سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مایکروسافت: بدافزار جدید سرقت ارز دیجیتال، نزدیک به ۸۰٫۰۰۰ کامپیوتر را آلوده کرده است!

گزارش ها حاکی از آن است که تیم تحقیقاتی ATP مایکروسافت دیفندر (Defender) در مورد یک نوع بدافزار جدید سرقت ارز دیجیتال که نزدیک به ۸۰٫۰۰۰ کامپیوتر را آلوده کرده، خبر داده است.

تحلیلگران امنیتی شرکت مایکروسافت عنوان کردند که این بدافزار، موسوم به دکسفات (Dexphot) از اکتبر ۲۰۱۸ تا کنون، نزدیک به ۸۰،۰۰۰ دستگاه را آلوده کرده و میزان فعالیت این بدافزار در ماه ژوئن سال جاری به اوج خود رسیده است.

طبق گفته ها، این کد مخرب، فرآیندهای سیستم مشروع را برای پنهان کردن فعالیت نامطلوب خود، با هدف نهایی اجرای یک ماینر ارز دیجیتال روی دستگاه آلوده، سرقت می کند. هنگامی که کاربران آلوده سعی در حذف این نرم افزار مخرب دارند، سرویس های نظارتی و وظایف برنامه ریزی شده دوباره باعث آلوده شدن به این بدافزار می شوند. در این گزارش آمده است:

دکسفات حمله ای نیست که توجه رسانه های اصلی را به خود جلب کند. بلکه یکی از کمپین های بدافزار پرشماری است که همواره فعال است. هدف آن نیز هدف بسیار رایجی در حوزه جرایم سایبری است: نصب ماینری که به طور پنهان، منابع رایانه ای را سرقت می ‌کند و برای حمله کننده، درآمد ایجاد می کند.

بدافزار دکسفات از بسیاری جهات شبیه به کد مخربی که اخیرا در فایل های صوتی WAV کشف شده است. این نوع بدافزار، به هکرها اجازه می دهد تا ماینرهای سی پی یو را روی دستگاه قربانی پیاده سازی کرده، منابع پردازشی را سرقت کنند و از طریق استخراج ارز دیجیتال هزاران دلار درآمد کسب کنند.

این نوع بارهای بدافزار بطور فزاینده ای در بین هکرها رواج دارد زیرا مزایای مالی برای آنها به همراه دارد و بدون آنکه کاربر متوجه شود به طور پنهانی بر روی رایانه او اجرا می‌ شود به این نوع حمله، کریپتوجکینگ (Cryptojacking) یا سرقت ارز دیجیتال گفته می شود.

Dexphot از کاربران دارک نت، بیت کوین سرقت می کند

گفتنی است که در ماه اکتبر، ارائه دهنده بزرگ نرم افزار آنتی ویروس ESET، نسخه ای از مرورگر تور (Tor) دارای تروجان را کشف کرد که از خریداران دارک نت، بیت کوین سرقت می‌ کرده است. این مرورگر تور جعلی، کاربران روسی را هدف قرار داده بود و از سال ۲۰۱۷ با تغییر دادن آدرس های دیجیتال خریداران دارک نت، ارز دیجیتال سرقت می کرده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location