video thumb

توجه به شکست یا پیروزی؛ عامل موفقیت در دنیای ارزهای دیجیتال

ترید یا تجارت ارزهای دیجیتال

زیرا فرد به دلیل حالات روحی، روانی و باورهایی که در خود پرورش می دهد می تواند ترید های موفق و یا ناموفق و همچنین انتخاب های درست و غلط داشته باشد. بنابراین نمی توان نقش ترس و اظطراب را در ترید نادیده گرفت و آن را کمرنگ و بی اهمیت انگاشت. بنابراین یک کاربر موفق با شناخت ترس های خود و ریشه یابی باورهای نادرستش خواهد توانست تصمیمات درست تری را در معاملاتش بگیرد. نتیجه این امر برایش این خواهد بود که نتایج قابل قبول و موفقیت های بزرگ تری را خواهد داشت.

موفقیت در هر زمینه ای قوانین ثابتی دارد که یکی از آنها نادیده گرفتن ترس هایتان است. ترس می تواند باعث شود افراد تصمیمات غلطی اتخاذ کنند و همچنین اشتباهاتی پی در پی داشته باشند. یا به نوعی اشتباهاتشان را تکرار کنند. برای درک بهتر مطلب ورزشکاران را برایتان مثال می زنیم. وقتی بازیکنی در هر رده ورزشی امتیاز از دست می دهد ترس از شکست بر او چیره شده و منجر به اتخاذ تصمیمات نادرست می شود. زیرا دیگر نخواهد توانست احساسات بد و ترس خود را کنترل کند بنابراین در چنگال ترس هایش اسیر می شود و احتمال شکست خود را بالا می برد. و برعکس برخی ورزشکاران نیز در چنین مواقعی اهمیتی به امتیازهای از دست رفته نداده و به تلاش خود برای موفقیت ادامه می دهند.

همانطور که متخصصین روانکاوی و روانشناسی می گویند نگرانی اضافه بار شناختی به دنبال دارد و همین باعث می شود تا مانعی برای عملکرد درست شما تبدیل گردد. این امر در دنیای ارزهای دیجیتال بسیار مشهود است. یک کاربر موفق در امر معاملات ارزهای دیجیتالی سعی می کند از ظرفیت تسلط بر ترس و استرس خود کمک گرفته و حتی با بالا بردن انگیزه های درونیش آن را پرورش دهد تا بتواند برای کسب موفقیت های بزرگ تر و تسلط بر همه شرایط و احتمالات از آن بهره ببرد.

از آنجایی که ترس از شکست و از دست دادن سرمایه قدرت برهم زدن آرامش روانی کاربران را دارد می تواند شکست های قبل را در نظر کاربر بزرگ تر کرده و تمرکز وی را به جای موفقیت های قبل بر شکست هایی متمرکز کند که آثار مخربی بر ترید وی خواهد داشت. بنابراین به عنوان یک کاربر ارزهای دیجیتال و البته هر نوع ارزی باید بدانید که ترس شما را از اهدافتان دور و دورتر خواهد کرد. ترس به شما این پیام را می دهد که به قسمتی از وجود خودتان اطمینان ندارید و پالس های مخربی را به ناخودآگاه شما ارسال می کند. نتیجه این امر شکست های پی در پی و از دست دادن اعتماد به خود خواهد بود.

شکست و پیروزی در ارزهای دیجیتال

در انجام معاملاتتان شجاع باشید و پای شجاعتتان بایستید. به خودتان ایمان داشته باشید زیرا این شجاعت و اعتماد به نفس به شما قدرت زیادی می دهد تا کارهای بی نهایت بزرگی را انجام دهید، زیرا شما خالق باورهای خود هستید و با باور به خودتان می توانید معاملاتی شگفت انگیز را خلق کنید. یک کاربر موفق بر ترس هایش غلبه می کند و شجاعانه قدم بر می دارد زیرا چنین کاربری ایمان دارد که مسیر درست حتما نتیجه درستی را خواهد داشت. این امر برعکس نیز خواهد شد یعنی وقتی نا امیدانه و بدون اعتماد به نفس به ترید می پردازید به دلیل نتایج نادرست حالت منفی به خود گرفته و با نتایج نا امیدکننده تری مواجه خواهید شد.

دقت داشته باشید در چنین وضعیتی در یک سراشیبی رو به پایین قرار خواهید گرفت و بینش درست و خلاقیت و انتخاب های خوب را محدود کرده و درست زمانی که به آن احتیاج دارید، از آن فاصله می گیرید. از آنجایی که ترس از یک معامله بد و یا شکست یکی از موانع بزرگ هر کاربر تازه کار می تواند باشد؛ نتیجه آن عدم کنترل احساسات بد خواهد بود. زیرا ترس به هر حال در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد و حتی اعمال می شود. زیرا عواملی وجود دارد که می توان گفت عوامل اضافی هستند. این عوامل اضافی معمولا در بازار های سنتی کمتر به چشم می خورد و این عوامل تاثیر خود را در معاملات خواهد گذاشت.

از آنجایی که دنیای ارزهای دیجیتال پر نوسان است، منجر می شود ترس در کاربران ایجاد شود. ترس هایی مانند شکست بازار، کاهش ارزش سرمایه و غیره که می تواند ترسی عمیق و مداوم را در کاربران به وجود بیاورد. هر کاربری در زمان ترید و انواع معاملات قطعا گاهی پیروز می شود و سود می کند و برخی مواقع هم ممکن است ضرر کرده و در معاملاتش سودی را که می خواهد، نتواند به دست بیاورد. فکر کردن مداوم و یادآوری هر روزه شکست هایی که خورده اید نتیجه اش تنها این خواهد بود که چیزهایی را که نمی خواهید وارد آینده مالی خود خواهید کرد. پس این شکست ها را رها کنید چون گذشته و تمام شده است و نمی توان آن را عوض کرد. در دنیای ارزهای دیجیتال پول فراوان است و به همه کسانی که با قدرت و شجاعت به کارشان ادامه می دهند به اندازه کافی این ثروت تمام نشدنی خواهد رسید.

عامل موفقیت در ارزهای دیجیتال

به جای توجه و تمرکز بر روی شکست هایتان به فکر موفقیت های بهتری باشید و بدانید موفقیت موفقیت می آورد و بالعکس. کسانی که وارد این دنیای پر رمز و راز و پر از موفقیت شده اند، همواره باید بر روی افکار خوب خود متمرکز شوند تا بتوانند به زیباترین و بیشترین سود و درآمد نایل شوند. موفقیت در دنیای ارزهای دیجیتال حق طبیعی شماست و کسی قدرت آن را ندارد که جلوی شما را برای رسیدن به آن بگیرد، مگر خودتان جلویش را بگیرید. این شما هستید که تصمیم می گیرید واقعا با تمرکز بر نکات مثبت موفق باشید یا شکست خورده. اگر باور شما این باشد که همیشه سودهای خوبی در این کار به دست می آورید و همیشه موفقیت و شانس با شماست، این باور تبدیل به حقیقت زندگی شما می شود.

یک کاربر در معاملاتش در بیش تر از ۵۰ درصد از معاملات موفقیت هایی به دست می آورد و در حدود ۴۰ درصد ممکن است دچار شکست و اشتباهاتی گردد. اگر این کاربران اجازه غلبه نگرانی و ترس از شکست را بدهند، احتمال اینکه آن ۵۰ یا ۶۰ درصد موفقیت را هم به خطر بیندازند بسیار بالا می رود. چون این ترس و نگرانی آنها را از اهدافشان دورتر می کند. زیرا وی سعی در عوض کردن پوزیشن خود شده و ناگهان خود را در چاهی دور از پوزیشن نرمال قبلی می بیند. بنابراین از انجام معاملات قوی تر نیز اجتناب کرده و اشتباه پشت اشتباه دامنگیرش می شود. البته کلا بی خیال بودن نیز ممکن است رویکرد کاملا صحیحی نباشد. پس از آموزش مداوم و درس گرفتن از تجربیات غافل نشوید زیرا می توانند دو روش خوب برای بهبود قدرت ذهن، ثبات و بهبود نتایج باشند.

در کل زمان معاملاتتان اعتماد به نفستان را با نتایج گره نزنید. همانگونه که در کودکی والدین شما نتایج کارتان را با اعتماد به نفستان گره می زدند. زیرا نتیجه را اراده ای که به خرج می دهی و تلاشی که در کنار احساس خوب و باور صحیح داری رقم می زند. با سرزنش و تحقیر خود و یادآوری شکست هایتان در معاملات نمی توانید جلوی یک اشتباه را بگیرید. به جای این کار با تمرکز روی معاملات سودهای عالی را به دست بیاورید. کاربر به هر مسیری که بیشترین توجه و تمرکز را داشته باشد، برایش ادامه خواهد یافت. زیرا کانون توجه شما اتفاقات و شرایط را برایتان رقم خواهد زد.

اتفاقات از بیرون به زندگی شما وارد نمی شود و شما هرگز نخواهید توانست دنیای بیرون را در کنترل خود درآورید، باید بدانید این مساله کاملا برعکس است. یعنی شما باید بدانید دنیای کاری شما نشات گرفته از درون شماست. پس به جای تقلا زدن برای کنترل افراد و معاملات و اتفاقات بیرونی، درونتان را کنترل کنید. بنابراین می توان گفت کامپیوتر ذهن شما بر اساس داده ها و نرم افزارهایی که وارد آن کرده اید عمل می کند. در واقع اگر شما نتوانید کنترل ذهن و تمرکزتان را به دست بگیرید، معاملات ناخوشایند را بارها و بارها برای خود تکرار خواهید کرد.

به جای سرزنش کردن مداوم خود با کوچکترین موفقیتی در معاملات مدام خود را تشویق کنید. اگر معامله بدی داشته اید آن را فراموش کرده و به جای سرزنش کردن خودتان، به کارهایی که می توانید انجام دهید عشق بدهید. اگر با عشق و آرامش و شوق فراوان برای موفقیت وارد معاملات شوید، مطمین باشید نتایج بهتری را به دست خواهید آورد. نا امیدی، سرزنش، نفرت و بی انگیزگی را یکبار برای همیشه دور بیندازید. در دنیای ارزهای دیجیتال به دنبال یک جادو نباشید که یک شبه موفقیت را به دست بیاورید. البته که شما می توانید موفقیت را در مدت کوتاه تری کسب کنید. اگر برای موفق شدن در معاملات ارزهای دیجیتال به دنبال یک راه حل جادویی هستید. آن راه حل باورهای خوب و تکیه بر نکات مثبت است.