video thumb

کاهش قیمت بیت کوین به دلیل فعالیت یک نهنگ در صرافی هیوبی!

قیمت بیت کوین در روز جمعه به شدت افت کرد و باعث افزایش تدریجی ضررهای وارد شده به معامله گران در طی هفته های گذشته شد. قیمت بیت کوین در زمان باز شدن بازارهای مالی آمریکا در روز جمعه به زیر ۷۰۰۰ دلار سقوط کرد و به قیمت ۶،۷۹۱٫۴۶ دلار رسید.

دلیل افت اخیر قیمت بیت کوین ممکن است کیف پول های مربوط به طرح کلاهبرداری پلاس توکن است؟

دلیل افت اخیر قیمت بیت کوین ممکن است کیف پول های مربوط به طرح کلاهبرداری پلاس توکن باشد که بار دیگر ارزهایی را که از طریق کلاهبرداری کسب کرده اند، در صرافی هیوبی به فروش رسانده اند. در ماه های گذشته اندازه و مقیاس این طرح کلاهبرداری و کیف پول اصلی آنها که دارای ۳۸۰۰۰ بیت کوین بود مشخص شد.

طرح کلاهبرداری پلاس توکن تا تابستان ۲۰۱۹ تقریبا ناشناخته بود، زیرا اطلاعات آن بیشتر از طریق کانال های چینی زبان منتشر می شد. این طرح مبلغی معادل ۲٫۹ میلیارد دلار بیت کوین را از قربانیان خود دریافت کرد.

تا همین اواخر کیف پول های مربوط به این طرح کلاهبرداری، تنها تراکنش های کوچکتر و منظمی را به ارزش ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ بیت کوین در روز انجام می دادند و آرام آرام موجودی خود را نقد می کردند. اما با ورود بیت کوین به یک روند نزولی، روند فروش آنها سرعت بیشتری پیدا کرد. طبق گزارش ها ، پلاس توکن ۲۰۰،۰۰۰ بیت کوین و ۸۰۰،۰۰۰ اتریوم جمع آوری کرده است.

مقامات چینی نسبت به پروژه های ارزهای دیجیتال تغییر رویه می دهند

تصمیم به فروش در لحظه ای ایجاد شد که مقامات چینی، چه دولتی و چه محلی، در مقابل ارزهای دیجیتال بومی قرار گرفتند و برای فروش توکن ها تلاش می کردند. بانک خلق چین نیز اعلام کرد که در فعالیت صرافی های ارزهای دیجیتال را متوقف خواهد کرد و همچنین به تشریح پروژه های فروش توکنی می پردازد که فروش محصولات خود را پر فشار انجام می دهند.

اصلاح قیمت کنونی نیز ممکن است به دلیل واکنش بیش از حدی باشد که شور و هیجان چینی ها را به سمت بیت کوین سوق داده است. حرکت پلاس توکن ممکن است به دنبال ترس ایجاد شده به واسطه‌ی دستگیری اخیر بعضی از اعضای مرتبط با این طرح باشد.

حرکت سریع مقامات چینی در مقابل مشاغل مرتبط با ارز دیجیتال محلی ممکن است که باعث کاهش فعالیت های شدید در صرافی هایی شود که به کاربران چینی خدمات می دهند. این سرکوب همچنین می تواند فعالیت های خارج از بورس (OTC) محلی را کاهش دهد.

فروش ارز توسط پلاس توکن همچنین به این معنی است که برخی از اعضای این طرح کلاهبرداری، هنوز دارای مقدار زیادی ارز هستند و توانایی کنترل کیف پول را دارند. اما با توجه به گزارش ها و دستگیری های اخیر اعضای چینی دفاتر آن، پلاس توکن مجدد در تلاش است تا فورا وجوه خود را نقد کند.

گفتنی است؛ تجزیه و تحلیل ها نشان دهنده این است که پلاس توکن تلاش کرده تا موجودی بیت کوین خود را از طریق کیف پول واسابی (Wasabi) غیرقابل ردیابی کند، اگر چه بیشتر فعالیت های آن قابل ردیابی است. در این مرحله تحلیلگران هنوز تراکنش های مربوط به برخی از آدرس ها را تشخیص می دهند.