سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کمک بلاک چین به کاهش ۳۱ میلیارد دلاری کلاهبرداری در صنایع غذایی

بر اساس تحقیقات انجام شده، تکنولوژی بلاک چین و استفاده از آن در صنایع غذایی می تواند با پیگیری شبکه توزیع از کارخانه تا مشتری، دست کم ۳۱ میلیارد دلار از کلاهبرداری های مربوط به مواد غذایی را ظرف مدت ۵ سال کاهش دهد.
به گفته موسسه تحقیقاتی زوپیتر، تکنولوژی بلاک چین با همراهی سنسورهای طراحی شده در سیستم اینترنت اشیا و برچسب های ویژه پیگیری کالا و همچنین با تکیه بر سیستم رصد زنجیره تامین خود، پیگیری مواد غذایی از درب کارخانه تا منزل مشتری را پیگیری کرده و از این طریق نه تنها کمک شایانی به کاهش میزان کلاهبرداری و دیگر امور مجرمانه موجود در صنایع غذایی کمک کند، بلکه منجر به ساده سازی مقررات و قوانین موجود در زمینه این صنعت خواهد شد.
گفته می شود استفاده همزمان از دو سیستم اینترنت اشیا و بلاک چین، منجر به تولید ارزش افزوده قابل توجهی برای صنایع غذایی و شرکت های فعال در زمینه این صنعت خواهد شد.
دکتر مورگان کیمیچ، محقق این پروژه در موسسه تحقیقاتی ژوپیتر، در این خصوص گفت: امروز، شفافیت و اثر بخشی در زنجیره تامین مواد غذایی به اطلاعات ارائه شده از سوی هر شرکت تولیدی تکیه دارد که این اطلاعات از طریق واسطه ها و اطلاعات مبتنی بر تحقیقات به دست ما می رسند. بلاک چین و اینترنت اشیا می توانند یک پلتفرم کاملا قابل اطمینان و مشترک برای استفاده تمامی بازیگران عرصه زنجیره تامین مواد غذایی ایفا کرده و از این طریق به ذخیره زمان، منابع و کاهش کلاهبرداری کمکی شایان کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location