video thumb

اعمال نرخ بهره منفی برای مشتریان بانک آلمانی Suddeutsche Zeitung !

یک بانک آلمانی برای اولین بار نرخ بهره منفی را بر روی مشتریان عادی اعمال کرده است، به این معنی که مشتریان این بانک هر ماه درصدی از مانده حساب خود را از دست می دهند. به طور خاص، بانک زودویچه زایتونگ ( Suddeutsche Zeitung ) در هر سال ۰٫۵ درصد از سپرده مشتریان را بدون توجه به بزرگی یا کوچکی حساب برداشت می کند.

در گذشته نرخ بهره منفی در آلمان فقط سپرده هایی را تحت تأثیر قرار می داد که بیشتر از ۱۰۰۰۰۰ یورو بودند زیرا بانک ها دارای ودیعه سپرده های بدون بهره بودند. با این حال، بانک زودویچه زایتونگ از این اختیار استفاده کرده و اکنون بیشتر به دلیل اینکه بانک های دیگر به دنبال این بانک از این اختیار استفاده کرده اند، مجبور است تا بر اساس سود منفی از مشتریان خود کارمزد دریافت کند.

نرخ بهره منفی به سرعت در حال گسترش در جهان است و در این مرحله، ۱۷ تریلیون دلار اوراق قرضه با بهره منفی در سطح جهان وجود دارد. نرخ بهره منفی در اصل نشان دهنده چاپ پول و تورم است، زیرا بانک ها و شرکت ها می توانند بدون پرداخت هر گونه بهره ای، از بانک مرکزی وام بگیرند و در واقع سود بالایی کسب کنند. این امر به سادگی وام گرفتن حاصل از پول های آزاد را به یک الگوی تجاری سودآور برای بانک های برتر تبدیل کرده است.

با این حال، یکی از مهم ترین نتایج منفی چنین اقدامی این است که این نرخ های بهره، در رابطه با افراد معتبر در کوتاه مدت، مانند افرادی که پول به بانک واریز می کنند، قابل اجراست. در حال حاضر بانک های آلمان می توانند روی سپرده های افراد کارمزد دریافت کنند، حتی اگر این بانک ها با سرمایه گذاری های مختلف از طریق این سپرده ها سود ببرند.

نرخ سود منفی سپرده های بانکی نقطه عطف مهمی برای بانک هاست، زیرا این امر باعث می شود تا مردم انگیزه ای برای نگه داشتن پول در بانک نداشته باشند. این امر به احتمال زیاد باعث می شود تا مردم برای ذخیره پول خود به صورت نقدی یا بیت کوین و سایر ارزهای دیحیتال، هجوم آورند.

اگرچه بیت کوین (BTC) بی ثبات است، اما ممکن است یک روش امن تر برای ذخیره پول نسبت به وجه نقد باشد، زیرا بیت کوین (BTC) از نظر رمزنگاری ایمن است.

به نظر می رسد سونامی نرخ بهره منفی تازه آغاز شده است و این باعث می شود که مردم بانک ها را رها کرده و بیت کوین (BTC) خریداری کنند که این امر منجر به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال می شود.