائه می دهند.